No to zaczynamy, na początek podstawowe info.
Platforma - Czysty Gothic 2 Noc Kruka + Returning 2.0 spatchowany do najnowszej, obecnie dostępnej wersji.
Język - Rosyjski bez żadnych pseudo angielskich patchy.
Czas Gry - Od dnia premiery do niedzieli 24 stycznia. W godzinach około 297h.
Poziom - Normalny - Adekwatna blokada konsoli.
Gildia - Nekromanta.Zapuszczam muzykę w słuchawkach i do dzieła. Na wstępie zastrzegam, iż nie jestem specem w języku rosyjskim więc czas gry mógł zostać wydłużony z powodu problemów w zrozumieniu niektórych kwestii. Nie chciałbym niedomówień.
Jako, że grałem również w Returninga 2.1 (Rzeźnik ukończony, z bólem ale się udało) miałem łatwiejszy start. Tutaj jak i w poprzedniej wersji wybór padł na Nekromantę. Po prostu lubię tą klasę postaci + jest ciężej.
Cóż już od pierwszego kontaktu z modyfikacją doznałem miłych odczuć za sprawą takiej błahostki jak "żywe" menu gry z tym biegającym wokół słonecznego kręgu zającem. Przyszedł czas na włączenie nowej gry i znów miło się zdziwiłem widząc interaktywne intro do gry stworzone na silniku Gothica. Ciekawy patent, nie powiem. Rozmowa z Xardasem raczej nie różniła się od tej z poprzedniej edycji (Mogę się mylić, nie ogarniam aż tak dobrze rosyjskiego). Od razu widać, że wszystko jest bardziej żywe za sprawą masy nowych ruchów postaci przy rozmowie i podczas niej.
Miłego zaskoczenia doznałem w wielu miejscach jak na przykład
Spoiler
w mieście gdzie najpierw trzeba było zdobyć zaufanie/reputację w porcie wykonując zadania dla tamtejszej ludności
Zadaniami jesteśmy bombardowani już początku i każdy kto grał w R2.1 od razu to zauważy. Wychodzi to modyfikacji na ogromny plus. Różnorodność widzi się również wśród ubrań ludności (jest tego o wiele więcej niż w R2.1). Poza zadaniami i masą nowych przedmiotów natknąłem się na sporo nowych potworów które jakością jak i animacjami nie dobiegały od tych podstawowych.
Zadania - SpoileryNajwiększe i najmilsze zaskoczenie spotkało mnie właśnie tutaj gdyż nowych zadań jest po prostu multum, sam pewnie znalazłem może z 70% contentu. Najbardziej obawiałem się, że w tym modzie 3/4 zadań to będzie coś sprowadzone do prostej formułki "Przynieś - Podaj - Pozabijaj", fakt dużo było tu takich zadań ale trafiały również perełki
Spoiler
Jak zadanie dla Ignaza z przemianą człowieka w cieniostwora za pomocą magii, czy poszukiwania Rączki dla Cassi.
Wiele z questów otwierało też nowe wątki fabularne których za chuj bym nie oczekiwał
Spoiler
Ucieczka Kruka i jego poszukiwania pozwalające stoczyć wymagająca walkę z jednym ze strażników świątyni Adanosa (Gigantyczny posąg przy arenie), czy wątek powrotu Śniącego do świata.
Wiele z zadań otrzymało całkowicie inne drogę przebiegu jak np :
Spoiler
Necronomicon
R2.1 - Należało zabić Inubisa i zabrać mu klucz do wieży Nergala
R2.0 - Wystarczyło udać się po klucz do Kreola (Nawet nie wiecie ile czasu minęło zanim na to wpadłem)
Nie wiem czy między poziomami trudności przebieg zadań się zmienia
Świat Poza światami doszło tutaj sporo mniejszych bądź większych krain do zwiedzania. W moim odczuciu wykonane dosyć przyzwoicie i zachęcające do penetracji i odkrywania. Czasem jednak przez ich ogrom odczuwałem znużenie tym wszystkim. Z odkrytych krain :
Spoiler
- Kraina Adanosa
- Kopalnia (Gdy idziemy na skróty do GD
- Lodowa Kraina (Przejście w Wolnej Kopalni)
- Las Assassynow
- Grobowiec Pana Cienia
- Komnata Smoka-Ożywieńca
- I inne
Odnośnie fabuły nie ma się co wypowiadać, każdy powinien przejść to z osobna. Pisząc o fabule prawie co drugie zdanie musiałbym wrzucać w spojler.
Błędy, cóż miałem kilka małych bugów ale nie były to crashe czy zwiechy gry. Często miałem błąd z resetowaniem się stylu walki, bezi wtedy pomimo mistrza walk bronią dwuręczną trzymał ją jak zielony, tak samo z resztą broni. Konsola została zablokowana i dobrze. Dla próby odpaliłem ją na poziomie łatwym, po godzinie gry wydajność spadała diametralnie. Na konsoli crashe potrafiły wystąpić już po odpaleniu gry, padał też system skryptowy (Strzelanie z łuków czy walka tarczą. Więc jasno mogę stwierdzić, że R2.0 jest dobrze zoptymalizowany, a gra na konsoli kodów to wasza sprawa. Bo gra spadała wydajnością na teksturach z R2.0 jak i podstawowych na dobrym sprzęcie
Spoiler
Płyta główna: ASRock Z77 Extreme4
Procesor: Intel® Core™ i7-3770k 4,5Ghz
Karta Graficzna: nVidia GTX 970 MSI
RAM: Corsair Vengeance 12Gb DDR3 1600mhz
Dysk twardy do systemu: SSD OCZ Agility 3 120Gb
System operacyjny : Windows 10 Pro
Odnośnie contentu na danym poziomie.Jako ktoś kto przeszedł moda mogę wyraźnie stwierdzić, że nie jest to zły pomysł. Poziom Normalny i tak w moim odczuciu jest łatwy więc tak jak ktoś wspomniał uważam, że te dwa tryby gry "Łatwy" i "Normalny" mają nas przygotować do trudniejszej przygody która zostanie nagrodzona poprzez nowe zadania i przedmioty. Zdaję sobie jednak sprawę, że nie każdy gra nałogowo w Gothica - Dlatego wyrażenie jednoznacznej opinii w tym temacie nie jest łatwe.
Nie wiem co od siebie mógłbym jeszcze dodać, chyba to co chciałem napisać już napisałem. I tak wyszła z tego ściana tekstu
