G2 Rozszerzenie sztucznej inteligencji w walce (FAI) 2523 3

O temacie

Autor TheKetrab

Zaczęty 13.02.2017 roku

Wyświetleń 2523

Odpowiedzi 3

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Dobry wieczór,

jakieś dziesięć lat temu był tu taki temat, ale nie został rozwiązany (i do tego był do G1). Cóż: walka przeciwników jest dość przewidywalna - dwa ciosy i koniec. Chciałbym ją jakoś urozmaicić bez zabawy z MDSami. W pliku FAI_HUMAN_MASTER można znaleźć:
//MOVE_MASTERATTACK Left --> Right --> Foward --> Foward --> Foward --> Foward
Niestety, gdy wpisuje:
move[0] = MOVE_MASTERATTACK;
move[1] = MOVE_MASTERATTACK;
move[2] = MOVE_MASTERATTACK;
move[3] = MOVE_MASTERATTACK;
move[4] = MOVE_MASTERATTACK;
to przeciwnik wykonuje tylko trzy uderzenia -> lewo, prawo, do przodu. Ciąg dalszy kombosa jest pominięty. Zdołałem jeszcze urozmaicić walkę stosując:
move[0] = MOVE_ATTACK;
move[1] = MOVE_WHIRLATTACK;
move[2] = MOVE_MASTERATTACK;

Ale moje pytanie: jak zabrać się za zwiększenie ilości wyprowadzanych ciosów?
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
dołączam się do pytania, bo tez wydaje mi się ten system walki bardzo przewidywalny. da sie to modyfikować? może na wogu ktoś już przytoczył przykład.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Z tego co mi wiadomo, to npc mają zablokowane kombosy, ze względu na to, że cios w przód to jedna, duża animacja, która jest "odcinana" od siebie co widoczny dla nas cios. Npc "naciska klawisz podświetlenia przeciwnika i klika cios w przód" tylko raz - nie jest zaprogramowany, żeby klikał ten klawisz parę razy. Jedyną możliwością jest skasowanie przerw między tymi ciosami w MDS i nakładanie obrażeń poprzez utworzenie skryptu, który sprawdza w której klatce animacji przeciwnik jest - ta opcja tylko jeśli nie chce się kompletnie przerabiać systemu walki od zera.

W skrócie; nie, nie zrobisz tego. Możesz co najwyżej zrobić nowe FAI i dodać ciosy w bok/górę.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Lehona

Lehona

Użytkownicy
posty196
Propsy190
  • Użytkownicy
The FAI-System is not very extensible. If you want very fine-grained control, you should probably work with Hooks and EngineCalls (which is probably quite hard).

Sumpfkrautjunkie wrote a mod called "Duell", which features a very competent enemy. I don't know how he achieved that, but you should take a look at it if you're interested: https://www.worldofgothic.de/dl/download_313.htm
 
Unless specified otherwise, my posts are always about Gothic 2 Night of the Raven.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry