obsługa 3d wings 5550 14

O temacie

Autor Kogaan

Zaczęty 25.10.2015 roku

Wyświetleń 5550

Odpowiedzi 14

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Witam mógłby ktoś mi wytłumaczyć poruszanie się w 3d wings żeby było takie jak w spacerze czyli żeby nie obracało się wokół osi tylko poruszało strzałkami? Jest mi to potrzebne bo edytuję świat.
 

oskardon

oskardon

Użytkownicy
posty91
Propsy38
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Wings nie ma wolnej kamery. Zamiast tego zaznacz cokolwiek przy obszarze nad którym chcesz pracować i naciśnij shift+a. Polecam też zmienić tryb działania kamery na SketchUp.
 
Life is brutal and full of zasadzkas.

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
a jak skopiować element i go wkleić w innym miejscu?

Post połączony: 2015-10-25, 18:56
a i jak jakiś element usunąć?
 

oskardon

oskardon

Użytkownicy
posty91
Propsy38
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Aby skopiować, wybierz z menu kontekstowego elementu duplikuj. Aby usunąć, wybierz z menu kontekstowego elementu usuń.
Obie opcje dostępne są tylko na elementach - nie na punktach, krawędziach czy powierzchniach (one mają różne inne opcje o pokrewnym zastosowaniu).
 
Life is brutal and full of zasadzkas.

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
A jak usunąć powierzchnie bo chcę usunąć wierzę.
 

oskardon

oskardon

Użytkownicy
posty91
Propsy38
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Zależy co masz na myśli przez usuwanie. Najlepiej podzielić element na dwa i usunąć ten drugi. Możesz na przykład  tak zaznaczać krawędzie wzdłuż których chcesz zrobić cięcie, potem wybierasz z menu kontekstowego "przekrój według pętli". Usuwasz obiekt który ci w ten sposób powstanie.
 
Life is brutal and full of zasadzkas.

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
A gdzie jest to menu kontekstowe?
 

oskardon

oskardon

Użytkownicy
posty91
Propsy38
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
A gdzie jest to menu kontekstowe?
Ty używasz Maca czy naprawdę nie wiesz? :lol2:
 
Life is brutal and full of zasadzkas.

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Naprawdę nie wiem.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Dlatego internet powstał między innymi dlatego, byś skorzystał z niego i poszukał odpowiedzi.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Korzystałem już z blendera i jak dla mnie jest za ciężki
 

oskardon

oskardon

Użytkownicy
posty91
Propsy38
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
 Menu kontekstowe jest właściwie wszędzie w systemie. Kontekstowe oznacza że jego zawartość zależy od kontekstu - w przypadku Wingsa od trybu zaznaczenia i tego co masz zaznaczone. Aby się pokazało, naciśnij prawy przycisk myszy.
 
Life is brutal and full of zasadzkas.

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.

Kogaan

obsługa 3d wings
#13 2015-10-26, 16:07(Ostatnia zmiana: 2015-10-26, 19:17)
Dlatego internet powstał między innymi dlatego, byś skorzystał z niego i poszukał odpowiedzi.
Radzę ci się nie wypowiadać na tematy o których nie wiesz bo tak dla twojej informacji pierwszy Internet powstał dla wojska USA

Post połączony: 2015-10-26, 19:17
Nie chce mi się zakładać nowego wątku więc umieszczam to tutaj czy jest w blenderze możliwość wolnego poruszania się kamery? A jak nie to jak zrobić tam jak w 3d wings za wciśnięciem klawiszy shift+a?
 

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Wyskakują błędy.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry