Pocięcie świata (Blender). 1928 3

O temacie

Autor Pan.L

Zaczęty 7.01.2017 roku

Wyświetleń 1928

Odpowiedzi 3

Pan.L

Pan.L

Użytkownicy
posty72
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam. Mam pewien problem. Chciałbym oddzielić pewien obszar na mapie załadowanej w Blenderze od reszty. Szukam sposobu aby wykonać to sprawnie bez zaznaczania każdej pojedynczej "ścianki" ponieważ łatwo wtedy o błąd. Zatem kieruje do was owe pytanie. Czy jest możliwość wycięcia danego elementu mapy zaznaczając tylko obszar czy coś w tym stylu?
 

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty159
Propsy161
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pod klawiszem B masz Border select - zaznaczenie obszaru, a pod C Circle select - zaznaczanie fragmentów, "rysując" po nich kółeczkiem, którego rozmiar zmieniasz rolką myszy.
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
oprócz tego można zaznaczać polygony za pomocą materiałów z przypisanymi teksturami, czyli np chcesz mieć zaznaczone wszystkie polygony z teksturą trawy - szukasz materiału z tą teksturą  i klikasz select (zamiast szukania - zaznaczasz jakiś polygon z tą teksturą w trybie zaznaczanie polygonów  i automatycznie wybiera ci się materiał do niego przypisany)
i jeszcze możesz zaznaczać całe obiekty za pomocą klawisza L, który wciskasz po na mierzeniu kursorem danego obiektu
 

Pan.L

Pan.L

Użytkownicy
posty72
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeszcze nie chodziło mi dokładnie o to ale łącząc metodę C aby usunąć to co mi zbędne i potem zaznaczać konkretne elementy tym patentem od Gizbora z L jakoś mi wychodzi :D A pierwotnie zastanawiałem się czy jest możliwość że np zaznaczam okrąg oddzielam go i wysuwam do góry wraz ze wszystkim co jest wewnątrz. Mapa ma to do siebie że np niektóre elementy są pod kątem itd.. I się nie zaznaczają.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry