[G2NK] NPC idzie do odpowiedniego waypointu, ale nie wykonuje rutyny 12678 54

O temacie

Autor HellVard

Zaczęty 8.12.2015 roku

Wyświetleń 12678

Odpowiedzi 54

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W ramach nudy zacząłem się trochę bawić z G2 NK, wstawiłem Thorbenowi i Bosperowi rutynę pogawędki wieczorem przed sklepem Bospera, skompilowałem skrypty w spacerze, zrobiłem paczkę w modvdf i plik ini dla gothic startera. O wyznaczonej godzinie obaj NPC udają się do odpowiedniego waypointu, ale stoją bezczynnie, o czym zapomniałem/co zrobiłem źle?

Skrypt Thorbena:

Spoiler
FUNC VOID Rtn_Start_462()
{
TA_Saw (06,00,09,00,"NW_CITY_MERCHANT_SHOP01_FRONT_01");
TA_Repair_Hut (09,00,13,05,"NW_CITY_MERCHANT_SHOP01_FRONT_01");
TA_Smalltalk (13,05,14,00,"NW_CITY_MERCHANT_SHOP01_FRONT_01");
TA_Repair_Hut (14,00,16,00,"NW_CITY_MERCHANT_SHOP01_FRONT_01");
TA_Saw (16,00,17,05,"NW_CITY_MERCHANT_SHOP01_FRONT_01");
TA_Smalltalk (17,05,18,00,"NW_CITY_MERCHANT_SHOP01_FRONT_01");
TA_Saw (18,00,19,00,"NW_CITY_MERCHANT_SHOP01_FRONT_01");
TA_Smalltalk (19,00,20,00,"NW_CITY_MERCHANT_SHOP01_FRONT_02_B");
TA_Sit_Bench (20,00,00,00,"NW_CITY_MERCHANT_HUT_01_FRONT");
TA_Sleep (00,00,06,00,"NW_CITY_BED_BOSPER");
};

I Bospera:

Spoiler
FUNC VOID Rtn_Start_413 ()
{
TA_Stand_Guarding (05,00,19,00,"NW_CITY_MERCHANT_SHOP01_IN_02");
TA_Smalltalk (19,00,20,00,"NW_CITY_MERCHANT_SHOP01_FRONT_02_B");
TA_Sleep (20,00,05,00,"NW_CITY_BED_GRITTA");
};

edit: I pytanie na przyszłość, co zrobić, żeby nie trzeba było przewijać tutaj tego okienka z kodem?

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wstawiłeś freepointy dla rutyny smalltalk w spacerze?

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nawet nie wiem, co to jest o_0 Kierowałem się poradnikiem Czipa17 na YT o tworzeniu nowych postaci i dialogów, o freepointach nic tam nie było. Można to wyjaśnić w dwóch zdaniach czy muszę się z odpowiednim tutorialem zapoznać?

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To nic skomplikowanego, niektóre rutyny (jak właśnie smalltalk) wymagają freepointów do prawidłowego działania. Taki freepoint określa dokładne miejsce, w którym ma odbywać się rutyna i kierunek w którym mają być obróceni npc. Poszukaj jakiegoś już wstawionego freepointu w spacerze (są podobne do waypointów), skopiuj go i ustaw przy wayiponcie do twojej rutyny, to samo zrób dla rutyny drugiego npca. Nazwy twoich freepointów mają zaczynać się od: FP_SMALLTALK_xxx (za xxx możesz wstawić swój tekst).

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hm, mam problemy ze Spacerem, po załadowaniu zena Khorinis mogłem poruszać się w nim tylko przez chwilę, później kamera się zablokowała, inne opcje działały. Po zrestartowaniu programu i ponownemu załadowania zena pokazały się wszystkie okienka,i grała muzyczka, ale zamiast świata było widać tylko białe tło. Za trzecim razem polatałem chwilę po mieście i znów kamera mi się zablokowała, tym razem widzę czarne tło poprzecinane liniami waypointów :/

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
jaki windows? dziwne, ostatnio sporo osób ma podobne problemy ze spackiem
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Spacer działa, jak teraz zrobić ten freepoint?  W okienku "Objectpages" widnieje przycisk "Freepoints" ale po jego kliknięciu nic się nie dzieje.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
W porcie, powinno być kilka freepointów tam npc gadały ze sobą, zaznacz jeden skopiuj, a jak nie to ppm/vob/savevobtree i zapisz
Odznacz freepoint ppm/vob/openvobtree czy jakoś tak i owórz tamten, wtedy zmień nazwę na troszkę inną bo nie mogą być dwie takie same, i gitarka
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Aaa i jeszcze jedno, jaki zen powinienem edytować, NewWorld czy NewWorld_Part_City?
Freepointa skopiowałem z nową nazwą, ale jak mam go umieścić w nowym miejscu? Strasznie to sterowanie nieintuicyjne. I czy da się wyłączyć odtwarzanie muzyki z gry w Spacerze?

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
NewWorld

Poszukaj VideoTuotriali na temat spacera np: 
https://www.youtube.com/watch?v=p0rL16GxC5Q

A co do muzyki, nie patentowałem tego, proponuje wyciszyć dźwięki w windowsie
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki za tutorial, co do dźwięku, to chciałem puścić własną ścieżkę dźwiękową, tudzież właśnie oglądać tutki podczas pracy ze Spacerem, a ta muzyka w tym przeszkadza :/

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Taka kwestia, hmm jesteś na tyle przeciwieństwem kaco że aż chce ci się pomagać, w folderze Jowood\data wszystko co ma w nazwie Sound.vdf zmień na .vdf.dis a w _work\data zmień nazwę sound na np sound1 gdy wczytasz zen w spacku wszystkie błędy o braku dźwieki kliknij "OK" po zmianach w świecie zawsze zmień nazwę z _work\data folderu sound na standardową a te z Jowood\data zostaw na .dis
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zmieniłem nazwy wszystkich plików i folderów zawierających "sounds" bądź "music", ale wciąż mam muzykę w Spacerze. Ale pal licho, wróćmy do tych freepointów. Teoretycznie wiem już, jak je wstawić, ale po stworzeniu takowego w okienku zCVobSpot figuruje on w drzewku "NW_Nature_Sideplant_Big_01". Chyba coś jest nie tak?

Ok, chyba wiem o co chodzi, przy wstawianiu FP zaznaczyłem niechcący innego voba. Mam inny problem, owe zmiany chcę wprowadzić w świecie z moda Lhiver, ale przy próbie zapisu wyskakuje mi błąd o obecności dwóch waypointów o tej samej nazwie na farmie Onara. Nazwę zmieniłem, zen niby się zapisał, ale gdy włączam Spacera od nowa i kombinuję dalej z tymi freepointami, to przy próbie zapisu znów wyskakuje ten sam błąd, o tym samym waypoincie, którego już niby naprawiłem  :hmmm:

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
A jak zapisujesz zen, Nadpisujesz czy zapisujesz jako nazwa zena2 usuwasz stary i zmieniasz nowemu nazwę na stary?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Nie wiem czy to akurat pomoże, ale stara szkoła mówi żeby zapisywać jako nazwazena2 i usuwać orginał i zmieniac nazwę zapisanego, ponieważ spacer podobno się pierdoli podczas nadpisywania, no co ci powiem, tak mnie uczono lata temu

Edit: @Bogdan Zwei mowię o zmianie nazwy, z przyzwyczajenia ja zawsze zapisywałem z inną nazwą w miejscu w którym ma być, żeby zaś nie kopiować po 10 razy
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Spacer podczas nadpisywania nie zapisuje zena poprawnie. Zen zostaje po prostu sprawdzany, czy niektóre linijki kodu są te same, jeśli tak, to przerywa zapis. Dlatego powinno się zapisywać w inne miejsce i wywalać stary, po czym wklejać ten nowo zapisany. Nie zmieniaj sam z siebie nazwy, jeśli twój zen to NEWWORLD.ZEN to zapisz go tak samo na pulpit i wywal stary po czym dodaj ten z pulpitu. Paczki .vdf powinny się nazywać .vdf.disabled (paczki światów).
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry