Aivar to jest typ zmiennej, który w odróżnieniu od zwykłej zmiennej, może być przypisany do NPC. Wyszukaj plik AI_Constants, tam masz pełną ich listę. Ograniczenia zwykłych skryptów pozwalają na maksymanie 100 aivarów, z czego nieedytowany Gothic wykorzystuje ich ok. 90, ale Ikarusem można to zmienić bardzo łatwo, zamieniając jedną liczbę w Classes.d
Ogólnie widzę, że jesteś bardzo zielony w moddingu (co sam przyznałeś), więc nie bierz się za Ikarusy i inne wynalazki, bo sobie nie poradzisz z językiem, w jakim jest to wszystko napisane. Poćwicz na podstawowych i zaczynaj się brać za rzeczy coraz trudniejsze (np. wspomniany miecz runiczny byłby dobrym testem), a na razie odstaw marzenia o tych rzeczach, które napisałeś - to jest dalekie od podstaw, a tutaj (już) się nie daje gotowców. Zresztą, jak dobrze opanujesz podstawy, będziesz w stanie zrobić takie nowinki jak najmniejszym nakładem pracy, bo zrozumiesz działanie skryptów. Poradników do Ikarusa jako takich nie ma, ale na
http://forum.worldofplayers.de/forum/forums/104-Editing masz (niemieckie) forum pełne gotowych skryptów bądź problemów z nimi, w tym Ikarusa i Lego.
Co do 5: Ikarus między innymi pozwala na odwoływanie się do silnika, bezpośrednia edycja może nastąpić poprzez załadowanie bibliotek dll, na co ten pakiet skryptów pozwala.
6: Ikarus pozwala na sprawdzenie stanu, w jakim znajduje się pożądany klawisz - tak można bindować. Odbindować klawisz można łatwo w pliku ini.
7:
nawet jak życie bedzie pełne a czas regenerqcji się nie skończy żeby po zadaniu obrażeń dalej regenerowało
Choć nie ma to sensu, to możesz to też zrobić aivarem, który sprawdza, ile czasu zostało i wtedy zacznie regenerować PŻ. Procenty można zrobić prosto za pomocą zwykłego matematycznego dzielenia. Wtedy w miejscu, gdzie podawana jest ilość PŻ do regeneracji, piszesz działanie, w którym dzielisz max PŻ (np. PŻ/5 to 20%).