[Wspólne granie] Europa Universalis IV 4513 11

O temacie

Autor Adanos

Zaczęty 17.08.2015 roku

Wyświetleń 4513

Odpowiedzi 11

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

[Wspólne granie] Europa Universalis IV
2015-08-17, 17:12(Ostatnia zmiana: 2015-08-17, 17:18)
Gerry Rafferty zaproponował wspólne granie w trybie kooperacji. Na razie są 3 osoby. Cele mają być ambitne. Np.:
- wcielenie planów ISIS, zajęcie Europy i pełna islamizacja,
- zemsta kolonialna, jako Kongo podbij Belgię, jako Etiopia Włochy, jako Algieria podbij Francję itp.,
- podbój, jako chanat lub horda, Rosji i Chin.

Do ostatniego punktu objaśnię początkową strategię. Patrz na rysunek:


Niebieskie zaznaczenie określa państwa, z których wybierzemy sobie po jednym. Na zielono potencjalni sojusznicy. Strzałki pokazują plan ataku na Ming. Celem będzie zajęcie północnych prowincji Ming. Długość wojny przewiduje na 2 - 4 lat.

Oczywiście możemy zrealizować jakiś inny scenariusz.

Jeśli ktoś chciałby dołączyć do nas, to niech da znać w tym temacie.

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Sojusz hord nie da rady, bo Mongolia jest z Oiratem historycznymi rywalami xD Chyba że nie mówimy o żadnych sojuszach :D
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Sojusz hord nie da rady, bo Mongolia jest z Oiratem historycznymi rywalami xD Chyba że nie mówimy o żadnych sojuszach :D
komputer odrzuci my mamy grać  jak te nacje
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Sojusz hord nie da rady, bo Mongolia jest z Oiratem historycznymi rywalami xD Chyba że nie mówimy o żadnych sojuszach :D
Nie wiem, czy zauważyłeś, ale na obrazku Mongolia jest wasalem Oiratu. xD A gracze ludzcy się dogadają między sobą. :D

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
generalnie mi się podoba najbardziej mój pomysł ze zrealizowaniem planów isisu :D

Myślałem nad Grenada - Ottomani - tunis i w ten sposób moglibyśmy się pozbyć szybko kolonizatorów i zjeść europę z dwóch stron,celem było by usunięcie całości katolicyzmu więc też gonienie za portugalskimi i kastylijskimi koloniami.

Jeśli chodzi o podbicie rosji i i chin khaganatami to lepiej by było podwyższyć stawkę do podboju całej eurazji, sama rosja i chiny wydają mi się odrobinę za łatwe


Mglibyśmy też spróbować klasycznie jako opm- w europie i ją całkowicie zgermanizować, dojczland uber alles
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
No, to wszystko jest do obgadania. Zależy też ilu graczy się zgłosi.

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Nie wiem, czy zauważyłeś, ale na obrazku Mongolia jest wasalem Oiratu. xD A gracze ludzcy się dogadają między sobą. :D
Co do 1 to wiem, że jest i ma na starcie +50% Liberty Desire bo są rywalami, dokładnie jak Szwecja czy Dania. A co do 2 to zapomniałem o takiej oczywistości XD
Gra Mongolią jest dość prosta jak się ma szczęście i się przekonwertuje państwo na tengryzm, bo ta nowa mechanika Karmy w buddyźmie sprawia, że odtworzenie imperium mongolskiego koliduje z Karmą i ma się ciągły minus do dyscypliny + tengryzm daje -2 do globalnego niepokoju (dobrze przetłumaczyłem?)
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Znajdą się inni gracze? Dla Adanosa i Gerrego jestem kulą u nogi (Adanos wręcz musiał mi przypominać o robieniu wojska :lol2: ) 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Nie jest tak źle. Twoim celem będzie zajęcie wysp Sardynii, Balearów i reszty Sycylii. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, ustaw "national focus" na wojskowość.

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Wolałbym ekipę do gry w Crusader Kings 2 (ta sama firma, epicka strategia), ale może jak kiedyś kupię Europke to z wami zagram.
 

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Nie jest tak źle. Twoim celem będzie zajęcie wysp Sardynii, Balearów i reszty Sycylii. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, ustaw "national focus" na wojskowość.

wydaje mi się że najlepiej by było poczekać z włochami i zbudować zamiast tego dobrą baze w afryce, niszscząc mamluków. Prowincje w europie mają 75% autonomi i w tej chwili nie opłaca się ich podbijac, poza hiszpania i GB bo kolonizatorow trzeba powstrzymac jak najszybciej żeby nie rozpowszechniali swoich brudnych herezji.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
wydaje mi się że najlepiej by było poczekać z włochami i zbudować zamiast tego dobrą baze w afryce, niszscząc mamluków. Prowincje w europie mają 75% autonomi i w tej chwili nie opłaca się ich podbijac, poza hiszpania i GB bo kolonizatorow trzeba powstrzymac jak najszybciej żeby nie rozpowszechniali swoich brudnych herezji.
Ja proponuję podbić wyspy, które łatwo bronić jak się ma dużą flotę, a my mamy niezłą flotę. ;)
W ciągu dwóch lat będę musiał zaatakować Portugalię i ją podbić lub zwasalizować. Obecnie Kastylia ją może wspomóc, a od Kastylii wziąłbym Arguin (udało im się skolonizować, ja miałem problemy, bo co chwilę tubylcy atakowali moją kolonię), Wyspy Kanaryjskie, jeszcze jedną kolonię w Afryce oraz Sewillę i Gibraltar. Być może jeszcze wyzwoliłbym Grenadę oraz Galicję.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry