Returning 2.0 - nowa wersja wcześniej publikowanej modyfikacji do Gothic II: Noc Kruka, która rozszerza oryginalną historię i świat.
Kraj: Rosja
Platforma: Gothic II: Noc Kruka (na bazie Returning Rebalance 2.1, System Pack i AST (Agama Scripts Tools)
Rodzaj modyfikacji: Nieoficjalny
Tytuł roboczy: The Returning
Wersja moda: 2.0A
Język moda: Rosyjski
Rozmiar: Mod - 5 GB, Głos - 3 GB, Muzyka - 1,5 GB, Wideo - 0,5 GB. Razem: 10 GB.
Autor modyfikacji: Trazege
Deweloperzy: Trazege z pomocą twórców SystemPacka (Guzz aka killer-m, MaGoth, KuDeSnik, alex_draven), pakietu AST przez Saturasa/Gratta oraz twórcom moda Guild (Yelawolf, xterm)
Zespół aktorów głosowych: Peter Glanc , !sTaR, Adept, 107-й, AlexBel, Koloyar, Jeka, Гор На Драк, Blade, Александр Коврижных, Шурик Ом, Сергей Сокол, Gerard, Inear, Naja, Taja, Dennis, Hullabaloo
Zespół testerów: Hokurn, Стражник, MastBo, Alex1, Любава, Алекс, Xterm, Ян75, Begun, Unicorn, Ариовист, Oddler, Alive
Obecny status: W rozwoju (~99,9%)
Testowanie: Zamknięte (zakończone)
Data wydania: Grudzień 2015
W rozwoju modyfikacji wykorzystano zasoby z następujących modyfikacji:- The Dark Saga
- Unnamed Mod v.1.1
- Jaktyl
- Wspólnota Świtu
- Pakt ze Złem
- Piratenleben
- The Long Voyage Home
- Z życia złodzieja
- Laer Gjoll - Horror na Cmentarzu
- Caduon Prolog
- Juran
- Złote Wrota
- Czas Zapłaty
- Gothic II - L'Hiver Edition
- Meble/Model orka-szkieleta autorstwa Mark56
- Carnage Graphic Patch
Główna lista zmian w porównaniu do wersji 1.1: - gra ma w sumie 31 lokacji (z czego siedem jest kompletnie nowych)
- w większości światów zaszły istotne zmiany, przebudowy i dostosowania
- liczne nowe przedmioty, bronie i zbroje
- większość starych modeli w grze zostały zastąpione nowymi, o większej ilości poly
- nowe i ulepszone interaktywne obiekty w świecie gry
- wiele nowych obiektów w środowisku gracza
- nowe tekstury w jakości HD dla obiektów, światów i postaci
- ponad 200 nowych zadań i kilka nowych wątków fabularnych
- nowe zwroty akcji w starych wątkach
- całkowicie zmieniono zakończenie gry
- ponad 50 postaci o dopracowanej osobowości
- nowe rodzaje potworów
- nowy rodzaj magii
- nowy system teleportów
- nowy system korzystania z inteligencji
- nowy system retoryki
- nowe i zmodyfikowane formy działania rzemieślnictwa
- nowe animacje dla stylów walki daną bronią (tarcze, kostury, włócznie, miecze itp.)
- niewielka korekta i przeprojektowanie wszystkich animacji w grze
- nowa muzyka w starych i nowych lokacjach
- 4 poziomy trudności (w tym "legendarny" tylko z możliwością zapisu w określonych miejscach)
- całkowicie nowy bilans rozwoju postaci, który jest określony przez złożoność wybranej gry
- praktycznie kompletny i w dobrej jakości dubbing
- ponad 100 godzin ekscytującej rozgrywki, które nie pozwolą Ci na chwilę spokoju
Screeny:Wideo:Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=snWV_kIYn-I
https://www.youtube.com/watch?v=Z1kJSRej8Xo
https://www.youtube.com/watch?v=-m_j11Ar88c
https://www.youtube.com/watch?v=fxH6H8wrwKE
https://www.youtube.com/watch?v=7VsWNYYYJwQ
https://www.youtube.com/watch?v=yhSPvhxK9Xg
https://www.youtube.com/watch?v=eHHiUhnchso
https://www.youtube.com/watch?v=ICe6TK-RqOk
https://www.youtube.com/watch?v=zk6uE_hHstk
https://www.youtube.com/watch?v=Hcv7HlL5UxQ
https://www.youtube.com/watch?v=itJknGKc6Z8
https://www.youtube.com/watch?v=jTTpATSp7J8
https://www.youtube.com/watch?v=zLkQbCsnsy8
https://www.youtube.com/watch?v=53WHq4LXzhk
https://www.youtube.com/watch?v=X7enJ37CXQ8
https://www.youtube.com/watch?v=Kev3gQatvAA
Dokładniejsza lista zmian:Spoiler
Bronie do walki wręcz:
Spoiler
Jednoręczne bronie - miecze, topory, maczugi, sztylety i buławy:
Posiada 4 stopnie umiejętności: 0-29% początkujący, szermierz od 30% - 59%, mistrz od 60-89%, arcymistrz od 90% i wyżej. Posiada na każdym poziomie własne animacje uderzeń i kombinacje ciosów.
Jednoręczne bronie: florety, szpady i szable:
Posiada 4 stopnie umiejętności: 0-29% początkujący, szermierz od 30% - 59%, mistrz od 60-89%, arcymistrz od 90% i wyżej. Ma charakterystyczne animacje ciosów na wszystkich poziomach.
Dwuręczne bronie - miecze, topory i młoty:
Posiada 4 stopnie umiejętności: 0-29% początkujący, szermierz od 30% - 59%, mistrz od 60-89%, arcymistrz od 90% i wyżej. Posiada na każdym poziomie własne animacje uderzeń i kombinacje ciosów. Animacje 3 i 4 etapu zależne od rodzaju noszonej dwuręcznej broni (miecz, topór lub młot)
Dwuręczne bronie - włócznie:
Posiada 4 stopnie umiejętności: 0-29% początkujący, szermierz od 30% - 59%, mistrz od 60-89%, arcymistrz od 90% i wyżej. Posiada na każdym poziomie własne animacje uderzeń.
Dwuręczne bronie - orkowe:
Obrażenia zależą od posiadanego zaawansowania w posługiwaniu się bronią dwuręczną, ale oprócz tego gracz musi być przeszkolony w zakresie używania orkowej bronie. Ma charakterystyczne animacje uderzeń i kombinacje ciosów na wszystkich etapach rozwoju.
Dwie bronie (siła i zręczność):
Obrażenia zależą od umiejętności w zakresie posługiwania się bronią dwuręczną i siły, ale gracz musi być wyszkolony w walce dwoma mieczami. Ma charakterystyczne animacje uderzeń i kombinacje uderzeń na wszystkich etapach rozwoju. Tutaj nie rozumiałem ostatniego zdania.
Opis nowych funkcji w używaniu broni:
- każdy rodzaj broni ma masę, która wpływa na zużycie wytrzymałości w walce i podczas biegu/pływania/nurkowania
- niektóre rodzaje broni mogą zostać zatrute, z wyjątkiem broni miażdżących i legendarnych
- bronie mogą zadawać obrażenia w walce od ognia, magii i trucizny
- dwuręcznym broniom zwiększono obrażenia ze względu na ich wagę
- niektóre bronie, głównie legendarne, dają bonusy bohaterowi podczas noszenia, w formie zwiększonej wytrzymałości, zręczności, energii życiowej i ochrony przed obrażeniami
- przeklęta broń zawsze zabija bohatera, gdy próbuje ją założyć
- Miecze paladynów mogą zostać poświęcone dwukrotnie
- Czasami podczas uderzenie, NPC może zostać powalony. Prawdopodobieństwo na to zależy od Twoich umiejętności i rodzaju broni
- Prawie każda broń ma własny indywidualny model i mapowanie
- Imienne bronie NPC mają znacznie zaniżone parametry obrażeń w stosunku do ich tradycyjnych odpowiedników.
Bronie do walki dystansowej:
Spoiler
- Obrażenia zadawane łukiem zależą od zręczności
- Obrażenia zadawane kuszą zależą od wytrzymałości
- Kusze mają szansę na przebicie pancerza wroga. To zależy od umiejętności i odległości kuszy od przeciwnika.
- Łuk może przebić pancerz każdego wroga (w tym istot z odpornością) po nauce umiejętności "Rozbicie". Obrażenia zależą od umiejętności w łukach i odległość od celu (poruszono kwestie obszaru "idealnego")
- Łuki i kusze wymagają specjalnych umiejętności do ich stworzenia
- Legendarne łuki są w stanie zadawać dodatkowe obrażenia potworom, w zależności od ich rodzaju.
- System celowania kuszą i łukiem jest domyślny na wszystkich poziomach trudności. Dla poziomu łatwego i normalnego można zmienić na automatyczne celowanie (system z G2NK)
- Łuki i kusze mogą stosować kilka rodzajów amunicji. Niektóre łuki / kusze strzelają tylko pewnym rodzajem amunicji.
- W zależności od rodzaju amunicji, wrogowie otrzymują dodatkowa obrażenia lub ulegają efektom osłabienia/unieruchomienia.
Akcesoria ochronne:
Spoiler
- W modzie występują następujące rodzaje sprzętu ochronnego: zbroje, hełmy, tarcze, pasy.
- Każdy sprzęt ochronny ma teraz swoją wagę, która wpływa na zużycie wytrzymałości w walce/podczas biegu/pływania/nurkowania.
- Większość sprzętu ochronnego ma teraz wymagania w wytrzymałości, zręczności i maksymalnej magi (na przykład togi dla magów).
- Niektóre rodzaje sprzętu nie mają żadnych wymagań do używania.
- Niektóre rodzaje sprzętu oferują dodatkowe premie.
- Wiele zbroi można ulepszać wiele razy.
- Niektóre elementy wyposażenia pełnią dodatkowe funkcje w grze (wypełnianie zadań i zmienianie reakcji świata na bohatera).
