Wings 3D-rozmiar bitmapy/textury 2957 4

O temacie

Autor Cragann

Zaczęty 28.11.2016 roku

Wyświetleń 2957

Odpowiedzi 4

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy604
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam pewien problem. Chcę stworzyć teksturę 512x256, natomiast wings pozwala na tworzenie tylko tych kwadratowych (512x512 etc.), a przynajmniej wydaje mi się że tylko takie może. O co chodzi? Mam takie coś http://bankfotek.pl/image/2040357 i mam tam dużo niepotrzebnego miejsca, połowa tego w poziomie mi wystarczy, z tym że mam opcję zapisania tekstury tylko jako kwadratowej, nie mam opcji przycięcia bitmapy z tła do szerokości 256. Mógłbym teoretycznie rozciągnąć siatke na całą szerokość bitmapy i później zeskalować już gotową teksturę do pożądanego rozmiaru, ale to raczej obejście problemu, i do tego prymitywne, bo nie mam kontroli nad dokładnym rozłożeniem siatki. Zrobienie tekstury na połówce bitmapy, a później odcięcie drugiej, pustej połowy w gimpie/innym programie też nie wchodzi w gre, bo wtedy tekstura zwyczajnie nie będzie pasować. Co mogę z tym zrobić? halp
 

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy604
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

RychuKapucino

RychuKapucino

Złote Wrota
posty27
Propsy78
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
Możesz robiąc kolejne modele korzystać z tej tekstury. Np. gdy zrobisz kolejny miecz zmapuj go obok tamtego i do obu modeli wykorzystaj tą samą teksturę. Dzięki temu możesz taką jedną kwadratową teksturę wykorzystać dla powiedzmy 4-5 mieczy.
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
Chyba robiłem to kiedyś tak że tworzyłem jakąś tam pustą bitmapę (GIMP, Paint, whatever) o żądanym rozmiarze i w Wingsie ustawiałem ją na teksturę materiału i na tym mapowałem.
 

WielkiKaszaniarz

WielkiKaszaniarz

Użytkownicy
posty35
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A w czym ci przeszkadza puste miejsce na teksturze? Wycinasz to co zbędne tak by dostać obszar przezroczysty (plik będzie mniej ważyć, tak jakby to była tekstura 512/256).
Albo jak Rychu zaproponował - jedna tekstura do kilku obiektów o podobnym rozmiarze (połowa na jedno, połowa na drugie)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry