Bitwa 3a - Stara Tawerna 20594 57

O temacie

Autor

Zaczęty 23.07.2008 roku

Wyświetleń 20594

Odpowiedzi 57

Żadnia Głupia Iskra
  • Gość

Żadnia Głupia Iskra
Gość

Bitwa 3a - Stara Tawerna
2008-07-23, 14:32(Ostatnia zmiana: 2008-07-23, 14:39)

BITWA 3a - Stara Tawerna
[/size][/color]
Kategoria: Grafika użytkowa statyczna.
Temat: Karykaturalny, nieforemny budynek.
Tricount: 4000, może się zmienić.

Z nazwy ma to być "Stara Tawerna", ale do czego się to ostatecznie wykorzysta - nie wiadomo. Może to być równie dobrze rzeczona tawerna, może to być dom maga lub innego dziwaka, rozpadająca się miejska kamieniczka.

Zasady:
- maksymalna ilość trisów (tricount) wynosi 4000, powinno spokojnie wystarczyć na całkiem spory budynek razem z wnętrzem (nie chodzi o meble, tylko pomieszczenia),
- nie jest potrzebna tekstura (mapowanie mile widziane, jednakże może być dorobione później),
- praca będzie poddana na pewno ocenie przez ankietę, czy przez jury - się zobaczy,
- budynek może przeczyć prawom fizyki, ale nie do końca - mile widziane budynki chwiejące się, wyglądające, jakby za chwilę się miały rozpaść/przewrócić, z krzywymi ścianami, nawet z dziurami w ścianach i dachu, z zapadniętym dachem, z mnóstwem dobudówek, podpór, z zabitymi deskami oknami, dyndającymi na jednym zawiasie okiennicami, czyli co kto sobie zamarzy, ale - niedopuszczalne są jakieś domki na kurzej stopce. O, inaczej: powiedzmy, że ma to być dom w pełni realistyczny, który po wielu latach użytkowania zniszczał, a mieszkańcy na siłę próbują go jakoś podratować,
- piękny render nie jest wymagany, ważne, żeby było widać model,
- model musi powstać w czasie trwania konkursu, nie może być wykorzystany stary model.

Składanie prac:
- model w trzech rzutach,
- co najmniej jeden rzut z widoczną siatką,
- plik z modelem (może być na PW).

Można pokazywać WIPy. Jeśli ktoś ma jakieś zastrzeżenia (tricount itp.), proszę pisać, nie bać się. Posty z pytaniem o zasady ("a do kiedy? a ile poly?") nie będą mile widziane.

Czas trwania konkursu: 7 dni, do środy 30 lipca, do godziny 15:00. Po zakończeniu automatycznie wystartuje następny. A przynajmniej powinien wystartować ;p

Koncepty:
http://mythicmktg.fileburst.com/ np. tu.
Jak coś znajdę to dorzucę. Jak ktoś coś znajdzie niech też dorzuca, najlepiej mi na PW żeby nie śmiecić.

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy,
 

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
 

Żadnia Głupia Iskra
  • Gość

Żadnia Głupia Iskra
Gość

Bitwa 3a - Stara Tawerna
#2 2008-07-23, 16:39(Ostatnia zmiana: 2008-07-23, 16:56)
No nie wiem, chłopaki chcieli karykaturalną :P  Weź ją urośnij w górę ;p

Aha, jako zasadę moglibyśmy przyjąć, żeby iloraz [ilości pomieszczeń]/[ilość trisów] był jak największy. Bo oczywiście - można zrobić jednopokojową szopę z 4000 trisów, jak się robi ściany z desek, a można zrobić i 30 pomieszczeń. I w sumie moglibyśmy też trzymać się poprawności architektonicznej, żeby np. kominek był ogromny i znajdował się jak najbardziej w środku budynku, żeby ogrzać jak najwięcej, żeby posiadał szyb kominowy przez cały budynek itp. Czyli innymi słowy - żeby budynek "był" poprawny architektonicznie, nawet jeśli w obecnym stanie wskazuje na szybkie zawalenie.

Sam nie wiem. Jak dla mnie budynek mógłby być i nowy, równiutki, i stary, rozpadający się, ale w każdym przypadku - w założeniach architekta - poprawny kostrukcyjnie. Czyli może to być np. TAKI budynek, ale TAKI już nie. Ale sami wybierzcie. I powiedzcie, czy Wam czasu wystarczy.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Bitwa 3a - Stara Tawerna
#4 2008-07-23, 19:28(Ostatnia zmiana: 2008-07-23, 19:28)
Oo, właśnie podsuwając temat tej bitwy miałem w wyobraźni concepty z warhammera online, dokładnie te co podał Thoro.
Coś podobnego zamierzam wymodelować.
 

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny
Co do pomieszczeń odpuścmy sobie je może bo przecież i tak wszyscy bedą wygląd zewnęczny oceniac a nie układ pomieszczeń ;p

A tak pozatym ja zaczełem robic to - http://mythicmktg.fileburst.com/war/us/hom...t/1006Emp10.jpg
 
Po około 10 min roboty to wygląda tak xD - http://img352.imageshack.us/my.php?image=bleeeax6.jpg
 

Sroka8888

Sroka8888

Użytkownicy
posty60
Propsy6
  • Użytkownicy
Oto co ja zrobiłem przez około 1,5h robię domek z tego samego arta co borys:

Na razie zrobiłem schody z poręczami oraz to pomieszczenie o góry okna zbite deskami
 





Żadnia Głupia Iskra
  • Gość
A gdzie byście potem chcieli wykorzystać takie modele bez wnętrz? W sumie chyba we wszystkich TESach, w M&B i pewnie w wielu innych grach wnętrza robi się jako interiory, ale jeśli ktoś chciałby to wwalić do Gothica to sprawa wygląda inaczej.
Zdecydujcie, do czego byście chcieli robić te modele, bo jak mają być tylko na pokaz, to równie dobrze moglibyśmy robić highpoly.
Jeśliby wwalać do Gothica jako ZEN, to zdaje się, że można zwiększyć tricount... Ale w sumie nie w nieskończoność ;p
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Bitwa 3a - Stara Tawerna
#8 2008-07-23, 22:52(Ostatnia zmiana: 2008-07-23, 22:53)
Słuchaj kyro, ja (i zapewne wiekszość osób które biorą udział) nigdzie tych modeli nie ma zamiaru wykorzystywać... Tym bardziej że właśnie wszyscy rzucili się na koncepty z Warhammera Online, a wykorzystanie później takiego modelu w grze nie byłoby uczciwe wobec producenta Warhammera ;p
Ja i jak przypuszczam inni chcą poprostu zrobić model, poćwiczyć, porywalizować. Wątpię że ktoś gdzieś użyje modelu.
A jeśli będzie chciał użyć to niech robi z wnętrzem, ja jestem pewny że nie użyje więc nie jestem zbyt chętny do modelowania wnętrza tym bardziej że budynki które robimy są strasznie koślawe :P

Dla mnie te konkursy to ćwiczenie tworzenia modeli Low Poly.


(Tylko nie zmieniajcie na Hi Poly! xD Low jest lepsze :D )
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytat: Sroka8888 link=topic=2812.msg24318#msg24318 date=Jul 23 2008, 20:05\'
Oto co ja zrobiłem przez około 1,5h robię domek z tego samego arta co borys:

Na razie zrobiłem schody z poręczami oraz to pomieszczenie o góry okna zbite deskami

Po co te szczebelki w oknach? Nauczcie się robić modele z myślą o teksturze bo to podstawa jeśli chodzi o lowpoly i gameart.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Mały edit.
Przeszyła mnie nagle wielka zmiana....
Zrobię jednak model z wnętrzem i zostanie on użyty w grze.
XD!
 

Żadnia Głupia Iskra
  • Gość

Żadnia Głupia Iskra
Gość

Bitwa 3a - Stara Tawerna
#11 2008-07-23, 23:57(Ostatnia zmiana: 2008-07-23, 23:58)
Buła, i to jest problem. Z założenia bitwy miały mieć trzy (niech będzie że trzy) cele: po pierwsze - rozruszanie nieco tej dziury ;p , po drugie - zwiększenie umiejętności, jakie by one nie były, i po trzecie wreszcie - wszystkie modele miały lecieć do Targowiska, najlepiej od razu z teksturami. Że się tak nie stało z modelami z poprzednich bitew to tylko kwestia czasu (i bitew 2D). Nie chciałbym, żeby te bitwy były na pokaz, "dla jaj". Niech na coś się ten nasz wysiłek przyda. Chyba nie będziesz się masturbował przy swoich modelach :P  Zawsze to byłaby jakaś satysfakcja, gdyby ktoś Twój model (niekoniecznie akurat ten) umieścił w swoim modzie, szczególnie, jeśli sam nie umiał i okazałeś się dla niego przysłowiową deską albo brzytwą :D

Druga sprawa - sprawa wnętrz. Taak, jak się ma zrobić same ściany to sobie można te polygony pouwalać jak się chce, w środku może być kompletny burdel, a i sama konstrukcja może wydawać się nieco niepewna. Czemu nie postawić sobie poprzeczki nieco wyżej i spróbować zrobić to samo w pełni realistycznie? Z w pełni realistycznym rozmieszczeniem pomieszczeń, w pełni realistyczną wentylacją, konstrukcją, rozmieszczeniem ciężaru... Czemu nie? Bo się nie chce? Bo łatwiej? Bo można fajniej wykorzystać triscount? Może i tak. Ale, przynajmniej dla mnie, chodzenie na łatwiznę to połowa przyjemności z konkurowania mniej. Sami sobie wybierzcie, czy wolicie grać na najniższym poziomie, średnim, wysokim, czy w ogóle wolicie od razu wpisać kody. Dla mnie niski poziom lub kody, bo nie umiem sprostać zadaniu, to wstyd :D

Swoją drogą - jako argument - czemu mamy bawić się tylko w modelowanie? Zabawmy się w projektowanie i wymyślanie. W moim skorpionie, mimo, że tego nie widać na renderach (no, na jednym trochę widać) zrobiłem specjalny mechanizm blokujący cofanie się klocka z cięciwą oraz specjalny spust, pozwalający po spuszczeniu bełtu rozkręcić linę i odsunąć suwnicę do pierwotnego położenia. Nie od razu to wymyśliłem i nie od razu wybrałem najlepsze, najmniej zawadzające miejsce na "instalację". Może w grze było to mało istotne, ale dla własnej satysfakcji chciałem zrobić coś, co mogłoby być sporym ułatwieniem w prawdziwej baliście. Tak samo tutaj, chociażby dla własnej satysfakcji (i satysfakcji potencjalnych użytkowników!) wolałbym zrobić wnętrze, nawet, jeśli miałyby na tym stracić zewnętrzne ściany.

No, a sprawa trzecia - sprawa praw autorskich twórcy konceptów - to nie taki strach. Buła, w sumie nie musisz się wzorować konkretnie na tych obrazkach, i tak będziesz musiał zrobić coś sam, bo widzisz tylko dwie ściany. A czemu producenci Warhammera mieliby się obrazić? Nie zarobisz przecież na tym modelu, a jeśli już gdzieś wrzucisz, to do zupełnie darmowego moda.
Owszem, ktoś mógłby się obrazić, gdybyś podpisał ten koncept jako swój, mógłby się obrazić, jakbyś jego odznaczający się koncept (np. bajkowej postaci) wykorzystał do stworzenia czegoś dochodowego (np. bajki). Ale tak? To dom, który mógłbyś zupełnie sam wymyślić i za który żadnej zapłaty się nie spodziewasz. Może mówię w kółko to samo, ale w tej sytuacji o żadne prawa autorskie moim zdaniem nie ma co się martwić :D

Sprawy czwartej na razie nie ma. Może później coś się znajdzie, ale na razie starczy. Obstawiam za wnętrzem.

EDIT: Cholero, mów jak coś napiszesz! :D
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Zabawmy się w projektowanie i wymyślanie.

To może od razu w texturowanie?
 


Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny

Zoom

Bitwa 3a - Stara Tawerna
#14 2008-07-24, 17:57(Ostatnia zmiana: 2008-07-24, 17:58)
Postemp - http://img171.imageshack.us/img171/6987/bdlx5.jpg
Nie wiem czy tego ptaka nie wyrzuce zabiera aż około 50% Tricount modelu bez niego (tego ptaka) :D
I zamiast niego modelu nie ulepsze bo przecież nie musi byc idealnie ze screenem :P
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Bitwa 3a - Stara Tawerna
#15 2008-07-24, 22:35(Ostatnia zmiana: 2008-07-24, 22:35)
BOŻE!

ptaka, szyld, okna przy takim triscount robi się teksturą! :D  masakra
 

Zoom

Zoom

Użytkownicy
naczelny inwalida intelektualny
posty460
Propsy116
  • Użytkownicy
  • naczelny inwalida intelektualny

Zoom

Bitwa 3a - Stara Tawerna
#16 2008-07-24, 23:14(Ostatnia zmiana: 2008-07-24, 23:20)
Cytat: Thoro link=topic=2812.msg24447#msg24447 date=Jul 24 2008, 22:35\'
BOŻE!

ptaka, szyld, okna przy takim triscount robi się teksturą! :D  masakra

Tylko mam pytanie kto mi zrobi taką teksture ja z 2D żadnego nigdy kontaktu nie miałem xD

EDIT: Jakby to było do moda gdzie wiedziałbym że ktoś mi takową teksturke zrobi to prosze bardzo ale w bitwie chodzi o własne 1 osobowe prace gdzie ja sie niestety na teksturze nie znam i ide w kierunku by to wizualnie jak najlepiej wyglądało to musze tak zrobic :P
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Kto Ci każe teksturę? Masz zrobić model dobry, poprawny, ładny, bez błędów, łatwy do teksturowania, mieszczący się w tricouncie, realistyczny itd. O teksturowaniu nikt na razie nie mówi - miała być przecież bitwa 2D na teksturowanie takiego modelu, tylko chyba modelu nie było. A kura, jak mówiłem, można dwustronnym prostokątem zrobić.

EDIT:
Tak w ogóle, to zastanawiałem się nad pewną kwestią: staram się zrobić swój model realistycznie pod względem konstrukcji i użyteczności - ale użyteczności w sensie jak najbardziej "realistycznym", to jest z punktu widzenia właściciela i gości. No i mam w związku z tym problem - czy w takich tawernach występował zawsze jeden kominek i komin, czy możnaby zrobić jeden duży kominek do ogrzewania głównej sali oraz drugi, mniejszy kominek (lub piec kaflowy - dopuszczalny w tych realiach czasowych?) w kuchni? Dodam tutaj, że planowałem zrobić wejście schodami na piętro, i tam całą powierzchnię użyć jako główną salę i jadalnie dla ważniejszych gości, natomiast dopiero stamtąd, za ladą (czyli bez dostępu gości) zrobić schody w dół, na "parter", gdzie mogłaby się znajdować kuchnia i podręczna spiżarka, oraz zejście do głębszych piwnic. Zastanawiam się też w ogóle w tym wypadku, czy na parterze robić drzwi, czy zostawić tylko te na piętro, do głównej sali. W sumie jakieś by się przydały, takie ogólnie gospodarcze.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Powiem po raz kolejny. Robicie modele lowpoly, gameart a nie znacie w ogóle założeń.

Cytuj
by to wizualnie jak najlepiej wyglądało

Gówno prawda. Nawet jakbyś wsadził to w grze to chodziłbyś po dachu i patrzył czy przypadkiem nie jest płaskie? Akurat pomiędzy 4 polygonowym plane a modelem zjadającym połowe triscount nie ma żadnej różnicy w tym przypadku.


Kyro, już mówiłem że nie rozchodzi się o teksturowanie. Wbijcie sobie po prostudo łba że lowpoly bez tekstury jest niczym i zacznijcie kierować się pewnymi zasadami, tworząc model lowpoly tworzysz go z myślą o teksturze. Skoro nie umiecie teksturować tylko ze względu na wasze lenistwo to chociaż stosujcie odpowiednie zasady i przyjmijcie do wiadomości że wiele rzeczy idzie zrobić prościej i wydajniej teksturą nie robiąc przy tym żadnego uszczerbku na jakości. Lowpoly to współgranie modelu z teksturą i coś co się uzupełnia, grafika 2d/3d. Co więcej, twierdzę że w lowpoly tekstura jest WAŻNIEJSZA od samego modelu-bryły.

Jak mówiłem, skoro jesteście zbyt leniwi na naukę 2d to choć wykażcie trochę inicjatywy i poświęćcie czas na teorie oraz przyswojenie pewnych zasad. Niektórzy tu w ogóle zapominają o idei gameartu a wystarczy kierować się rozsądkiem i nie robić głupot.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Thoro, to o łbach to do mnie? :D
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry