Problem z teksturą 4738 15

O temacie

Autor Oman95

Zaczęty 21.11.2015 roku

Wyświetleń 4738

Odpowiedzi 15

Oman95

Oman95

Użytkownicy
posty19
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam. Zacznę od tego że dopiero rozpoczynam przygodę z modowanie Gothick-a i mój problem dla doświadczonego modder może być banalny. Polega on na tym, że na modelu 3d zmienionej nieco przeze mnie zbroi najemnika nie wyświetla się tekstura którą ja chcę tylko jakiś misz masz który nie przypomina żadnej z tekstur zbroi z gry. Pliki które umieściłem to Gothic2NK-Work version\_Work\data\Anims\asc_bodies\armor\Skinarmor.asc oraz Gothic2NK-Work version\_Work\data\Textures\NPCs\Armor\Skinarmor_V1.tga oraz w skrypcie dopisałem:
// ******************************************************
INSTANCE ITAR_Skinarmor (C_Item)
{
   name                =   "Ciężki skórzany pancerz";

   mainflag             =   ITEM_KAT_ARMOR;
   flags                =   0;

   protection [PROT_EDGE]   =   70;
   protection [PROT_BLUNT] =    70;
   protection [PROT_POINT] =    55;
   protection [PROT_FIRE]    =    35;
   protection [PROT_MAGIC] =     0;

   value                =   VALUE_ITAR_Skinarmor;

   wear                =   WEAR_TORSO;

   visual                =   "ItAr_Leather_L.3ds";
   visual_change                  =   "Skinarmor.asc";
   visual_skin                       =    1;
   material             =   MAT_LEATHER;

   on_equip            =   Equip_ITAR_Leather_L;
   on_unequip            =   UnEquip_ITAR_Leather_L;
   
   description            =   The armor of a true hunter;
   
   TEXT[1]               =   NAME_Prot_Edge;         
   COUNT[1]            =    protection   [PROT_EDGE];
   TEXT[2]               =   NAME_Prot_Point;      
   COUNT[2]            =    protection   [PROT_POINT];
   TEXT[3]             =   NAME_Prot_Fire;         
   COUNT[3]            =    protection   [PROT_FIRE];
   TEXT[4]               =   NAME_Prot_Magic;      
   COUNT[4]            =    protection   [PROT_MAGIC];
   TEXT[5]               =   NAME_Value;         
   COUNT[5]            =    value;
PS. Jestem nowy na tym forum i nie wiem czy w dobrym miejscu umiejscowiłem mój post.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Problem leży w teksturze. Czy aby na pewno jest w folderze textures i czy na pewno ma maksymalnie 12 znaków (jeśli jest więcej niż 12 to gothic nie odczytuje ich)?
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Oman95

Oman95

Użytkownicy
posty19
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Znaków ma równo 12 ale tak się teraz zastanawiam czy błąd nie wynika z  tego że pracuje na kopi a nie na oryginalnej ścieżce na której instalowałem G2 NK
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Kopia czy nie to bez znaczenia, kompilowałeś teksture sam, czy wrzuciłeś tga i dałeś gothicowi skompilować? może coś się pomieszało podczas kompilacji, pamiętaj że w folderze compiled mają być pliki twojanazwatekstury-C.TEX to "-C" jest ważne
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Oman95

Oman95

Użytkownicy
posty19
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Czyli pliki tekstury od mojej zbroi mają być w textures\compiled a nie npc's\armor ??? 
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Skompilowane mają byc w compiled, a .tga najlepiej zaraz w folderze textures.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Nie ma znaczenia czy textura jest zaraz v textures czy w jakimś jeszcze folderze. Co jednak jest ważne jest nazewnictwo. Zbroja musi mieć nałożoną texture zakończoną tym _V0  . Tylko tak będzie zmienna visual skin działać poprawnie.

