Blender - Sun_Blocker 1263 1

O temacie

Autor TheKetrab

Zaczęty 15.06.2017 roku

Wyświetleń 1263

Odpowiedzi 1

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Czołem,

w swoim tutorialu Gumen zaprezentował, jak sprawić by do jaskini nie przedostawało się światło słoneczne.
https://www.youtube.com/watch?v=xswdSDvU-I0

(około 9. minuty)

W mojej jaskini to nie działa. Ustawiłem tak jak na filmiku materiał SUN_BLOCKER_2000. Widzę owego sunblockera w grze, ale nie spełnia on swojej roli. Czy wie ktoś, co może być tego przyczyną? Czy może być to wina tego, że nie wstawiłem portalu do swojej jaskini?

Pozdrawiam.
 

Elligon

Elligon

Użytkownicy
posty38
Propsy18
Profesjabrak
  • Zbanowany

Elligon

Blender - Sun_Blocker
#1 2017-06-17, 13:40(Ostatnia zmiana: 2017-06-17, 14:29)
Ten Sun_Blocker_2000 wygląda jak zwykła tekstura alpha paddingu (domyślnie: ta która symuluje/kontroluje/blokuje przeźroczystość w starszych grach/programach). Zrób własną teksturę z kodem na magnetę, bo to jest kolor alpha paddingu (w szesnastkowym, na potrzeby PSa/GIMPa, to będzie: #ff00ff).

Potem wyeksportuj do Blendera i spróbuj zastąpić tego SB2k za pomocą tego nowego materiału; jak zadziała to git, jak nie - to jeszcze sprawdź czy ten mesh (ten Sun_Blocker_2000 i ten nowy, który sobie zrobiłeś) jest w 8 bitach na RGB, bo zEngine może nie czytać innych. No i jeszcze zajrzyj czy materiał/tekstura jest mniejsza niż 8192 pikseli w którejkolwiek z wielkości, bo DirectX mniejszy niż 10 (czytaj: Gothic nie jest zrobiony pod biblioteki DX10) takich wielkich nie czyta, a nawet ci nie powie. Jak mesh jest w tym formacie - to chyba tylko ludzie z forum Blendera mogą coś zdziałać.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry