Spoiler
1/teraz to Halvor prawidłowo daje złoty pierścień dla Fenii w zadaniu "Trudne czasy"
2/teraz gdy Lares daje złoto za dostarczenie listu Roscoe to prawidłowo on je daje, a nie otrzymuje
3/teraz nie będzie sytuacji, że gdy Myśliwy lub Paladyn skończy zadanie "Polowanie na rzadkie zwierzęta" w DP to Torwin ponownie zaczepi go w sprawie nagrody głównej w GD
4/teraz Cronos w finale zadania "Za kilka sztuk złota więcej..." realnie dodaje +2 do HP
5/poprawiono błąd z teleportacją Teofila do Zjednoczonego Obozu
6/poprawiono warunek w w dialogu z Imperanonem o totemie - teraz nie można go oddać jeśli zadanie nie zostało wzięte
7/teraz Damarok nie informuje już błędnie bohatera, że może odnieść dokument "Trucizna krwiopijców" do Klasztoru, jeśli bohater nie jest Magiem Ognia i zadanie nie jest ukończone.
8/teraz zadanie z przyniesieniem Hyglasowi księgi "Boska Moc Gwiazd' zawsze zapisuje się w dzienniku i nigdy z niego nie znika ponieważ księgę można oddać tylko jeśli weźmiemy realnie to zadanie od razu.
9/teraz gdy wybierzemy opcję śmiertelnej walki z Oskarem w ostatnim zadaniu to akcja ta jest jasno doprecyzowana w dialogu a po wygranej zadanie realnie zamyka się właściwym wpisem
10/Teraz Teofil realnie przebiera się w Eleganckie Ubranie Obywatela.
11/teraz Hokurn w każdej sytuacji przyjmuje i pije rum i grog
12/teraz gdy Uka -Chaka pojawia się w Górniczej Dolinie to definitywnie znika z obszaru Doliny Przodków
13/nie będąc w gildii Mroczny Zakon nie można już wziąć u Imperanona zadania "Trzecia Siła"
POPRAWIONE INTERAKCJE Z OTOCZENIEM
1/teraz przy produkcji Ognistych strzał prawidłowo ubywa z inwentarza siarka a nie kwarcyt
2/poprawiono mylne "Przygotuj “Mrok Północy“ na "Przygotowano “Mrok Północy“, gdy skręt jest zrobiony
3/teraz Nicolai w lokacji Dwór Irdorath ma rzeczywiście bogaty wybór towarów w swojej ofercie handlowej
ZMIENIONE AKCJE I INTERAKCJE W ZADANIACH
1/ teraz w Gor w inny sposób instruuje bohatera w kwestii zasad wspólnych wypraw
2/teraz klucz od wieży kradniemy nie Wambo a Boltanowi
3/teraz Karrasa o Lottę można zapytać także w R 5 a nie tylko w R4
4/przebudowano układ skryptowy dla Nowicjusza Wody i jego gildii SEK , aby usunąć przeszkody w jego komunikowaniu się z NPC z gildią OUT
teraz bohater od razu, gdy staje się Nowicjuszem Wody otrzymuje gildię KDW wyświetlaną jako Mag Wody na tablicy głównej,
zachowano jednak układ, że tylko jako Mag Wody (a nie jako Nowicjusz) będzie nauczany magii przez Saturasa
5/teraz Demetrius w akcji z Mrocznym ZNIKA z gry
6/teraz treść Almanachu Opętanych może poznać także Mag Wody
7/teraz item Perfumy nie jest wymagany do rozmowy z Salandrilem i bohater mu go nie zwraca
8/teraz otwieranie Starożytnych Zwojów wiąże się z permanentnymi zmianami w charakterystyce bohatera
9/teraz Simon zleca zadanie "Elita zabójców" w każdej opcji występującej u Atilli, a także gdy go zabijemy
10/teraz Pan Cienia jest zwykłym NPC z grupy HUMAN i teraz to bohater zaczepia go pierwszy w celu rozpoczęcia dialogu- te zmiany maja wymusić na Vetritusie inicjację walki we właściwym momencie
11/Teraz Udar uczy strzelania z kuszy do poziomu 80%, a nie jak poprzednio do 100%.
Teraz Udar nigdy nie wypowiada nielogicznej kwestii dubbingowanej -
//Aby sprawniej władać bronią, musisz znaleźć odpowiedniego nauczyciela.
12/Teraz nauka otwierania zamków u Cassi jest dla Czarnego Jastrzębia dostępna tak długo, jak się jej nie nauczy u tego lub innego nauczyciela, ale tylko do momentu , gdy zadanie ze statuetką nie zostało ukończone.
