Regulamin 10408 0

O temacie

Autor

Zaczęty 9.07.2008 roku

Wyświetleń 10408

Odpowiedzi 0

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja

Żadna Głupia Spółgłoska

Regulamin
2008-07-09, 17:10(Ostatnia zmiana: 2008-07-09, 21:22)
Przydałoby się rozpisać jakiś konkretniejszy regulamin bitew, żeby nie było niedomówień.

I Zasady:
- praca musi być zgodna z tematem,
- jeśli określony jest polycount, prace przekraczające go nie będą brane pod uwagę w konkursie,
- jeśli podany jest warunek (tekstura, mapa, mapowanie), praca musi go spełniać, inaczej nie będzie brana pod uwagę w konkursie,
- jeśli podany jest warunek, że dany element (np. tekstura) nie musi wystąpić, nie będzie on brany pod uwagę przy ocenie jury (np. gdy liczy się sam model, tekstura nie będzie oceniana, natomiast może być brana pod uwagę przy ocenie publiczności).

II. Jury:
- w jury zasiadają cztery osoby (na chwilę obecną, liczba ta może zmienić się w zależności od bitwy),
- jury wydaje ocenę w kilku kategoriach (ilość w zależności od bitwy) w skali 0-10, następnie obliczana jest średnia,
- członkowie jury mają prawo brać udział w bitwie, wtedy ocena końcowa ich pracy jest średnią ocen wszystkich pozostałych członków jury,
- zwycięzca otrzymuje "nagrodę jury".

III. Kryteria oceniania:
1. Poprawność modelu - w tej kategorii oceniane są:
- brak widocznych dziur (brak polygonów),
- brak niepotrzebnych polygonów (polygony pocięte na niepotrzebne kawałki, niewidoczne polygony, gęsto ułożone polygony, nakładające się polygony itp.),
- niepoprawnie nałożony lub niepotrzebny smooth,
- rozdzielone vertexy i krawędzie,
- zgodność z maksymalnym polycountem,
- kształt (klockowatość, płaskość, wszystko nienaturalnie równe itp.).
Ocena wydawana jest na podstawie oględzin udostępnionego modelu.
2. Oryginalność:
- pomysł,
- zróżnicowanie względem innych prac,
- własny wkład w projektowanie (użycie konceptów),
3. Użyteczność:
a) przedmioty:
- kształt, wielkość, waga,
- wyważenie (głównie w wypadku broni),
- łatwość użycia,
- animowalność (może być jako oddzielna kategoria),
b) budynki:
- pojemność, ilość pomieszczeń,
- obronność, wytrzymałość (np. wieże, zamki, mury),
- poprawność architektoniczna.
4. Estetyka prezentacji:
- widoczność modelu (najważniejsze w tej kategorii!),
- estetyczny, schludny render (niewymagany, chyba że jest to określone w zasadach bitwy),
5. Kształt (w przypadku organiki):
a) modele realistyczne - proporcjonalność,
b) modele karykaturalne - tutaj liczona może być "zabawność" modelu, uzyskana dzięki karykaturyzacji.
6. Realizm (przy wizualizacjach):
- oświetlenie,
- materiały,
- kształt mebli, budynków itp.,
- tło (gotowce, niebo za oknem).
7. Spójność:
- architektoniczna,
- klimatyczna,
- estetyczna.

IV. Ocena publiczności:
- ocenie podlegają wszystkie prace spełniające warunki bitwy,
- wybór polega na głosowaniu w ankiecie,
- ankieta startuje w momencie zakończenia bitwy i trwa przez twórców bitwy (jury) czas określony czas,
- zwycięzca otrzymuje "nagrodę publiczności".

I to na razie tyle. Regulamin z czasem będzie się powiększał. Proszę zgłaszać wszelkie uwagi.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry