Przenoszenie czarów to tylko przenoszenie PFX i VFX. Pirokineza nie będzie działać w G2 bez użycia Ikarusa. Trzeba pobierać instance przeciwnika podczas "castowania" czaru.
Działanie czarów w Gothic:
Gothic sam odczytuje nazwy Spellfx_Name_Działanie.
Nazwa czaru, na przykład MASSDEATH.
Tu w sumie nie wiedziałem jak to nazwać, ale każdy czar VFX ma swój własny rodzaj działania. Jest to tylko dopiska, jak VFX powinien się zachować (np. COLLIDE to kolizja, czyli VFX wywoła się przy kolizji pocisku efektu z celem, zadając obrażenia, zaś COLLIDEFX to to samo, tylko bez zadawania obrażeń)
Gothic sam odczytuje czary z funkcji czarów. Jeśli twoja funkcja czaru nazywa się Spell_Logic_Massdeath i Spell_Cast_Massdeath, Gothic wyczyta WSZYSTKIE SpellFx_Massdeath*. Zmienne są przypisywane przez Ciebie w skryptach, to sam znajdziesz kopiując jakiś istniejący czar.
Małe podsumowanie: Czary w Gothic odczytywane są zaraz po Spell_Cast_/Spell_Logic_, a w VFX po SpellFx_. Całkowicie tak samo z INSTANCE w pliku twojego czaru, tylko że zaraz po Spell_.