Uniwersum Gothic. 34152 100

O temacie

Autor KornikS

Zaczęty 3.03.2016 roku

Wyświetleń 34152

Odpowiedzi 100

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Co ty pierdolisz. Fakt, dawno nie grałem w G3 i nie mam szansy sprawdzić ale kurwa bez przesady. Na obronę mojej tezy mogę wrzucić tylko dwa screeny i info z wiki gothic:
Według autorów wiki Monterę zamieszkuje około 90 osób, a Khorinis 140. Według tego samego żródła Montera jest jednym z największych miast na kontynencie. A teraz screeny dla porównania:



Może to kwestia ujęcia ale Montera przy Khorinis wygląda jak Radom przy Warszawie. Przy czym oczywiście design obu tych miast nie jest na mistrzowskim poziomie. Delikatnie mówiąc. Gothic III to gówniane gówno pod każdym względem, nie ma o czym dyskutować.

100% racja
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Ciekaw jestem czy ktoś z was zastanawiał się o co chodzi z tym całym wydobyciem magicznej rudy. Robić oręż, który strzaska każdą zbroję w celu odparcia bandy półnagich orków?
(czytałem też pozostałe wiadomości, ta nie wydłuży inaczej krótkiego postu)
To akurat dość proste. Orkowie mają cholernie twardą skórę, na tyle twardą że ostrza ze zwykłych stopów nie są w stanie jej przeciąć bez użycia nieludzkiej wręcz siły, jak sam zaznaczyłeś Rhobar nie dysponował armią elitarnych paladynów, musiał zaopatrzyć kogo się dało w oręż który to zadanie ułatwiał. Dzięki magicznym właściwościom rudy nawet zwykły żołnierz byłby w stanie walczyć z orkami, jednak ponieważ ilość surowca była bardzo ograniczona, tylko wojownicy od rangi paladyna otrzymywali taki oręż. Paladyni to w większości ludzie nad wyraz oddani królowi i Innosowi, ryzyko zdrady i przejścia na stronę najemników było znikome. Jednocześnie wszyscy paladyni mieli wysokie szkolenia w fechtunku co oznaczało że mieli największe szanse powortu z tą bronią z pola walki - w zamyśle po zaszlachtowaniu kilku zielonoskórych.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
@Kazzmir A co sledczy sadzi o smierci Neka? :F
 

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
@Kazzmir A co sledczy sadzi o smierci Neka? :F
odpowiem pytaniem na pytanie. czy gothic to dobra gra?
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
 

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
przestań hejtować pb za to że nie pomyśleli o tobie, pewnie srałeś w pieluchy gdy g1 miał premierę. pretensje do nich, tutaj możesz się powstrzymać xD
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Ja nie hejtuje po prostu bylem ciekawy co sadzisz o tej sprawie ;)

Cytuj
pewnie srałeś w pieluchy gdy g1 miał premierę. p
Zdziwilbys sie  :lol2:
 

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
Ja nie hejtuje po prostu bylem ciekawy co sadzisz o tej sprawie ;)
nie uważam tego za istotne, co oni sobie myśleli. poważnie, znacznie bardziej obchodzą mnie moje własne interpretacje gry i niedopowiedzenia niż kawa na ławę od twórców.
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Frizbick
  • Gość
Gothic II =  duże, w miarę ładne miasto zrobione w "średniowiecznym" stylu z podziałem na kilka części - dzielnica handlowa, portowa, górne miasto, sporo budynków użytkowych jak np. koszary, ratusz, kaplica czy rynek itp.  Również bogato wyposażone i pasujące do danej dzielnicy budynki. Miasto posiada sporych rozmiarów port podkreślający jego status.
Gothic III = chuj kurwa zamki z podgrodziem.
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty270
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Gothic II =  duże, w miarę ładne miasto zrobione w "średniowiecznym" stylu z podziałem na kilka części - dzielnica handlowa, portowa, górne miasto, sporo budynków użytkowych jak np. koszary, ratusz, kaplica czy rynek itp.  Również bogato wyposażone i pasujące do danej dzielnicy budynki. Miasto posiada sporych rozmiarów port podkreślający jego status.
Gothic III = chuj kurwa zamki z podgrodziem.
Może chcieli naśladować Cd Projekt   :F
Bo co jak co Wyzima wyszła ładnie redom
 

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)
Co ma piernik do wiatraka? Wyzima ma naprawdę spoko architekturę, ale nie nazwałbym tego zajebistym lub "największym miastem w historii RPG".

Co jednak nie zmienia faktu, że osiedla z Gothic 3 umywają się do jednej Wyzimy. Prawda jest taka że Piranha nigdy nie potrafiła stworzyć porządnych osiedli poza tym co zaprezentowali w G1 i G2.
 

Frizbick
  • Gość
Co ma piernik do wiatraka? Wyzima ma naprawdę spoko architekturę, ale nie nazwałbym tego zajebistym lub "największym miastem w historii RPG".

Co jednak nie zmienia faktu, że osiedla z Gothic 3 umywają się do jednej Wyzimy. Prawda jest taka że Piranha nigdy nie potrafiła stworzyć porządnych osiedli poza tym co zaprezentowali w G1 i G2.
No tu muszę przyznać rację, może i to wygląda ładnie jako jakieś budowle obronne (Gothicowe https://pl.wikipedia.org/wiki/Orle_Gniazda normalnie) ale jako miasta to żart. Wolałbym 1-2 duże miasta jak Wyzima z Podgrodziem zamiast tego. Tak samo te "farmy", no 4 takie małe faremki miały niby wyżywić cały kontynent i jeszcze by zostało na eksport? Kpina.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
PB w g3 poszła na łatwiznę i tylę,nie oszukujmy się, robiąc podobne schematyczne miasta podobne do siebie
 

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)
Brakowało im porządnego dyrektora artystycznego, który wziąłby ich w garść i nakreślił jakiś normalny, porządny koncept gry jak i wizję świata. Tam był po prostu zwyczajny miszmasz i róbta co chceta byle jakoś to wyglądało.

