Potwór nie idzie do WP 1703 7

O temacie

Autor TheKetrab

Zaczęty 16.04.2017 roku

Wyświetleń 1703

Odpowiedzi 7

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Witam.

System jest taki, że pojawiają się zębacze 100m od hero;
sekundę później wywołuje się funkcja, że biegną na hero i atakują go.

func void xxx()
{
PrintScreen ("atakuje", -1,-1, "font_old_20_white.tga",2);
var C_NPC Zebacz1; var C_NPC Zebacz2; var C_NPC Zebacz3;   
Zebacz1=Hlp_GetNpc(GroznyZebaczWarta1);
Zebacz2=Hlp_GetNpc(GroznyZebaczWarta2);
Zebacz3=Hlp_GetNpc(GroznyZebaczWarta3);

AI_GotoWP(Zebacz1,"OW_DJG_ROCKCAMP_02");
AI_GotoWP(Zebacz2,"OW_DJG_ROCKCAMP_02");
AI_GotoWP(Zebacz3,"OW_DJG_ROCKCAMP_02");

Npc_SetTarget(Zebacz1,hero);
Npc_SetTarget(Zebacz2,hero);
Npc_SetTarget(Zebacz3,hero);

B_Attack (Zebacz1, hero, AR_KILL, 1);
B_Attack (Zebacz2, hero, AR_KILL, 1);
B_Attack (Zebacz3, hero, AR_KILL, 1);
};

Napis się wyświetla, jednakże zębacze dalej stoją sobie w swoim WP i nie biegną w stronę hero.
Męczę się z tym na różne sposoby, próbowałem wykomentować GoTo self.WP z rutyny potwora - nic.
Myślałem nad sztucznym wywołaniem ataku w ZS_MM_Attack, ale to w sumie odpada,
bo w późniejszej części planowałem, by jeden potwór uciekał do konkretnego WP.

Jak użyć funkcji AI_GotoWP, żeby potwór biegł do tego waypointa?
Co może być przyczyną tego, że nie idzie?
Macie jakieś pomysły jak jeszcze mogę się za to zabrać?
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
A nie dałeś im fp? btw zależnie od gildii stworki powinny atakować hero.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Wywołaj funkcję atakowania. AI_Attack(npc, npc). Poszukaj w skryptach, na pewno znajdziesz.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Poprzednia funkcja wstawia potwory w  konkretnym WP. W okolicy są tylko FP_Roam.
Powinny atakować hero i atakują, ale są zbyt daleko -> więc nie atakują, bo go nie widzą.
GoToWP ma zrobić tak, by podeszły dość blisko, by zaatakować.

@Bogdan Zwei funkcja AI_Attack ma jeden argument wprowadzający postać w ZS_Attack.
Nie wiem czemu, ale gdy wywołuję tę funkcję na jednym z zębaczy, wyrzuca grę.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
AI_StartState   (self, ZS_MM_Attack, 0, "");

A żeby potwór / npc gdzieś poszedł (można na dwa sposoby):
AI_Flee (self); //postać zacznie uciekać
AI_GotoWP (self, "WP");//postać pójdzie do jakiegoś WP. Jeśli postać ma sobie po prostu pójść i nie przychodzić już więcej, musisz użyć rutyn
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Znalazłem chyba problem - ale nie wiem jak go rozwiązać.
Otóż tak na prawdę AI_GotoWP działa. Z jednym małym prztyczkiem:

*zębacze są ode mnie 100m, nie widzę ich.
*jeśli funkcja wykona się, gdy ich nie widzę, to GotoWP nie działa.
*jeśli polecę sobie kamerą F6 w pobliże miejsca spawnu zębaczy, gdy funkcja się wykona, zębacze zaczynają iść.

Co stoi na przeszkodzie tego, że npc nie idą, gdy jestem od nich zbyt daleko?
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Jeśli npc jest za daleko, to jest on wyłączany. Gra po prostu go ignoruje. Nie istnieje.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
A więc wszystko już jasne - dzięki :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry