Parowanie ciosów przed potworami 4607 6

O temacie

Autor TheKetrab

Zaczęty 2.07.2017 roku

Wyświetleń 4607

Odpowiedzi 6

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Bijemy się z kimś - parujemy mieczem jego ciosy; żaden problem. Jednak, gdy spotykamy na swojej drodze wilka parowanie ciosów jest niemożliwe. Możemy tylko odskoczyć w tył. Jak sprawić, by po CTRL + strzałka w górę nie zadawali obrażeń? Próbowałem w MDS:

ani      ("T_1HPARADE_0"        1               ""                0.1 0.0  M. "SH_PARADE.ASC"      F  1  15)         
{
*eventTag (0 "DEF_WINDOW" "0 10") 
*eventSFX (2 "D_PARADE" EMPTY_SLOT)
*eventTag (0 "DEF_PAR_FRAME" "0 10")
}
ani      ("T_1HPARADE_0_A2"     1               ""                0.1 0.0  M. "HUM_1HPARADET1_A01.ASC"      F  16 30)         
{
*eventTag (0  "DEF_WINDOW" "0 12")   
*eventSFX (18 "D_PARADE"   EMPTY_SLOT)
*eventTag (0 "DEF_PAR_FRAME" "0 12")
}
ani      ("T_1HPARADE_0_A3"     1               ""                0.1 0.0  M. "HUM_1HPARADET1_A01.ASC"      F  31 45)         
{
*eventTag (0  "DEF_WINDOW" "0 12")   
*eventSFX (33 "D_PARADE"   EMPTY_SLOT)
*eventTag (0 "DEF_PAR_FRAME" "0 12")

ale DEF_PAR_FRAME nic nie daje...

Czy jest gdzies funkcja, ze potwór uderzyl hero, i bede mógł obrażenia wywalic na FALSE (i nie zada wtedy obrażeń), jesli mam BodyState BS_PARADE? Próbowałem we wszystkich MM_Assess_Damage, ale nic nie znalazlem... Myślałem jeszcze, żeby TickTockiem ustawic nieśmiertelność, gdy mam BodyState BS_PARADE, ale to jednak nie do konca to, co bym chcial.

Proszę o jakieś sugestie, jak sie z tym uporać. Pozdrawiam.
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty457
Propsy260
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
A z ciekawości, bo też trochę się tym zajmowałem spytam jak działało to:
Cytuj
Myślałem jeszcze, żeby TickTockiem ustawic nieśmiertelność, gdy mam BodyState BS_PARADE, ale to jednak nie do konca to, co bym chcial.
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Nie wiem - nie próbowałem; to znaczy teraz już wiem, bo sprawdziłem  xD

if (C_BodyStateContains(hero,BS_PARADE))
{
hero.flags = 2;
}
else
{
hero.flags = 1;
};

Efekt wygląda super - jeśli walczę z jednym wilkiem. Problem pojawia się, gdy NPC otoczony jest potworami, które się na niego rzucają. Chodzi o to, że blokując cios od NPCa z mieczem przede mną, nie blokuję ciosu NPCa, który stoi za mną i uderza mnie w plecy. W przypadku wyżej zaprezentowanej metody bronię się przed wilkiem z przodu, ale przed innym wilkiem od tyłu już nie! Co jest nierealne...
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Nie, żeby coś, ale w Gothic zawsze to tak działało, że jak parowałeś to nikt nie zadawał obrażeń.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty457
Propsy260
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
W Gothic 1. W dwójce blokujesz tylko przeciwników od frontu.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Nie rozumiem,  chcesz blokować tylko od przodu ? czy wszystkich ?

Tak czy inaczej mozna to zrobic ikarusem, za pomocą broadcast otrzymasz rotacje npc do bohatera a hook funkcji obrażeń pozwoli ci je negować w pewnym warunku.
 


TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Tylko od przodu oraz żeby nie było odgłosu 'ahh' gdy NPC jest uderzony. Skoro ikarus, to coś pokombinuję, dzięki :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry