Witam.
Temat napisany na prośbę Graveira. Nie chciałem pisać w kilku letnim poście, więc zakładam nowy.
Pokażę wam co zrobić, aby po wybraniu "Nowej gry" w menu, pojawiło nam się nowe okno, dzięki któremu będziemy mogli wybrać, czy na pewno chcemy rozpocząć nową grę. Dzięki temu, będzie można uniknąć przypadkowo rozpoczętej gry, a nasz obecny stan rozgrywki nie przepadnie.
Przechodzimy do: Scripts\System\Menu\Menu_Main.d
//
// NEW GAME
//
instance MENUITEM_MAIN_NEWGAME(C_MENU_ITEM_DEF)
{
backpic = MENU_ITEM_BACK_PIC;
text[0] = "Nowa gra";
text[1] = "Rozpocznij nową przygodę.";
posx = 0; posy = MENU_MAIN_Y + MENU_MAIN_DY*0;
dimx = 8100; dimy = 750;
onSelAction[0] = SEL_ACTION_CLOSE;
onSelAction_S[0]= "NEW_GAME";
flags = flags | IT_TXT_CENTER;
};
text[0] = "Nowa gra";
Jest to nazwa, która wyświetla się w menu głównym.
text[1] = "Rozpocznij nową przygodę.";
Tekst wyświetlany na dole menu.
onSelAction[0] = SEL_ACTION_CLOSE;
Musimy zmienić "SEL_ACTION_CLOSE" na "SEL_ACTION_STARTMENU".
onSelAction_S[0]= "NEW_GAME";
Co ma się stać po wybraniu opcji "Nowa gra". Musimy zmienić "NEW_GAME" na "MENU_NEW_GAME".
Teraz przechodzimy do: Scripts\System\Menu\Menu_Misc.d
Kopiujemy wszystko i wklejamy na sam dół.
Gdy skopiowaliśmy już wszystko, teraz zmieniamy wszystkie "LEAVE_GAME" na dowolną nazwę. Proponuję zmienić na "NEW_GAME".
INSTANCE MENUITEM_NEW_GAME_HEADLINE(C_MENU_ITEM_DEF)
{
text[0] = "Wyjść z gry?";
type = MENU_ITEM_TEXT;
posx = 0; posy = 3400;
dimx = 8100; dimy = 500;
flags = IT_CHROMAKEYED|IT_TRANSPARENT|IT_MOVEABLE|IT_TXT_CENTER;
};
text[0] = "Wyjść z gry?";
Napis, który wyskoczy po wybraniu opcji "Nowa gra" w menu. Możemy go zmienić na "Rozpocząć nową przygodę?".
INSTANCE MENUITEM_NEW_GAME_YES(C_MENU_ITEM_DEF)
{
backpic = MENU_ITEM_BACK_PIC;
text[0] = "Tak";
text[1] = "Tak, chcę zakończyć grę.";
posx = 0; posy = 4400;
dimx = 8100; dimy = 500;
onSelAction[0] = SEL_ACTION_CLOSE;
onSelAction_S[0]= "LEAVE_GAME";
flags = IT_CHROMAKEYED|IT_TRANSPARENT|IT_MOVEABLE|IT_SELECTABLE|IT_TXT_CENTER;
};
text[1] = "Tak, chcę zakończyć grę."
Opis na dole menu. Zmieniamy napis na przykład na "Tak, chcę rozpocząć nową grę.".
onSelAction_S[0]= "LEAVE_GAME";
Musimy zmienić napis "LEAVE_GAME" na "NEW_GAME". Jeśli tego nie zmienimy to zamiast rozpoczynać nową grę, będziemy ją wyłączać.
INSTANCE MENUITEM_NEW_GAME_NO(C_MENU_ITEM_DEF)
{
backpic = MENU_ITEM_BACK_PIC;
text[0] = "Nie";
text[1] = "Nie, chcę grać dalej.";
posx = 0; posy = 5000;
dimx = 8100; dimy = 500;
flags = IT_CHROMAKEYED|IT_TRANSPARENT|IT_MOVEABLE|IT_SELECTABLE|IT_TXT_CENTER;
};
text[1] = "Nie, chcę grać dalej.";
Tutaj musimy zmienić nasz tekst, na przykład na "Nie, chcę wrócić do menu.".
Dziękuję za uwagę.