- Niektóre elementy wyposażenia nie mogą być używane jednocześnie. Na przykład, zbroja z kapeluszem nie może być używana z niektórymi rodzajami hełmów.
- Niektóre rodzaje sprzętu będą wymagane do ukończenia głównych wątków gry.
- Orkowy pancerz i zbroja bandyty przyczyną agresji ze strony wielu innych NPC.
- Większość zbroi ma unikalne mapowanie lub nową teksturę.
- Zbroję paladyna można teraz zdjąć bez szkody dla zdrowia.
- Tarcze zapewniają ochronę tylko w bitwie.
- Tarcze wymagają nauki do korzystania.
- Tarcze wysokiego poziomu mogą wchłonąć część obrażeń magicznych.
- Walka z tarczą jest podzielona na 4 etapy, każdy z unikatowymi animacjami walki.
Pierścienie, amulety, trofea:
Spoiler
- Nowe modele i mapowanie.
- Pojawiają się wyjątkowe pierścienie i amulety z unikalnymi cechami
- Możliwe jest tworzenie pierścieni i amuletów: Aby je utworzyć potrzebne są klejnoty różnego rodzaju i jakiś rodzaj materiału (stal, złoto, magiczna ruda). Każdy klejnot określona premie, która zostaną dodane do obiektu po jego utworzeniu: rubin daje siłę, ametyst zręczność, szafir manę, opal punkty życia, topaz wytrzymałość, diament odporność na różne rodzaju obrażenia, bonusy są zależne od wykorzystywanego metalu. Tworzenie dopiero po nauce odpowiedniego rzemiosła. Liczba klejnotów w grze jest ograniczona.
- Trofea zdobywa się wyłącznie z bossów w grze i dają mały bonus postaci w przypadku ich noszenia.
Żywność:
Spoiler
- Przywraca częściowo wytrzymałość bohatera natychmiastowo.
- Przywraca częściowo energię życiową bohatera natychmiastowo.
- Redukuje pasek głodu bohatera zależnie od rodzaju pożywienia (tylko na ciężkim poziomie trudności)
- Surowe mięso i ryby nie mają żadnego pozytywnego wpływu na bohatera.
- Mięso z potworów może być wyciągane dopiero po nabyciu odpowiedniej umiejętności.
- Wykorzystywane do stworzenia różnych potraw z permanentnymi bonusami.
- Każdy rodzaj jedzenia ma jednorazowy bonus przy zjedzeniu.
- Niektóre rodzaje żywności mają unikatowe bonusy przy zjedzeniu.
- Gotowanie (smażenie) mięsa można wykonać na każdym ognisku lub piecu.
Napoje i alkohole:
Spoiler
- Przywraca częściowo wytrzymałość bohatera natychmiastowo.
- Przywraca częściowo energię magiczną bohatera natychmiastowo.
- Redukuje pasek pragnienia bohatera zależnie od rodzaju pożywienia (tylko na ciężkim poziomie trudności)
- Wykorzystywane do stworzenia różnych napitków z permanentnymi bonusami.
- Każdy rodzaj napitku ma jednorazowy bonus przy wypiciu.
- Niektóre rodzaje napitków mają unikatowe bonusy przy wypiciu.
- Nieustanne picie alkoholu może doprowadzić do upicia bohatera i innych NPC.
Sen:
Spoiler
- Wybieranie określonej pory wstawania (rano, południe, wieczór, noc). (tylko na łatwym i średnim poziomie trudności)
- Można spać dowolną ilość godzin, bez ograniczeń (tylko na łatwym i średnim poziomie trudności)
- Spanie tylko do maksymalnie 9 godzin dziennie (tylko na ciężkim poziomie trudności)
- Przywraca częściowo wytrzymałość i punkty życia bohatera w zależności od godzin snu.
- Redukuje pasek zmęczenia bohatera w zależności od godzin snu. (tylko na ciężkim poziomie trudności)
- W przypadku zatrucia/opętania nie można zasnąć.
Zatrucie/opętanie:
Spoiler
- NPC/potwór mogą zatruć podczas ataku. Taki typ ataku zawsze przebija pancerz.
- Podczas zatrucia bohater traci energię życiową, do chwili gdy się wyczerpie.
- Podczas zatrucia bohater traci wytrzymałość, w tempie zależnym od założonych przedmiotów. Im większe i cięższe przedmioty nosi, tym szybciej będzie spadać.
- Zatrucie trwa 5 sekund. (łatwy poziom trudności)
- Zatrucie trwa 20 sekund. (normalny poziom trudności)
- Zatrucie nigdy się nie kończy i można się go pozbyć tylko za pomocą antidotum. (ciężki poziom trudności)
- Bohater może zatruć wrogiego NPC/potwora wykorzystując zatrute strzały lub broń do walki w zwarciu. W rezultacie, NPC lub potwór będą otrzymywali stałe obrażenia od trucizny. Poza tym zatrucie nakłada również osłabienie zabierające 20% siły NPC/potworowi.
- Opętanie co jakiś czas zabiera znaczącą liczbę punktów życia, prowadząc do śmierci, o ile nie wyleczy się szybko z opętania.