@Frizbick

Nie do końca, na kontynencie według pewnych NPC'ów z G2 było pełno farm (pomińmy tutaj G3, gdzie było ich raptem 3...) lecz podobnie jak na wyspie, tam również wybuchały chłopskie bunty przeciwko władcy.
 

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Brakowało im porządnego dyrektora artystycznego, który wziąłby ich w garść i nakreślił jakiś normalny, porządny koncept gry jak i wizję świata. Tam był po prostu zwyczajny miszmasz i róbta co chceta byle jakoś to wyglądało.
Takim quesi-dyrektorem artystycznym był niby Horst Dworczak, który postanowił że będą wzorować się w budowlach na filmie '13 wojownik' (który nie jest wybitnym dziełem kinowym), i stworzą miasta z dominującym drewnem - co było biedne nawet w porównaniu do byłych i obecnych budowli ludzkich w Kolonii.

Podkreślam tu to słowo 'quasi', bo wszystko kręciło się właśnie wokół luźnych pomysłów, braku podziału obowiązków, i tego że każdy robił wszystko.

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)
Bardziej niż te śmieszne budowle, które nie mają nic wspólnego z tym co opisują postacie jak i książki z G1 i G2, irytuje mnie fakt zmiany koncepcji Orków. Jakby nie wystarczyło to co Xardas w G1 mowił, że orkowie wbrew swojego prymitywnego języka, mają inteligencje i są starsi jako cywlizacji od ludzi.

Tymczasem w G3 mamy jakąś bande obsrańców w pełnym rynsztunku, mówiąca ludzkim językiem. Z tego co pamiętam, to Ralf Marczincik mówił w 'Making Of', że chcieli się oprzeć na orkach z Tolkienowskiej literatury. Szkoda tylko, że Tolkienowe orki mają niewiele wspólnego z tym co można w Gothic 3 zobaczyć. Żenada jednym słowem i dalej uważam, że to miszmasz i brak ogólnej koncepcji, która by się odnosiła do informacji zebranych przez gracza w g1 i g2.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Bardziej niż te śmieszne budowle, które nie mają nic wspólnego z tym co opisują postacie jak i książki z G1 i G2, irytuje mnie fakt zmiany koncepcji Orków. Jakby nie wystarczyło to co Xardas w G1 mowił, że orkowie wbrew swojego prymitywnego języka, mają inteligencje i są starsi jako cywlizacji od ludzi.

Tymczasem w G3 mamy jakąś bande obsrańców w pełnym rynsztunku, mówiąca ludzkim językiem. Z tego co pamiętam, to Ralf Marczincik mówił w 'Making Of', że chcieli się oprzeć na orkach z Tolkienowskiej literatury. Szkoda tylko, że Tolkienowe orki mają niewiele wspólnego z tym co można w Gothic 3 zobaczyć. Żenada jednym słowem i dalej uważam, że to miszmasz i brak ogólnej koncepcji, która by się odnosiła do informacji zebranych przez gracza w g1 i g2.
Zgadzam się całkowicie. Ja nie wiem po co dali te orki, skoro inteligentne orkowie mogli by równie wyglądać jak w g1/g2 jak w przypadku Ur-Shacka czy orków w ZW. PB wydając g3 wszystko co budowała w poprzednich częściach, teraz się wypieła tyłem
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3467
Propsy2152
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Bardziej niż te śmieszne budowle, które nie mają nic wspólnego z tym co opisują postacie jak i książki z G1 i G2, irytuje mnie fakt zmiany koncepcji Orków. Jakby nie wystarczyło to co Xardas w G1 mowił, że orkowie wbrew swojego prymitywnego języka, mają inteligencje i są starsi jako cywlizacji od ludzi.

Tymczasem w G3 mamy jakąś bande obsrańców w pełnym rynsztunku, mówiąca ludzkim językiem. Z tego co pamiętam, to Ralf Marczincik mówił w 'Making Of', że chcieli się oprzeć na orkach z Tolkienowskiej literatury. Szkoda tylko, że Tolkienowe orki mają niewiele wspólnego z tym co można w Gothic 3 zobaczyć. Żenada jednym słowem i dalej uważam, że to miszmasz i brak ogólnej koncepcji, która by się odnosiła do informacji zebranych przez gracza w g1 i g2.
Zgadzam się całkowicie. Ja nie wiem po co dali te orki, skoro inteligentne orkowie mogli by równie wyglądać jak w g1/g2 jak w przypadku Ur-Shacka czy orków w ZW. PB wydając g3 wszystko co budowała w poprzednich częściach, teraz się wypieła tyłem

Tych orków* jak już debilu, a nie orki.

Fareus

Fareus

Labirynt
posty428
Propsy646
Profesjabrak
  • Labirynt
Obie formy są poprawne, choć prawda, że "orkowie" brzmią lepiej.
 
Jebać homo i lewaków, bóg, honor, ojczyzna ~ Jezus Chrystus 27r. n.e. Jerozolima, marsz antyrzymski

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Obie formy są poprawne, choć prawda, że "orkowie" brzmią lepiej.
Obie formy są poprawne, ale co innego znaczą. :P


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry