Dostosowanie modelu do Gothic II 11862 23

O temacie

Autor Istredd

Zaczęty 10.08.2015 roku

Wyświetleń 11862

Odpowiedzi 23

Istredd

Istredd

Użytkownicy
--------------------------------------------
posty1
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • --------------------------------------------

Istredd

Dostosowanie modelu do Gothic II
2015-08-10, 21:32(Ostatnia zmiana: 2015-08-10, 21:48)
Witam!
----------------------------------------------------------------------------------------
Jestem słabo doświadczony jeśli chodzi o grafikę 3D i napotkałem problem który wstrzymał moją pracę. Liczę na to, że pomożecie mi go rozwiązać. Otóż importowałem sobie do blendera pancerz z Skyrim (z wiedźmińskiego moda) z zamysłem przeniesienia go do Gothica, lecz nie będę mógł tego zrobić bez dwóch rzeczy:
    • Dodania kości do modelu
    • Zmniejszenia ilości tzw. "TRI" (nie wiem za bardzo o co chodzi, kolega słabo mi to wyjaśnił ale chodzi chyba o ilość pól których Gothic obsługuje max. 3300 a w takim pancerzu jest ich o wiele więcej więc zwyczajnie Gothic by mi z tym pancerzem nie pociągnął.)
    Jeżeli chodzi o to drugie to najprościej mówiąc muszę ten piękny model z Skyrim przemodelować do formy bardziej kanciastej takiej jak w Gothicu bo on nie ogarnie takiego nowoczesnego zaokrąglonego modelu. Tylko nie mam zupełnie pojęcia jak to zrobić i dlatego zwracam się do was o pomoc. Jeżeli ktoś tutaj potrafi to zrobić to byłbym niezmiernie wdzięczny jeżeli dodal by mi kości do pancerza i przemodelował go na wymagania Gothicowe lub wytłumaczył mi jak to zrobić. Pozdrawiam i liczę na was

    nr.Gadu:53769736   



    Screeny;
    Spoiler
    Spoiler
    [/list]
     
    – "Możemy zahulać.
    – Jasne – Geralt skinął na karczmarza. – W końcu, jak mawia Jaskier, być może i są inne motywacje do zarabiania, ale ja ich nie znam."

    Dying

    Dying

    Użytkownicy
    posty21
    ProfesjaNierób
    • Użytkownicy
    Ciekawe jakie ty poradniki czytałeś, skoro czegoś takiego nie potrafisz zrobić. Najlepiej zrobić własny model, zamiast podpierdalać czyjeś.
     

    oskardon

    oskardon

    Użytkownicy
    posty91
    Propsy38
    ProfesjaGracz
    • Użytkownicy
    Najlepiej zrobić własny model, zamiast podpierdalać czyjeś.
    No sorry, ale to akurat jest ta trudna część
    O ile automatycznie zrigowanie gotowego modelu jest proste, przepuszczenie go przez narzędzie upraszczające w stylu Polygon Crunchera jeszcze w miarę proste, to już zrobienie od zera nadającego się do animacji i zarazem oszczędnego w trójkątach modelu pancerza jest wyzwaniem dla kogoś kto przecież nie jest grafikiem 3d.
     
    Life is brutal and full of zasadzkas.

    Dying

    Dying

    Użytkownicy
    posty21
    ProfesjaNierób
    • Użytkownicy
    To jest jedynie moje zdanie odnośnie wyciągania modeli z gier, jak jest trudne to niech się nauczy/znajdzie kogoś/odpuści sobie prace.
     

    Draks

    Draks

    Użytkownicy
    Gothic 2 Nowy porządek
    posty1715
    Propsy766
    ProfesjaGrafik 3D
    • Użytkownicy
    • Gothic 2 Nowy porządek
    To jest jedynie moje zdanie odnośnie wyciągania modeli z gier, jak jest trudne to niech się nauczy/znajdzie kogoś/odpuści sobie prace.

    Noi? niech sobie nawet cały świat wyciągnie, Ciebie to powinno obchodzić, tyle co zeszłoroczny śnieg. Po za tym, gościu może się uczyć na wyciąganiu modeli z innych gier, a potem sam by zaczął modelować, ty myślisz, że to jest takie proste? jeszcze zrobić model a potem do niego jakąś porządną texture stworzyć to jest 5 sekund.
     

    Dying

    Dying

    Użytkownicy
    posty21
    ProfesjaNierób
    • Użytkownicy
    o kurwa, faktycznie nauczy się modelować wyciągając modele z innych gier. gratuluje toku rozumowania. ale zresztą nie ma co się dziwić, ty w temacie podpierdalania modeli jesteś specjalistą.
     

    Draks

    Draks

    Użytkownicy
    Gothic 2 Nowy porządek
    posty1715
    Propsy766
    ProfesjaGrafik 3D
    • Użytkownicy
    • Gothic 2 Nowy porządek
    Grzeczniej chamie, o wiele łatwiej idzie opanować modelowanie, gdy zaczynasz od czegoś prostszego jak samego texturowania gotowego modelu, także skoro ty nie potrafisz to teraz pierdolisz jakie to jest złe.
     

    oskardon

    oskardon

    Użytkownicy
    posty91
    Propsy38
    ProfesjaGracz
    • Użytkownicy
    Sama kradzież modeli niczego nie uczy - i warto pamiętać że przy używaniu jedynie przekonwertowanych / przerobionych modeli mówimy właśnie o kradzieży, nawet jeśli chcesz je rozpowszechniać z darmowym modem.

    Co innego jednak w sytuacji o której pisze autor tematu - jeśli modele będą nie jedynie zmodyfikowane, ale stworzone od zera na podstawie cudzych, prawne implikcje będą dużo łagodniejsze. A i osoba tworząca je rzeczywiście zdobędzie jakieś doświadczenie.
     
    Life is brutal and full of zasadzkas.

    Sawik

    Sawik

    Użytkownicy
    Rebel
    posty4772
    Propsy3197
    ProfesjaNierób
    • Użytkownicy
    • Rebel
    Wyciąganie modeli z gier i następnie ich udostępnianie jest łagodniejszą formą piractwa - co na forum jest surowo zabronione. @Avallach możesz czynić honory? 

    Obawiam się że od teraz będzie trzeba tak na to patrzeć - osoby wyciągające modele i tak będą je wyciągały, nie "nawrócimy" ich; ale jest to już raczej jasnym że forum też niechętnie takim osobom pomaga i każdy temat przemienia się w kłótnię. 
     
    Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
    Dropbox +500 mb na start
    LowPoly
    Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

    Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

    Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

    Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
    Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

    oskardon

    oskardon

    Użytkownicy
    posty91
    Propsy38
    ProfesjaGracz
    • Użytkownicy
    Istredd nie pisał o wyciąganiu i udostępnianiu, tylko o przemodelowaniu - to zabronione chyba nie jest:
    Cytuj
    muszę ten piękny model z Skyrim przemodelować
    No i trochę przesadzasz z tym surowo zabronionym piractwem:
    Cytuj
    zabrania się wykorzystywania forum do bezpośredniego szerzenia piractwa. Jeśli jednak nie jest to działanie bezpośrednio zauważalne, administracja nie będzie w nie wnikać.
    Byłoby się do czego przyczepić jakby koleś wstawił torrenta z Wiedźminem, ale teraz... bez przesady. Nie bądźmy tacy obłudni, kto jest pod tym względem święty niech pierwszy rzuci kamieniem. Bezpośrednie rozpowszechnianie pirackich materiałów jest tu zabronione bo inaczej Zdunek mógłby mieć problemy za tolerowanie tego a więc rzekome przynoszenie szkód finansowych wydawcom.
     
    Life is brutal and full of zasadzkas.

    Sawik

    Sawik

    Użytkownicy
    Rebel
    posty4772
    Propsy3197
    ProfesjaNierób
    • Użytkownicy
    • Rebel
    To na co zwracasz uwagę wywodzi się z niewiedzy autora tematu. Prawa autorskie zabraniają redystrybucji nawet po modyfikacji. 
    Autor prosi o pomoc przy przeróbce modelu który ma zamiar później wykorzystać w modyfikacji oraz na serwerze, o czym nas informuje. Forum udzielając mu pomocy wspiera piractwo. Jak dla mnie, sprawa jest prosta. 
     
    Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
    Dropbox +500 mb na start
    LowPoly
    Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

    Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

    Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

    Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
    Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

    oskardon

    oskardon

    Użytkownicy
    posty91
    Propsy38
    ProfesjaGracz
    • Użytkownicy
    Ja tam rozumiem przemodelować jako "stworzyć nowy model wzorowany na danym". 
    Nie da się przez ręczne modyfikacje zmienić tak złożonego modelu na akceptowalny w zwykłym Gothicu. Może jakieś automatyczne narzędzie do retopologii by dało radę, ale nie o nie pyta autor. To naprawdę daleko od "bezpośredniego szerzenia piractwa". Tolerowanie tego wątku nie leży nawet w okolicy jakiegokolwiek paragrafu.
     
    Life is brutal and full of zasadzkas.

    Adanos

    Adanos

    Administrator
    Szara eminencja
    posty5204
    Propsy3870
    ProfesjaProgramista
    • Administrator
    • Szara eminencja
    Wyciąganie modeli z gier i następnie ich udostępnianie jest łagodniejszą formą piractwa - co na forum jest surowo zabronione.
    Autor wyciągnął i chce przemodelować model z moda do Skyrima, więc trudno mówić o piractwie. Wszystko zależy od tego na jakiej licencji są mody do Skyrima.

