Ruby żeby zrobić dialog w Rpg Makerze..? Większej głupoty nie czytałem od czasów Imperium Lechitów.
Tworzenie dialogów akurat jest dziecinnie łatwe, ponieważ Rpg Maker bazuje na zdarzeniach. Wystarczyłoby, żeby bohater wszedł na zdarzenie, które uruchamia się po dotknięciu bohatera. Ewentualnie, jeżeli to ma być scena początkowa od razu po pojawieniu się bohatera w podziemiach, zdarzenie musi być ustawione na "autostart".
1. Stwórz dwa puste zdarzenia. Pierwsze niech ma grafikę Lucyfera i niech włącza się po uruchomieniu przełącznika X. Drugie zdarzenie niech ma grafikę Boga i niech włącza się po uruchomieniu przełącznika Y.
2. Stwórz zdarzenie, które uruchamia się po dotknięciu bohatera. Dodaj w nim uruchomienie przełącznika X. Następnie daj dialog z Lucyferem. Potem dodaj uruchomienie przełącznika Y, następnie komendę poruszającą zdarzenie z grafiką Boga. Pewnie będziesz musiał dać czekajkę na okres ruchu zdarzenia. Potem dodaj dialog z Bogiem.
3. Gdy już zakończysz wszystkie dialogi i będziesz chciał wrócić do rozgrywki, uruchom nowy przełącznik, Z. Następnie stwórz w każdym zdarzeniu nową stronę(pustą!) i ustaw, żeby uruchamiała się po uruchomieniu przełącznika Z. W ten sposób dialog powinien działać.
Oczywiście jest to najprostszy sposób. Jest obdarty z wszelkich wodotrysków, efektów specjalnych etc. Wydaje mi się jednak, że z tym już sobie poradzisz sam. Generalnie radziłbym ci ściągnięcie gry Green Leviathan z Twierdzy(jeśli dalej produkują tę serię) i sprawdzenie, jak oni tam robią cutscenki. GL z tego co pamiętam wykorzystują najbardziej podstawowe funkcje RM by zademonstrować jego możliwości.
Co do tego, że Ruby nie jest konieczne - oczywiście to prawda. Do podstawowych gier, a nawet tych bardziej zaawansowanych, w zupełności wystarczą zdarzenia. Zdarzenia mają de facto ogromną moc i większość rzeczy można zrobić za ich pomocą. Mają tylko dwie wady. Po pierwsze - są okropnie powolne. Jeżeli twój skrypt jest zbyt wymagający, na 100% spowolni on grę. Pamiętam, że tworząc proste gierki na RMXP potrafiłem samymi zdarzeniami spowodować ogromne lagi. Jest to problem, którego nie naprawiono nawet w RMVX, a pewnie też RMMV. Drugi problem - nie są elastyczne. Nie możesz na przykład zrobić systemu walki z nieograniczoną ilością przeciwników. Nawet kilka potworów wykorzystuje pierdylion zdarzeń i zmiennych. Podobnei nie da się na samych zdarzeniach zrobić menu, które by automatycznie pobierało informacje o przedmiotach jakie posiada bohater. Takie rzeczy tylko w Ruby. No, ale jak pisałem wcześniej, to tylko dla zaawansowanych użytkowników.