13/teraz Xardas w Khorinis nie uczy już pozyskiwania smoczej krwi
dodany został w dialogu nakaz poszukania nauczyciela tej umiejętności w GD, potwierdzony wpisem
teraz Xardas nawet gdy zaczepi nas w GD w zamku, to przeniesie się do swojej starej wieży dopiero gdy uzyska krew, w akcji składającej się z dwóch dialogów
14/teraz gaina i Santinno handlują z bohaterem od razu po uzyskaniu zezwoleń
ZMIANY DIALOGOWE I WE WPISACH
1/ usunięto wykryte literówki i błędną interpunkcję w dialogach, wpisach i opisach przedmiotów, księgach
2/poprawiono błędne przypisanie kilku linii dialogowych w rozmowach z Margaret, Florianem, Pacho, Oskarem,Siranem
3/usunięto mylną sugestię Imperanona w rozmowie inicjującej zadanie "Xardas Nekromanta" kierującą bohatera do von Walkenburga
4/teraz Klementyn chwali bohatera dopiero po odczarowaniu Garonda
5/zmieniono wpis przy otwarciu torby Cavalorna
6/teraz dialog z Miltenem "Czym się tutaj zajmujesz?" jest jednorazowy i zależy nie od zadania z uwolnieniem Gorna, a od dialogu o wydobyciu rudy
7/poprawiono we wpisie "Ochroniarze Bromora opuścili swego szefa i zniknęli z jego złotem i złotym talerzem........." z Nadja na Sonja
8/teraz w dialogach NPC określają, jaki zwój magiczny wręczają bohaterowi
9/teraz nie można już zapytać Waltera "Co słychać?" w rozdziale wyższym niż III
10/poprawiono podwojenie wyświetlania jednej linii dialogowej z Haradem w zadaniu "Plany miecza" oraz podzielono część linii dialogowych na krótsze.
11/Teraz dwa ostatnie wpisy w zadaniu "Podarunek Nędzarza" odnoszące się do brakujących monet i Morgana przeniesione zostały do właściwego TOPIC "Starożytny Kult" i prawidłowo pojawiają się w dzienniku.
12/Przebudowano układ wyświetlania monologu Cassii o otwieraniu zamków
13/Teraz Wasilij odpowiada na pytanie //"Czy ktoś próbował już coś ukraść?" także w rozdziale 5
14/teraz Bosper nie wypowiada w związku ze sprzedażą skóry czarnego trolla kwestii zarezerwowanych dla skóry zwykłego trolla
15/Teraz w rubryce Dziennika "Wykuwanie broni" gdy Bennet nauczy Najemnika wykuwania broni z magicznej rudy to we wpisach wyświetlają się prawidłowe, aktualne nazwy tych broni, zgodne z opisami w inwentarzu.
16/poprawiony został pewien błąd i nielogiczność dotycząca nauki alchemii u Sagitty
otóż w pewnym szczególnym przypadku warunek umożliwiał zapytanie Sagitty o naukę tego czego nie uczy
gdy gracz nie umiał z zestawu mikstur Eliksiru Leczniczego lub Eliksiru Życia, to pytanie o naukę mogło się pojawić, ale nie było odpowiedzi, bo Sagiita tego nie uczyła.
Teraz uczy wyrobu obu tych mikstur, co z racji, że jest uzdrowicielką jest oczywiście logiczne.
17/poprawiono zgodność description z wyświetlaniem linii w kilku przypadkach pominiętych we wcześniejszych wersjach
ZMIANY W WIZUALIZACJACH I INTERAKCJACH Z OTOCZENIEM
1/teraz nazwy zwojów magicznych wyświetlają się w zenie
2/teraz na osełce tworzymy z zardzewiałych mieczy Krótki Szeroki Miecz i Chłopski Miecz
3/teraz na osełce z Ostrza tworzymy Szpadę
4/teraz w khorinis Monty ma sztylet a nie kilof
5/ochroniarz Bromora wyświetla się jako "Wladymir"
6/usunięto z gry broń imienną Łuk Diego - teraz we wszystkich lokacjach Diego posługuje się Łukiem Kościanym opartym na tym samym wizualu
7/teraz Diego w lokacji GD ma nie Koncerz a Szpadę
8/dodano brakujące dźwięki otwierania niektórych typów mieszków ze złotem
9/"Skrzynia ze skarbem" (Francisa) nie zawiera już pirackiego ubrania, a złota jest 200 a nie 153
10/teraz przy okradaniu Hipolita gracz otrzymuje inne informacje
11/teraz, gdy nie umiemy wyciągać serc zabity mag-szkielet zawsze znika z gry
12/nie można już zjeść rośliny "Grobowy mech"
13/teraz pomieszczenia Gomeza w zamku są tak przyporządkowane, że interakcje w nich nie wywołują ogólnego alarmu dla gilidii innych niż Mag Ognia i Paladyn
14/teraz Kamienne tablice umiejętności wyświetlają się w świecie pod swoimi nazwami
15/teraz Parvez walczy bez używania magii, której zresztą użyć nie mógł
16/teraz farmerzy posiadający kilofy zostali przezbrojeni w narzędzia rolnicze- sierpy i kosy
17/ Wasilij i Kajetan dostali lagi zamiast sierpów
18/osłabiony został Santinno z 230 do 100 siły i teraz nie będzie już mógł zakładać najcięższych broni wymagających ponad 100 siły
19/naprawiono pojawienie się topielca w punkcie "OW_PATH_WARAN05_SPAWN01" oraz respawn trzech topielców w tym punkcie w rozdziale IV
20/Teraz orkowie i cieniostwory mają do siebie stosunek neutralny a nie wrogi i już ze sobą nie walczą.
Teraz orkowie nie atakują już trolli. Dotychczas atakowali, mimo że trolle miały do nich stosunek neutralny.
21/teraz Heodrig ma przy sobie znacznie więcej wartościowych przedmiotów
22/Usunięto w R4 insert w Górniczej Dolinie
złotego naczynia w kopalni Silvestro
2 butelki wina i 1 jabłka
zwojów Paladyna "Pomniejsze uleczenie" i "Zniszczenie Zła"
oraz miodu z pozycji "OW_PATH_064" , który został przeniesiony do inwentarza Duranda
23/usunięto sytuację gdy Czarny Paladyn pojawiał się na placu przed Ratuszem z pozostałymi Paladynami Hagena w drodze do Górniczej Doliny
24/ teraz Gor Boba oferuje strzały i bełty na takich samych zasadach jak inni handlarze
25/w momencie gdy pierwszy raz zaczepia nas Sentenza z pytaniem //A ty gdzie się wybierasz? nie insertują się już w pobliżu czarne gobliny
26/zmienione zostały magiczne zdolności Goblińskiego Szamana
teraz używa on tylko zaklęcia Krzyk Umarłych (poprzednio Kula Ognia)
wykluczona została losowa możliwość użycia przez niego zaklęć Bryła Lodu i Przyzwanie Stada
teraz też używa zaklęcia Leczenie Ciężkich Ran a nie nie Lekkich i nie, gdy jego HP spada do 100, a gdy spada do 200
27/Gorazd dostał nieśmiertelność
28/Usunięto możliwość zakupu Runy Paladyna Pomniejsze Uleczenie z asortymentu handlowego Sharkyego
ZMIANY W RUTYNACH
1/dodano brakującą część rutyny Ireny pomiędzy godzinami 5 a 12
2/usunięto błędne podwojenie rutyn u Peregrino pomiędzy 3 a 7 w nocy
3/Zmieniono nocne rutyny Bustera i Raula w mieście Khorinis
4/zmieniono nocne rutyny dla Bartoka i Dragomira jako Myśliwych
5/zmieniono nocne rutyny dla Pepe, Balthasara i Malaka
6/zmieniono nocną rutynę Aarona w kopalni
7/zmieniono nocną rutynę Vance w obozie Piratów
8/zmieniono częściowo rutyny Ciphera i Roda w Zjednoczonym Obozie
9/zmienione zostały wszystkie rutyny Jergana jako Zwiadowcy Paladynów
ZMIANY W MAGII
1/teraz zamrażanie Lodowego Wilka oraz Śnieżnego Goblina będzie powodowało u nich dwa razy mniejsze obrażenia
2/usunięto Engora i Orlana jako handlarzy u których tworzą się rezerwowe zwoje do tworzenia run
3/teraz u Goraxa, Isgarotha, i Cronosa w Jarkendarze nie tworzą się zwoje do run z grupy zaklęć Mrocznej Magii - gracz musi bazować w większości przypadków na zestawie Imperanona
4/dodano do inwentarza handlowego brakujące zwoje Duża Burza Ognista u 7 handlarzy
5/teraz aby wykonać runę Śmiertelna Fala wystarczy 1 serce szkieletu maga a nie 3
6/teraz aby wykonać runę Armia Ciemności wystarczy 1 serce szkieletu maga a nie 6 i 1 serce demona a nie 3 -poprawiono mylny ogólnie wpis na ten temat
7/teraz runa i czar "Stworzenie zombi" nazywa się "Przyzwanie zombi"
8/teraz aby zrobić runę Przyzwanie zombi potrzeba surowego mięsa a nie prochów zombi, bo te mogą być na tym etapie gry niedostępne
9/poprawiony został błąd, w rezultacie którego gdy gracz nauczył się runy Rój nie mógł zrobić jej na stole runicznym bezpośrednio z opcji "Twórz Runy II Kręgu"
10/teraz w zaklęciu Przyzwanie Zombi przyzywany jest zombi Mrocznego Wojownika
11/teraz Lodowy Golem nie jest już odporny na zwykłe czary ogniowe - dodano całkowitą odporność na magię powietrza
12/poprawiono wpis dotyczący tworzenia runy Zniszczenie Ożywieńca" - dodano info,że wymaga także 1 serca maga-szkieleta
13/poprawiono nieco wyświetlanie tekstu ksiąg Runicznych Magii Ognia
usunięto z księgi III Kręgu opis runy Kula Ognia
przeniesiono opis runy Duża Burza Ognista do właściwej księgi IV Kręgu (z V)
14/przebudowany został czar Wir, który do tej pory nie zadawał żadnych obrażeń przeciwnikowi
teraz wymaga on 50 many i zadaje obrażenia 15dmg/s czyli łącznie 150
strażnikom z opcją pilnuje bramy, przejścia wejścia itp zadaje połowę obrażeń
działa bądź nie działa nadal na te same istoty i NPC jak w wersji 1.3 za wyjątkiem panter, na które teraz działa
ZMIANY I POPRAWKI W GRUPIE PRZEDMIOTY I BROŃ
1/teraz układ bonusów seta Wojownika i Posłańca został zrównany
2/Trzeci tom "Mądrości Bogów" dodaje teraz prawidłowo 100 exp jak pozostałe tomy.
3/usunięty został bonus do łucznictwa lub kusznictwa dla
Smoczy Łuk
Łuk Wojenny
Ognisty Łuk
Ognista Kusza
Magiczny Łuk
Magiczna Kusza
4/Ognista Kusza zadaje teraz 130 a nie 190 dmg od ognia
5/dodano Pancerz z Łusek Smoka od Jana do pancerzy uznawanych przez gildię SLD/DLG za gildyjne
6/dodano Szatę Nowicjusza Wody do zestawu strojów gildyjnych gildii Mag Wody, przez co jest to strój rozpoznawalny przez NPC, którzy do tej tej pory go w nim nie rozpoznawali
7/teraz Czarna Szkatułka to realnie niebezpieczna pułapka
8/teraz otwarcie Pakietu Rączki ma inne konsekwencje dla bohatera
9/teraz wypalenie po raz pierwszy skrętów daje inne bonusy
10/w sytuacji gdy wartość przedmiotu wynosi 0 usunięto info o tym w opisie przedmiotu
11/usystematyzowano i poprawiono opisy przedmiotów w inwentarzu gracza
12/usunięto wartość handlową dla pewnej liczby przedmiotów o zdecydowanie questowym charakterze
13/zmieniono nazwę itema "Magiczny kryształ" na "Górski kryształ" jak określany jest w dialogach
14/zmieniono nieznacznie ceny niektórych przedmiotów lub określono ich wartość jeśli nie wyświetlała się w opisie przedmiotu
15/doprecyzowano i zindywidualizowano nazwy niektórych pism, listów i dokumentów
16/doprecyzowano w opisach pierścieni z setów według wzoru--"Pierścień Wojownika I" i "Pierścień Wojownika II" itd
17/ " Pradawny Amulet" (przyzywający Wilka) usunięto błędne info z opisu jakoby dodaje ochronę przed ogniem
18/Teraz zgodnie z opisem "Sygnet Grafa" daje bonus do zręczności
19/"Pierścień Fethy" nie ma już żadnych właściwości magicznych
20/doprecyzowano opisy Mrocznych Broni z Kamieni Żywiołów
21/teraz miecze Zemsta Beliara zadają 120 obrażeń od magii a nie 50
22/teraz "Eliksir Ducha" kosztuje mniej, bo 1200 sztuk złota
23/obniżona została cena na przepis "Pełnia many" z 1500 do 1000 sztuk złota i w ten sposób zrównana z ceną przepisu "Pełnia życia"