    Wowoz

    Wowoz

    Użytkownicy
    Wowoźny
    posty3698
    Propsy4862
    NagrodyVV
    Profesjabrak
    • Użytkownicy
    • Wowoźny
    ale sranie zarem. @Sawik ja sie przyznaje do piractwa, co z tym zrobisz?
    Patrzenie na modele wyciagniete z innych gier moze pomoc  w nauce modelowania/teksturowania.
     

    Gizbor17

    Gizbor17

    Użytkownicy
    janusz grafiki
    posty352
    Propsy493
    ProfesjaGrafik 3D
    • Użytkownicy
    • janusz grafiki
    Nie da się przez ręczne modyfikacje zmienić tak złożonego modelu na akceptowalny w zwykłym Gothicu.
    Da się.
     

    oskardon

    oskardon

    Użytkownicy
    posty91
    Propsy38
    ProfesjaGracz
    • Użytkownicy
    No dobra, jak się uprzesz to da się to nawet zrobić otwierając plik modelu w notatniku i edytując jego strukturę tekstowo.

    Robić to scalając pasujące do siebie płaszczyzny, a potem usuwając zbędne wierzchołki? Mapowanie raczej by tego nie przetrwało w dobrym stanie. Bez wykorzystania automatycznego narzędzia zeszłoby na to więcej pracy niż na wymodelowanie low-poly od zera traktując ten model jako referencję. Na oko trzeba by zejść co najmniej 4 krotnie z ilością trójkątów.
     
    Life is brutal and full of zasadzkas.

    Sawik

    Sawik

    Użytkownicy
    Rebel
    posty4772
    Propsy3197
    ProfesjaNierób
    • Użytkownicy
    • Rebel
    ale sranie zarem. @Sawik ja sie przyznaje do piractwa, co z tym zrobisz?
    Patrzenie na modele wyciagniete z innych gier moze pomoc  w nauce modelowania/teksturowania.
    Przyznajesz się do piractwa - i git, chyba nie myślisz że mam legalnego zbrusha? Wyciąganie modeli z gier z zamiarem dalszej redystrybucji jest piractwem, to chciałem przekazać.

    Autor wyciągnął i chce przemodelować model z moda do Skyrima, więc trudno mówić o piractwie. Wszystko zależy od tego na jakiej licencji są mody do Skyrima.
    ... wut?
    Model z wiedźmina, ktoś wrzucił do Skyrima, łamiąc prawa autorskie = sam model jest "piracki".
    Gdy robisz reupload czyjegoś torrenta, nadal jesteś piratem, przecież nie powiesz że "ale ja już pirata ściągnąłem, więc to piractwo nie jest" :|
     
    Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
    Dropbox +500 mb na start
    LowPoly
    Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

    Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

    Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

    Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
    Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

    Adanos

    Adanos

    Administrator
    Szara eminencja
    posty5204
    Propsy3870
    ProfesjaProgramista
    • Administrator
    • Szara eminencja

    Adanos
    Administrator

    Dostosowanie modelu do Gothic II
    #17 2015-08-13, 20:33(Ostatnia zmiana: 2015-08-13, 20:38)
    Model z wiedźmina, ktoś wrzucił do Skyrima, łamiąc prawa autorskie = sam model jest "piracki".
    Gdy robisz reupload czyjegoś torrenta, nadal jesteś piratem, przecież nie powiesz że "ale ja już pirata ściągnąłem, więc to piractwo nie jest" :|
    Ja nie wiem, czy tam model został przeniesiony z Wiedźmina czy zrobiony na podstawie. Nie gram w Skyrima, a sądziłem, że tam model został zrobiony, a nie przeniesiony. Z drugiej strony, skoro mod łamie prawa autorskie, to czemu CDProjekt Red nie wniósł skargi? Może dostali zezwolenie na użycie ich?

    Znalazłem jakiegoś moda do Skyrima: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/34007/? Jest tam napisane:
    Cytuj
    A very special thanks to CDProjectRed for allowing us to use there assets.
    Więc wynika, że twórcy moda nie złamali prawa. Czy inne osoby wyciągające z tego moda zbroje łamią prawa autorskie? Trzeba poszukać odpowiedzi u twórców Wiedźmina.

    Draks

    Draks

    Użytkownicy
    Gothic 2 Nowy porządek
    posty1715
    Propsy766
    ProfesjaGrafik 3D
    • Użytkownicy
    • Gothic 2 Nowy porządek
    Adanos to są wszystko wyciągnięte pancerze z W2 wiem bo wyciągałem te zbroje z skyrima jak i z wiedźmina 2.
     

    Zucklov

    Zucklov

    Quest Pack Team
    Sztywniutko
    posty1220
    Propsy1241
    ProfesjaSkrypter
    • Quest Pack Team
    • Sztywniutko
    Wiedźmin jest bardzo popularny w modach do Skyrima, ale CDP daje pozwolenia tak naprawdę wszystkim, jest nawet mod Immersive Music, który dodaje soundtrack z Wiedźminów 1 i 2 do Skyrima.
     
    Lieb Vaterland magst ruhig sein


    0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
    0 użytkowników
    Do góry