Zasady gwinta są proste Wygrywa ten kto ma większą sumę pkt, suma pkt jest z liczna z każdej Lini lini jest 3
1. Jednostki walki wręcz
2. Jednostki dystansowe
3. Jednostki oblężnicze
Gra toczy się do 2 zwycięskich rund, co znaczy ze max ilość rund to 3.
Masz 4 frakcje każda ma swoja zdolności pasywna jak i dowodzę któremu można nadać 1 z 4 zdolności
Sa jeszcze karty specjalne jak kukla któa robi podmianke karty, karta zagłady która niszczy wszystkie karty które maja aktualnie największa siłe ataku oraz karty pogodowe które redukują wartosc ataku do 1 w danej lini jest jeszcze karta podwajając siłę atak w danej lini.
Istnieja tz 2 karty jednostek która maja specjalne umiejętności zapożyczone względem karty specjalnych NP: Vilamerth jest smokiem który jest jednostką do walki wręcz ale ma specjalność zdolność zagłady ogółem uważa się go za najlepsza kartę w grze oraz jaskier który ma zdolność podnoszenia siły ataku ale tylko w lini do walki wrecz
Sa jeszcze karty które maja zdolności typu posiłki wskrzeszenie, szpieg, wzmocnienie na lini, oraz karty bohaterów które są odporne na wszystko czasem nawet karty bohaterów maja specjalne zdolności.