Jak zwykle problem z portalem 3052 8

O temacie

Autor Jakub91

Zaczęty 18.02.2016 roku

Wyświetleń 3052

Odpowiedzi 8

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Coś źle robię mimo że postępuje zgodnie z tutorialem. Portale to zwykłe plany. Ot ściana nic więcej. Pracuje w blenderze. Robię nowe materiały, nie dodaje mu tekstury, zapisuje go P:_poklad1 (to jest ten od świata) i od środka P:poklad1_ Otwieram spacera komplikuje świat jako autdoor robię światło, sprawdzam i zwykłe plany w kolorze ;(
 

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Panie Jakub91 robiłem kiedyś portale i spróbuję Ci wytłumaczyć.

Włącz swój świat w Blenderze.
Naciśnij go i wejdź w EDIT MODE
Potem ADD u góry w pasku 'menu' Mesh i plane
OK masz płaszczyznę ustawiasz ją pionowo przy swoim wejściu klikasz zaznaczanie vertekstów i ikonkę magnesiku z prawej strony, przeciągasz verteks do rogu wyjścia i inne tak samo, żeby zamknąć wejście.
Mamy już ustawiony portal następnie wchodzimy sobie w zakładkę material ustawiamy czarny kolor i wpisujemy np. P:WEJSCIE_  zapisujemy. Klikamy na portal kopiujemy drugi taki i przestawiamy go na drugą stronę i też mgnesem ściągamy verty do drugich zmieniamy nazwę na P:_WEJSCIE . Gotowe zapisujemy 3ds otwieramy w spacer kompilujemy na zen i włączmy zen. Powinno wszystko działać:)
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
aaa czyli trzeba skomplikować z mesha na zen i dopiero będzie działać ? sprawdzę
 

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Tak proszę pana:)

W meshu będziesz miał czarną ścianę a w zenie już nie ;)
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dobrze więc naprawiłem pierwszy problem teraz pytanie kolejne ;p

Jak sprawdzić w spacerze czy portal działa ???
Ogólnie widzę zmieniający się kolor portalu jeśli jestem daleko (specjalnie dałem czerwony) ale czy on działa XD Próbowałem ten myk z dodaniem cube do wewnątrz portalu rozciągnięcie go by przechodził po za ramę pomieszczenia z portalem do tego jest nie połączony z żadną ze ścian. No i jest problem bo po wejściu i oddaleniu się od wyjścia z portalu cube dalej jest widoczny ;/
Znaczy że coś skopałem i czy miał ktoś podobny błąd i co zrobić by go naprawić ? Mam gdzieś dziury, których nie zauważyłem itp ?
 

Kranek

Kranek

Użytkownicy
posty35
Propsy14
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Oddalenie się od wejścia to jedno, ale kamerka w ogóle nie może 'widzieć' portalu, dopiero wtedy wszystko co niepołączone znika. Mówisz, że cube nie jest połączony z żadną ze ścian? Upewnij się, że żaden z wierzchołków tego cuba nie styka się z wierzchołkiem reszty modelu, bo dla Gothica coś takiego jest połączone. Gdyby były jakieś dziury to zdaje się byłoby zbugowane niebo, a przynajmniej u mnie coś takiego się działo.
 

Revo16pl

Revo16pl

RaveN Studio
posty101
Propsy100
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio
Tak proszę pana:)

W meshu będziesz miał czarną ścianę a w zenie już nie ;)

Nie trzeba nic kompilować żeby działało.

https://www.youtube.com/watch?v=An51KHaFkXw
tutaj wszystko jest wytłumaczone, jak zrobisz tak to zadziała
 

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Człowiek uczy się całe życie panie Revo16pl ;) A wystarczyło odznaczyć editormode...

Ja sprawdzam w dość prosty sposób a mianowicie podczas włączenia Zen'a oddalam kamerkę i dany obszar znika w którym jest portal jak przelatujesz nad nim włącza się on i znika tamta część.

Jeżeli nie działa to znaczy ,że portal nie przylega do wierzchołków, sprawdź jeszcze raz i popraw każdy z nich ''magnesem''.
Po za tym w oddzielonej części portalem, musi być w nim wszystko połączone  vertami, a przede wszystkim nie może być żadnych luk.
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
It s working  :F http://kwajk.pl/static/post/5e/c1/5ec176112c3dd33088fcd0c2e9ba2f11i.gif

Co prawda dopiero pierwszy z 3 ale i tak jest nieźle ;p jednak po primo robiłem kajutę na statku i wychodzi na to że aby działał porta, wnętrze nie może stykać się z pozostałymi planami, które należą do świata pozostałego, oba (świat i pomieszczenie z portalem) stykać się mogą tylko na krawędziach portalu, ja robiłem okręt to jeszcze nie wiedziałem, że są takie zasady a wszystkie 3 portale są otoczone poszyciem i było łatwiej to połączyć. Teraz lekkie zmiany w modelu i będzie działać.
Gumen robił na tutorialu jaskinie lub świątynie w skale dlatego nie było wzmianki o moim problemie, jak wszystko będzie działało to napisze do moderacji o uzupełnienie tematu z portalami ;)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry