Spoiler
Żeby dostać się na pustynię Adanosa, musimy stoczyć pierwszy pojedynek z Krukiem, podczas którego daje nogę a nas powala na ziemię siła jego magii. Po tym zdarzeniu spokojnie zwiedzamy arenę walki i dostrzegamy wielki posąg kamiennego strażnika, który się podświetla oraz na ołtarzu gdzie Kruk się modlił, zabieramy pierścień, który umożliwi nam teleportację do tego miejsca. Za ołtarzem naciskamy przycisk i idziemy do kolejnego pomieszczenia z teleportem do obozu bandytów i znajdujemy tam trzy filary z prezentami. Po lewej jest starożytna tablica, pośrodku runa a po prawej kryształ. Zabieramy wszystko i idziemy złożyć raport Saturasowi. Najpierw mówimy mu że Kruk nawiał, a potem rozmawiamy o krysztale i dowiadujemy się, że służy on do teleportu. Piedestał pod kryształ znajduje się zaraz w budynku po lewej. Uaktywniamy go. Przechodzimy do doliny ze smokiem. Przed rozmową ze smokiem, czytamy wcześniej zabraną tabliczkę ale nic z tego. W tym momencie uaktywnia się nam misja "Sekret świątyni Adanosa". Rozmawiamy ze smokiem i prosimy go również o odczytanie tej tabliczki. Kolejnym krokiem jest udanie się do domu uczonych, żeby przetransformować moc z runy do tabliczki. Runiczny ołtarz znajduje się po prawej stronie w pierwszym pomieszczeniu z pulpitami (wygląda jak podwójny pulpit). Zakładamy wcześniej zdobyty pierścień i jesteśmy już w świątyni. Stajemy przed posągiem dużego strażnika kamiennego i czytamy jeszcze raz tabliczkę. Obudziliśmy właśnie strażnika, który nie jest chętny do współpracy i zmusza nas do walki. Niestety jest odporny na obrażenia zarówno fizyczne jak i magiczne. Potrzebujemy czegoś wyjątkowego. Wracamy do smoka i dowiadujemy się o specjalnej broni, która powinna być w jednej ze świątyń w dolinie. Ja znalazłem młot w domu kapłanów (nie jestem pewny nazwy). Idąc od domku Eremity na wprost obok teleportu. Młot Adanosa powinien być w środku na ołtarzu. Zakładamy go i również pierścień teleportacyjny i walczymy ze strażnikiem. Po walce zabieramy kolejna runę i tabliczkę ze zwłok. Wracamy do smoka i tłumaczy nam ją. Teraz idziemy znowu do domu uczonych ale tym razem do pomieszczenia po prawej stronie tego niżej położonego. W środku po prawej jest filar z kulą. Wchodzimy w interakcję przez LPM i pojawia się nam krótki filmik. Teraz czeka nas niespodzianka przy wyjściu.
Teleport do krainy/pustyni Adanosa jest już aktywny w bocznej odnodze kanionu. Idziemy tam. Przechodzimy przez niego. Wychodząc na pustynię pojawia się nowy wpis w dzienniku. Poniżej znajduje się solucja samej pustyni Adanosa.
Spoiler
Naszym celem jest wejście do wielkiej piramidy. Dlatego potrzebujemy dwóch tablic ale po kolei.
Na środku pustyni jest budynek z 4. pulpitami. Aby je uaktywnić musimy zdobyć cztery kawałki (podobne jak item, który się zabiera ze zwłok martwego kamiennego strażnika). Można je zdobyć w różnych miejscach na pustyni. Są mocno strzeżone. Mając te kawałki idziemy do tych czterech pulpitów i uaktywniamy je. Otwiera się wejście na szczycie małej piramidy, gdzie zdobywamy berło Adanosa. Kolejnym krokiem jest zdobycie łzy Adanosa, która znajduje się w lokacji po wskoczeniu do wielkiej dziury na pustyni. Będąc w środku dziury musimy najpierw przeskoczyć przez szczelinę, zabrać pałkę obok golema (wymagana akrobatyka) i wrócić w miejsce gdzie wskoczyliśmy na najniższy poziom tej jaskini. W nowszych wersjach nie musimy skakać do golema po pałkę a wystarczy zwalić kolumnę nad przepaścią i po nie przejść. Znajdujemy ogromny talerz, w który uderzamy trzy razy pałką. I szybko wchodzimy na budynek z wielką kolumną. Kiedy będziemy już na górze, powinienem na dole już być wielki pełzacz. Następnie wchodzimy w interakcję z ta kolumną i go zabijamy. Idziemy do jego leża, zabieramy klucz do skrzyni, która jest obok w odnodze jaskini. Plądrujemy ją i zabieramy jeden element, który wykorzystamy do otwarcia przejścia do kolejnej lokacji. Następnie wracamy tam gdzie był golem. Idziemy dalej, skacząc dwa poziomy niżej. Zabijamy gacki, po czym czytamy pulpit - wykorzystujemy przy tym wcześniej wspomniany element - otwiera się nam przejście za głębokim dołem, zaraz obok. Skaczemy i za zakrętem jest teleport do nowej lokacji.
Tutaj na dole jest przejście z kratą, możemy użyć przemiany w chrząszcza albo kręcić bączki by się tam dostać i wydostać. Czyścimy jaskinię i powrót. Teraz wracamy o jeden poziom do góry i po lewej stronie są występki skalne po których się wspinamy. Będąc na górze, w lewo jest smoczy korzeń. My idziemy w prawo ale polecam wcześniej założyć młot Adanosa. Dochodząc do końca półki skalnej, skaczemy tam jak są kamienni strażnicy. Zabijamy wszystkich i na górze jest kolejne przejście z kratą. Otwiera je przycisk na środkowej kolumnie/pomniku z przodu. Wchodząc do środka spotykamy kilka pułapek. Pierwsza polega na przejściu by nie dotykać podłogi. W tym celu musimy wejść na gzyms po prawej czy lewej stronie, skoczyć na środkowy mini ołtarzyk obok ściany i dalej podobnie. Druga pułapka uaktywnia się jak wejdziemy do kolejnego pomieszczenia (jest to strażnik) i musimy tutaj szybko wejść po lewej stronie najpierw na taki duży wazon, a potem na pomnik i skaczemy poza zagłębienie. Ewentualnie możemy liczyć na darmowy przelot na drugą stronę po ciosie kamiennego strażnika. Dalej mamy pomieszczenie z nieaktywnym jeszcze teleportem powrotnym i z dwoma bocznymi wejściami z kratami. Obok są przyciski. Możemy otworzyć tylko jeden. Jak będziemy chcieli wejść do drugiego np. za pomocą bączka, Adanos nas ukarze.
Po prawej stronie są rzeczy dla maga - mikstura +2 i tabliczka +6 do many. Po lewej hełm dla łucznika oraz po jednej miksturze +1 z każdego rodzaju. Oczywiście spotkamy tam również mocnych bossów. Kiedy zabijemy jednego z nich idziemy dalej i czeka nas kolejna walka z kuzynem Śniącego;) Dalej już są tylko kamienni strażnicy. Zabieramy łzę i kilka naprawdę ciekawych rzeczy. Wracamy do wspomnianego wcześniej teleportu i przenosi nas na pustynię niedaleko głębokiej jamy.
Mając berło i łzę naciskamy na jedno z nich i pojawia się nam teraz berło jako pierścień. Zakładamy go i nad pustynię nadciąga burza z gradowym deszczem. W tym momencie niedaleko małej piramidy, w takim "kamiennym kręgu" z płonącymi kolumnami na górze pojawił się strażnik (podobny jak ten gdzie walczyliśmy z Krukiem). Szukamy go i przy nim jeszcze raz zakładamy berło Adanosa, a następnie po obudzeniu zabijamy młotem. Zabieramy kawałek tablicy z jego zwłok. Teraz musimy znaleźć jeszcze czterech strażników. Mając pięć kawałków, naciskamy na jeden i łącza się w całość. W ekwipunku pojawia się jedna z dwóch tablic. Drugą ma jeden z amuli przed wielką piramidą. By je zabić, muszą stać blisko siebie, nawet jak jeden będzie martwy.
Mając dwie tablice, wracamy do budynku obok małej piramidy i wkładamy je do pulpitu. Pojawia się nam nowa tablica w ekwipunku, którą musimy najpierw otworzyć, żeby pojawił się wpis w dzienniku. Potem idziemy do wielkiej piramidy. Pierwsze wrota otworzyły się nam jak zabiliśmy amula, drugie otworzą się jak włożymy tablicę. Następnie otwiera się nam piramida i pojawiają się nieumarli. Zabijamy wszystkich i wchodzimy po dużych stopniach do góry by przeczytać cztery pulpity, a wraz z nimi pojawiają się nam cztery zadania, które musimy wykonać.
1.Zabić ognistego golema na pustyni. Robimy to zgodnie z opisem w nocy ponieważ wtedy jest podatny na obrażenia.
2.Musimy napełnić wodą Adanosa pięć stągwi na pustyni. W tym celu najpierw idziemy do studni obok wielkiej dziury. Potrzebujemy pięć zwykłych butelek, które można kupić prawie u każdego kupca. Również potrzebna jest nam dźwignia do studni, którą znajdziemy przy wodospadzie obok ściany skalnej. Napełniamy butelki wodą Adanosa i teraz czeka nas wędrówka po pustyni do pięciu miejsc. Ale robimy to dopiero z krokiem numer 3.
3.Musimy położyć specjalny kryształ na pięciu ołtarzach na pustyni. Kryształ zdobędziemy obok trzech trolli, po prostu je wykopujemy kilofem. Potem idziemy do Saturasa i do jednego z magów wody - nie pamiętam imienia ale to nie jest problem. Wszyscy są w jednym miejscu. Teraz mając gotowe kryształy i wodę w butelkach, wędrujemy po pustyni. Kiedy napełnimy stągwie wodą czy położymy ostatni kryształ na ołtarzu, powinien pojawić się wpis w dzienniku.
4.Musimy złożyć dar Adanosowi. Jest to smocze jajo, które znajdziemy w jednej z jaskiń na pustyni. Wystarczy iść dookoła pustyni blisko ściany. A składamy je na ołtarzu idąc od wielkiej dziury do wielkiej piramidy. Czasami podczas kładzenia nic się nie dzieje, dlatego musimy dobrze stanąć przed ołtarzem i podobnie miałem w przypadku stągwi z wodą.
Mając wykonane te zadania. Czytamy teraz pulpit na dole w wielkiej piramidzie. Dowiadujemy się, że musimy ożywić martwe drzewo - tam gdzie był golem boss i jest również teleport. Idziemy więc do Saturasa, który nas kieruje do Xardasa.Ten mówi nam, że zbytnio jest zajęty i jeśli mu przyniesiemy kilka składników to zrobi nam "korzeń druidów". Będziemy potrzebować trollich jagód, wcześniej wspomniany kaktus i jeszcze kilku składników. Oddajemy składniki i czekamy jedne dzień. Odbieramy korzeń i idziemy go złożyć na ołtarzu obok tego martwego drzewa. Po czym powinno ono ożyć i znów powinien pojawić się deszcz.
Wracamy do wielkiej piramidy dotykamy jeszcze raz pulpitu na dole i powinny być już aktywne teleporty w bocznych nawach, które przeniosą nas w to samo miejsce. Czytamy kolejny pulpit. Zabieramy co się da i wracamy przez teleport. Teraz powinno być już otwarte przejście na środku piramidy w dół po schodach. Na dole jest korona Adanosa.
Mając już berło, koronę i młot Adanosa założony, możemy iść śladem Kruka. W tym celu wychodzimy z piramidy i kierujemy się w prawo do skał i szukamy wąskiej długiej jaskini. W środku są dwa szkielety z bronią dwuręczną i jeden mag. Na końcu jaskini jest biała poświata, a za nią głęboka jama. Klękamy przed poświatą i teraz powinien pojawić się wpis i znów burza (musimy mieć założone artefakty Adanosa). Jakby czegoś nam brakowało to pojawi się komunikat, że jeszcze nie jesteśmy gotowi. Przechodzimy na druga stronę idąc w powietrzu. Następnie widzimy w dole zielona oazę ale czeka nas trudne przejście ponieważ jest tam mnóstwo szkieletów i magów. Na końcu spotykamy kolejnego smoka-strażnika, który pyta się czy jesteśmy gotowi by stawić czoła starożytnemu złu. Mówimy tak ale...
Zanim tam wejdziemy polecam wizytę w Jarkendarze i wytłuc wszystkich nieśmiertelnych strażników kamiennych ponieważ za jednego otrzymamy 600expa.
... chodzimy do środka. Tam czekają nas nieśmiertelni kamienni strażnicy. Mając założone artefakty Adanosa powinniśmy je spokojnie teraz zabić na jednego hita lub ewentualnie na dwa. Kierujemy się w prawo, zabijamy bosa i otwieramy sobie wejście do komnaty z Krukiem w poprzednim pomieszczeniu.
Krótka rozmowa ze starym znajomym, który przeszedł straszną metamorfozę i teraz czeka nas długi pojedynek z różnymi potworami. Każda fala stworów będzie mocniejsza. Fal jest cztery: mumie, szkielety, magowie szkielety i starożytni strażnicy w postaci mini śniących. Za każdym razem będziemy musieli walczyć naraz z czterema przeciwnikami. Polecam częste zapisy gry i wykorzystanie lokacji obok ołtarza. Kiedy już powalimy ostatniego mini-śniącego usłyszymy znajome "Teraz cię dorwę" z ust Kruka. Walczymy z nim. Zabijamy. Bierzemy upragniony szpon i wracamy do złotego smoka i Saturasa.
Polecam zacząć używać Solucji i Porad tam masz większość informacji na 1 stronie.