Oraz przenioslem temat, ty masz problem a nie samouczek  :P
 


Oman95

Oman95

Użytkownicy
posty19
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dziękuje Mark. Porblemu dalej nie mogę rozwiązać...
W skrypcie dopisałem
// ******************************************************
INSTANCE ITAR_Skinarmor (C_Item)
{
   name                =   "Ciężki skórzany pancerz";

   mainflag             =   ITEM_KAT_ARMOR;
   flags                =   0;

   protection [PROT_EDGE]   =   70;
   protection [PROT_BLUNT] =    70;
   protection [PROT_POINT] =    60;
   protection [PROT_FIRE]    =    55;
   protection [PROT_MAGIC] =     0;

   value                =   VALUE_ITAR_Skinarmor;

   wear                =   WEAR_TORSO;

   visual                =   "ItAr_Leather_L.3ds";
   visual_change          =   "Skinarmor.asc";
   visual_skin          =   1;
   material             =   MAT_LEATHER;

   on_equip            =   Equip_ITAR_Leather_L;
   on_unequip            =   UnEquip_ITAR_Leather_L;
   
   description            =   The armor of a great hunter;
   
   TEXT[1]               =   NAME_Prot_Edge;         
   COUNT[1]            =    protection   [PROT_EDGE];
   TEXT[2]               =   NAME_Prot_Point;      
   COUNT[2]            =    protection   [PROT_POINT];
   TEXT[3]             =   NAME_Prot_Fire;         
   COUNT[3]            =    protection   [PROT_FIRE];
   TEXT[4]               =   NAME_Prot_Magic;      
   COUNT[4]            =    protection   [PROT_MAGIC];
   TEXT[5]               =   NAME_Value;         
   COUNT[5]            =    value;
};

Natomiast w Anims/Asc_bodies/Armor/Skinarmor.ASC i w folderze textures\npc's\armor\Skinarmor_V0.tga
oraz w textures\_compiled\Skinarmor-C.TEX i wciąż coś nie gra.

 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Trudno to cale wyjaśnić.    Masz plik zbroja.asc która używa texture zroja_V0.tga . Jak chcesz zrobić zbroje o tym samym modelu lecz innej texturze, to zamiast nowego asc, dodajesz tylko nowa texture która jest zakończona numerem o jedno większym od poprzedniej. Liczbę tej textury zapisujesz potem do visual skin nowego przedmiotu.

Ty jednak zrobiłeś nowa zbroje (novy plik .asc) a wiec nie ma sensu używać starej textury. A wiec w 3D nałóż na model texture nowa o innej nazwie. A przdmiotu ustaw visual skin na 0
 


Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
xD całe życie zmieniałem tekstury zbroi edytując asc w notepadzie hahahaha a to działa tak xd

Edit: oczywiście to było 3 lata temu xd
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Oman95

Oman95

Użytkownicy
posty19
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Mark rozjaśniłeś o co z tym chodzi ale mimo wszystko nie dalej nie działa a co najgorsze teraz w grze nawet modelu mi nie przywołuje. Jeżeli mógłbyś mi pomóc to mogę Ci przesłać te pliki chociaż bardziej chodzi mi o wiedzę żeby umieć to zrobić samemu i byłbyś w stanie powiedzieć gdzie robię błąd.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Powiedz której zbroi .asc skopiowałeś na użytek skinarmor podaj pelną nazwę tekstury z tekstures/compilded a jeśli jest dobra to czy upewniłeś się że skompilowana tekstura to ta sama która ci jest potrzebna? plik tex otworzysz gomanem
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Oman95

Oman95

Użytkownicy
posty19
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Skopiowałem asc ciężkiej zbroi najemnika 
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Być może źle model otexturowałeś, weź pokaż kawałek skryptu pliku .asc
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Wrzuć ten plik tutaj / wyślij go na GG. Zobaczę gdzie jest problem. Aha a pliki skompilowane usuwasz jak teraz robiłeś zmiany ? 
 


Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Ja miałem podobny problem sprópuj  w pliku asc zbroi dać texture na inne bitmap i usuń plik swojej zbroi. z complied
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry