========================================
Jak zrobić nową czcionkę========================================
Potrzebne programy
GoMan 0.93
Gimp 2.8.22Lub inny edytor graficzny.

Wejdź w folder z czcionkami:
_Work\Data\Textures\Fonts\Nomip
Wybierz jakąś czcionkę i najlepiej skopiuj ją na pulpit.
Otwórz GoManem czcionkę, jeśli pojawią się czerwone linie - kratki - to zapisz plik w formacie .jpg/.bmp
Jeśli się nie pojawią, to wczytaj czcionkę z folderu Gothica (.tga/.tex)
Otwórz oba pliki w programie graficznym - Pokaże na przykładzie Gimpa.
Kliknij na okno z obrazkiem z przezroczystym tłem.
Stwórz nową przezroczystą warstwę:
Przesuń warstwę na sam dół.
Skopiuj obraz z czerwonymi liniami, kliknij na nowo dodaną warstwę i wklej.
Kliknij "r" i kliknij gdzieś po za obrazek, żeby "akceptować wklejenie obrazka".
Poszukaj litery, którą chcesz zmienić i usuń cały kwadrat - nie usuwając czerwonych linii.
Kliknij na przezroczystą warstwę i usuń starą literę.
Teraz możesz zrobić własną literę/znak/obrazek:
Usuń warstwę z czerwonymi liniami.
Zapisz obraz jako .tga i zmień nazwę.
GotoweTutaj lekko ucięło mój znak, mimo tego, że zmieścił się w kratce. Jak to naprawić, jest niżej.
========================================
Jak ustawić własną wielkość kratek========================================
Jak zrobić ikony w czcionce========================================
Jak zrobić czcionkę od zera========================================
Potrzebny będzie program:
FNTEdit
Program nie pozwala na wpisanie do niego polskich znaków do podglądu. Musisz kopiować i wkleić te symbole:Spoiler
Litery Ó/ó można wpisać normalnie.
Ą - ¥
ą - ¹
Ć - Æ
ć - æ
Ę - Ê
ę - ê
Ł - £
ł - ³
Ś - Œ
ś - œ
Ź -- Pomiędzy jest znak
ź - Ÿ
Ż - ¯
ż - ¿
Jeśli chcesz edytować czcionkę, to musisz mieć .FNT i .TGA czcionki.
Nie tworzyłem nowej czcionki, ale wydaje się być
identyczna jak edycja.
Jeśli chcesz stworzyć nową czcionkę, wystarczy posiadać teksturę.
.TGA/.PNG/.BMP/.GIF/.JPG/.TIF
Na początek zapoznaj się z programem:
Jeśli najedziemy myszką na naszą teksturę na górze programu, to w lewym dolnym rogu programu jest napisane U:? V:?
Stąd możesz wiedzieć jakie mniej więcej liczby musimy wpisać. Ja wolę strzelać
Ramka wczyta wszystko co na niej jest. Nie w środku ramki, NA ramce.Wszystko zatwierdzamy enterem.
Błędy w programie:
Dzieje się tak, gdy wpiszesz w UV1/2 złe liczby lub przez przypadek jakąś literę.
Należy kliknąć przycisk "Kontynuuj", inaczej program się wyłączy. Potem spróbuj wpisać nowe liczby.
Program może czasami przestać działać przy zmianie UV1/2Zapisz co jakiś czas swoją pracę.
Edycja i tworzenie czcionki/ikonŻeby zmienić wielkość ramki, wybierz w "Char" swoją literę i wpisz ją na dole do podglądu.
Teraz w UV1/2 musisz zmienić położenie swojej ramki.
Musisz wpisywać takie liczby, aż w końcu ramka dopasuje się do obrazka.
Ja zrobię nowy znak "†". Wystarczy poszukać go w "Char" i kopiować do podglądu.
Trzeba jeszcze pobawić się UV1/2, ponieważ nigdzie nie ma ramki...
Po zrobieniu własnej czcionki:
File > Save
Jeśli edytowałeś swoją teksturę, zrób w GoManie teksturę NAZWA
-C.TEXStarą teksturę .TEX usuń z folderu _compiled i wrzuć nową.
W grze wygląda to tak:
Czcionka 512x256
========================================
Ważne uwagi========================================
Przy zwiększaniu wysokości - Height - wszystkie litery również się rozciągają.
Przy zwiększaniu szerokości - Width - rozciąga się tylko jedna litera.
Nie należy dodawać wyższych obrazków niż inne litery, nie dotyczy obrazków wszerz.
Do dodawania samych obrazków wyświetlanych na ekranie w formie czcionki (PrintScreen), lepiej stosować osobną czcionkę:
========================================
Jak dodać nową czcionkę do gry========================================
Wystarczy wrzucić plik .tga do folderu _Work\Data\Textures
Opcjonalnie możesz otworzyć swoją czcionkę w GoManie i zapisać ją jako:
Pamiętaj o wielkich literach!
NAZWACZCIONKI
-C.TEX
Wrzuć plik .TEX do _Work\Data\Textures\_compiled
Dodaj na przykład do dialogu:
PrintScreen ("
Jakiś tekst i Twoja nowa litera @", -1, -1, "
TWOJACZCIONKA.TGA", 20);
Albo do listu: