Konie, idealne rozwiązanie? 1899 3

O temacie

Autor 55TIGER39

Zaczęty 7.06.2016 roku

Wyświetleń 1899

Odpowiedzi 3

55TIGER39

55TIGER39

Użytkownicy
posty60
Propsy19
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ogólnie ostatnio wrzuciłem gdzieś posta z screenami z  moich poprzednich starań stworzenia powozu/konia do Gothica.
i tak jakoś podczas konwersacji wpadłem na idealne rozwiązanie do zastosowania na Multiplayera.

Można by było zrobić konia tak że w 3ds maxie zrigujesz go jak zwierze i dodasz na grzbiet człowieka z jakąś zbroją.
Zrobić go jako zbroje wtedy po założeniu człowiek stawałby się człowiekiem na koniu i to z ruchomymi kończynami.
Tylko że takie coś było by na tyle słabe że szybkość by się nie zmieniała. Może dałoby się pokombinować ale z tym miałbym kłopot.
No i trzeba by było robić z każdą zbroją.
Nie wiem czy zrozumiałe to jest wiec rozpiszę to trochę
- Masz zbroje strażnika
- Powiedzmy zrobiłem już w 3ds maxie konia z npctem w zbroi strażnika
- Masz go w EQ i swoją zbroje
- Jeśli miałbyś na przykład zbroje nowicjusza a konia gdzie dodany jest gość z zbroją strażnika to podczas używania konia byś nosił zbroje strażnika.
Tak więc do każdej zbroji trzeba by bylo zrobić odpowiednik.

Zrobiłem nawet na szybko film w 3ds'ie jak to mogło by wyglądać.
Teraz jest tylko pytanie bo jeszcze  nie kombinowałem riggować tego pod szkielet gothicowy.
Gothic będzie w stanie odczytać takie riggowanie?

https://www.youtube.com/watch?v=NUkugiphkUY
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Z tego co widzę jest to tylko zbroja. Technicznie nie ma problemu. Twój problem to tragiczne wykonanie, po prostu będzie wygladac tak marnie, aż bieda tego wcale próbować.
Lepsze rozwiązanie jest stworzenie konia jako normalne npc, który ma wszystkie animacje poruszania się.
Potem pomocą pakietów skryptowych ustawiać co klatkę pozycje bohatera równolegle z pozycja konia.
Gorzej jest z kontrolowaniem obu osobników. Jak kontrola pozostanie na bohaterowi, to animacje bohatera musza być zastąpione i te na koniu specjalne wywoływane. Kontrolowanie konia to sprawa technicznie łatwiejsza, ale wtedy chyba zrobienie walki jest prawie nie możliwe.
 


Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Na chwilę obecną nie ma sensu sobie tym zawracać głowy, ponieważ wymaga to dużo pracy, a efekty i tak będą słabe. Lepiej będzie, jak poczekasz na pełną wersję AST, które będzie oferować m.in. synchronizację npc. Właśnie dzięki temu w modzie Returning 2.0 jest możliwość jazdy na wierzchowcu, choć jest to jego wczesna wersja.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

55TIGER39

55TIGER39

Użytkownicy
posty60
Propsy19
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ooo Retur'a wyszła nowa wersja? Tego nie wiedziałem.
I co to już tam jest? Zaraz muszę poszukac jak to wygląda
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry