Witam

W tym tutorialu pokaże jak zabezpieczyć nasz MDS przed niechcianą dekompilacją osób trzecich. Poradnik jest robiony do Gothic 2. Tak więc zaczynamy
Krok 1 - Skompilowanie MDS
Tak więc musimy skompilować nasz MDS do formatu MSB i MDH... najlepiej to zrobić odpalając gothic'a i wpisując w konsoli Apply OverlayMDS NazwaNaszegoMDS'a

U mnie wygląda to tak... Gdy nie wywala błędów to wychodzimy z gry i idziemy do folderu ze skompilowanymi animacjami u mnie jest to D:\Gothic II\_Work\Data\Anims\_Compiled...
Krok 2 - Nadpisywanie plików
Gdy zrobiliśmy krok pierwszy możemy być z siebie dumni

teraz należy przenieść pliki do jakiegoś folderu (Najlepiej utworzyć nowy folder na pulpicie) Zrobione? To świetnie! Teraz odpalamy pliki w formacie .MAN za pomocą notepad++ (najlepiej tym programem)
Ja odpaliłem pierwszy lepszy plik w tym formacie

Na czerwono zaznaczyłem plik w formacie .ASC jedyne co trzeba zrobić w każdym pliku .MAN to zmienić każdą nazwę pliku ASC na np. HUM_BODY_NAKED0 (w każdym pliku musi być ta sama nazwa...) Przykład takiej zmiany:

Krok 3 - Podmiana plików i odpalenie MDS
Zrobiliśmy to co wyżej w każdym z ok. 30 plików .MAN? To dobrze

teraz musimy skopiować te przerobione pliki .MAN do naszego folderu _Compiled
Jest to banalne więc nie będę tłumaczył jak przekopiować pliki z folderu do folderu xD
Gdy to zrobiliśmy odpalamy grę i wpisujemy ponownie w konsoli Apply OverlayMDS NAZWANASZEGOMDS
Gra powinna odpalić nasz MDS od razu ponieważ jest on skompilowany...
Krok 4 - Informacje końcowe
Jeżeli ci się udało zrobić bez problemu to więc udało ci się zabezpieczyć twój plik MDS Gratulacje

Jednak jeżeli ktoś da skompilowane animacje do swojego pliku _compiled to u niego animacje będą działać...
Ta metoda chroni przed chęcią skompilowania plików na format ASC w GothicSourcerze- Dzieje się tak ponieważ animacje będą miały taką samą nazwę i wywali błąd

U mnie metoda działa bez problemu... Jeżeli masz problem pisz w komentarzu postaram się pomóc.
Dziękuje za uwagę.