Gothic 2 Problem z nowym zadaniem typu zabij kogoś 3558 10

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 26.07.2015 roku

Wyświetleń 3558

Odpowiedzi 10

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1152
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota

Siemekk
Złote Wrota

Gothic 2 Problem z nowym zadaniem typu zabij kogoś
2015-07-26, 21:47(Ostatnia zmiana: 2015-07-26, 23:43)
Witam. Otóż ostatnio postanowiłem dodawać dialogi do NPC i tworzyć zadania ,ale problem jest taki ,że jeśli tworze zadanie typu zabij kogoś to nie muszę go zabijać bo zleceniodawca po dialogu przyjęcia misji odrazu ma misję zakończ. Korzystam z EDM.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
dialog powinien mieć instrukcję warunkową
if (Npc_IsDead( instanceNpc))

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1152
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Mam taką funkcję ale błąd istnieje nadal. Oto skrypt Dialogu:
//========================================
//-----------------> HELLO2
//========================================
INSTANCE DIA_TIZGAR_HELLO2 (C_INFO)
{
   npc          = ZAB_001_TIZGAR;
   nr           = 2;
   condition    = DIA_TIZGAR_HELLO2_Condition;
   information  = DIA_TIZGAR_HELLO2_Info;
   permanent   = FALSE;
   description   = "Jakie masz dla mnie zadanie?";
};
FUNC INT DIA_TIZGAR_HELLO2_Condition()
{
    if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_TIZGAR_HELLO1))
    {
    return TRUE;
    };
};
FUNC VOID DIA_TIZGAR_HELLO2_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_TIZGAR_HELLO2_15_01"); //Jakie masz dla mnie zadanie?
    AI_Output (self, other ,"DIA_TIZGAR_HELLO2_03_02"); //Pierwsze zadanie nie powinno być dla ciebie trudne.
    AI_Output (self, other ,"DIA_TIZGAR_HELLO2_03_03"); //Słuchaj. W Khorinis na placu targowym przebywa osoba o nazwie Despina. Masz się jej pozbyć...
    AI_Output (other, self ,"DIA_TIZGAR_HELLO2_15_04"); //Raczej nie powinno być problemu.
    AI_Output (self, other ,"DIA_TIZGAR_HELLO2_03_05"); //Oczywiście załatw ją nocą. Acha i jeszcze jedno potrafi posługiwać się magią...
    MIS_DESPINA_SMIERC = LOG_RUNNING;
    Log_CreateTopic            (TOPIC_DESPINA_SMIERC, LOG_MISSION);
    Log_SetTopicStatus       (TOPIC_DESPINA_SMIERC, LOG_RUNNING);
    B_LogEntry                     (TOPIC_DESPINA_SMIERC,"Tizgar zlecił mi załatwienie pewnej wrózki o imieniu Despina. Przebywa ona podobno w Khorinis. Mam ją załatwić po cichu. Czeka mnie niezła zabawa...  Oby nie zrobiła ze mnie żywej pochodni.");
    AI_Output (other, self ,"DIA_TIZGAR_HELLO2_15_06"); //O w mordę... Ruszam w drogę!
   AI_StopProcessInfos   (self);
   Wld_InsertNpc (DEB_666_DESPINA,"DESPINAMAGIA");
};
// *Script was make in Easy Dialog Maker (EDM)
//========================================
//-----------------> HELLO3
//========================================
INSTANCE DIA_TIZGAR_HELLO3 (C_INFO)
{
   npc          = ZAB_001_TIZGAR;
   nr           = 3;
   condition    = DIA_TIZGAR_HELLO3_Condition;
   information  = DIA_TIZGAR_HELLO3_Info;
   permanent   = FALSE;
   description   = "Despina gryzie piach.";
};
FUNC INT DIA_TIZGAR_HELLO3_Condition()
{
   if (Npc_IsDead( DEB_666_DESPINA)) 
    {
    return TRUE;
    };
};
FUNC VOID DIA_TIZGAR_HELLO3_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_TIZGAR_HELLO3_15_01"); //Despina gryzie piach.
    AI_Output (self, other ,"DIA_TIZGAR_HELLO3_03_02"); //Świetnie mój klient będzie zadowolony.
    B_LogEntry                     (TOPIC_DESPINA_SMIERC,"Tizgar był zadowolony na wieść ,że Despina nie żyje. Nie dziwię mu się była jakaś walnięta.");
    Log_SetTopicStatus       (TOPIC_DESPINA_SMIERC, LOG_SUCCESS);
    MIS_DESPINA_SMIERC = LOG_SUCCESS;
    B_GivePlayerXP (300);
    AI_Output (self, other ,"DIA_TIZGAR_HELLO3_03_03"); //Oto twoja zapłata.
    CreateInvItems (self, ItMi_Gold, 100);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMi_Gold, 100);
};
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3409
ProfesjaNierób
  • Moderator
Npc występują w dwóch różnych światach?
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1152
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Nie no tylko w Khorinis ma się zrespić.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeżeli postać jeszcze nie istnieje w świecie to gra pewnie czyta jako iż nie żyje. Jeżeli dobrze zrozumiałem twój post.
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1152
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
A czyli muszę go zrespic w Startup'ie ponieważ zrespienie po dialogu nie zadziała.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A czyli muszę go zrespic w Startup'ie ponieważ zrespienie po dialogu nie zadziała.

Zgadza się, zasada jest taka jak w życiu skoro ktoś  nie istnieje to znaczy że nie żyje :p
Ewentualnie możesz najpierw despina zrespić poza mapą a potem po dialogu na zlecenie teleportować  go w widoczny dla gracza waypoint
Edit: Jeszcze jedno sprawdzałeś czy npc się pojawił?
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1152
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
A jak to zrobić ? Ponieważ. Questów ma być ok. 6 a niektóre postacie będą w miejscach które na początku gry są dostępne a np. Bandyci będą mieli wysokie staty jak na ten level.
A to drugie to tak respi się.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Możesz go zespawnować w tym samym dialogu, w którym otwiera się zadanie i będzie działało. Nie wiem, czy może to mieć znaczenie, ale gwarancją pewności takiego rozwiązania będzie umieszczenie funkcji spawnującej przed samym otwarciem zadania. Jakbyś nie zrozumiał:
{
//dialog
Wld_InsertNpc (npc, "waypoint");
Log_CreateTopic (TOPIC_misja, LOG_MISSION);
//reszta funkcji otwierających misję
};
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1152
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
A rozumiem ok dzięki za pomoc. Myśle że można zamknąć
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry