Problem z dialogiem 5805 16

O temacie

Autor paulpolska

Zaczęty 24.03.2015 roku

Wyświetleń 5805

Odpowiedzi 16

paulpolska

paulpolska

Użytkownicy
posty604
Propsy31
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

paulpolska

Problem z dialogiem
2015-03-24, 18:53(Ostatnia zmiana: 2015-03-24, 19:01)
Mam taki problem. Tworzę sobie paczkę .MOD napisałem dialog dla Halvora w Khorinis no i wszystko niby ok kompilator nie wyrzuca błędów a CONDITION dla dialogu jest poprawnie napisane bo opcja dialogowa u Halvora się pojawia jednak tutaj problem a mianowicie.

Po kliknięciu w tą opcję dialogową okno dialogowe wraca do punktu wyjścia oczywiście już bez dostępnej opcji którą napisałem bo nie jest ona Permamentna. Co ja robię źle ??

///////////////////////////////////////////////////////////////////////
// GILDIA KUPCÓW
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
instance DIA_Halvor_Kupiec (C_INFO)
{
npc = VLK_469_Halvor;
nr = 3;
condition = DIA_Halvor_Kupiec_Condition;
information = DIA_Halvor_Kupiec_Info;
permanent    =  FALSE;
description = "Masz dla mnie jakieś zadanie ?";

};

func int DIA_Halvor_Kupiec_Condition ()
{
if Npc_KnowsInfo (hero, DIA_Halvor_Hallo)
{
return TRUE;
};
};

func void DIA_Halvor_Kupiec_Info ()
{

AI_Output (other, self, "DIA_Halvor_Kupiec_15_00"); //Masz dla mnie jakieś zadanie ?
AI_Output (self, other, "DIA_Halvor_Kupiec_15_01"); //Cóż jesteś tu nowy. Być może przydałby mi się ktoś taki jak Ty.

};

No i właśnie INFO nie działa. Dialogu po prostu nie ma. Nie wiem o co kaman. Oczywiście jeszcze go nie dokończyłem bo i po co skoro nie działa w ogóle. Nagrałem też do niego dubbing ale raczej to ma mało wspólnego z błędami ?


EDIT:// Oczywiście nie zapomniałem o Reparse Scripts w Spacerze
 
Pomogłem ? Daj tego PROPSa to nic nie kosztuje

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Nie pokazuje ci się dialog, ale opcję z description masz w grze, tak?
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

paulpolska

paulpolska

Użytkownicy
posty604
Propsy31
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Dokładnie mam dlatego to jest dziwne. Po wybraniu opcji znika ona z dialogu więc niby to też działa jak trzeba bo ona nie jest permamentna
 
Pomogłem ? Daj tego PROPSa to nic nie kosztuje

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Dobra, chyba znalazłem mały błąd.
func int DIA_Halvor_Kupiec_Condition ()
{
   if Npc_KnowsInfo (hero, DIA_Halvor_Hallo)
   {
      return TRUE;
   };
};
Zmień na to:
func int DIA_Halvor_Kupiec_Condition ()
{
if (Npc_KnowsInfo(hero, DIA_Halvor_Hallor))
   {
      return TRUE;
   };
};
Oraz po zreparsowaniu skryptów(jeśli nie wywali błędów)zaaktualizuj dialogi przy pomocy programu Redefix(jest na forum temat o nim, założony przez Sawika).
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

gothic1210
  • Gość
Musisz skompilować dialogi za pomocą Spacera. Zauważ, że dialogi w skryptach są w komentarzu ( // ). Oznacza to, ze parser nie czyta ich zawartości. Żeby wyświetliły się w grze musi je zebrać Spacer i skompilować do pliku OU. Tu masz poradnik jak to zrobić: http://themodders.org/index.php?topic=106

@Graveir taka składnia jest dozwolona i nie jest to błąd.
 

paulpolska

paulpolska

Użytkownicy
posty604
Propsy31
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Musisz skompilować dialogi za pomocą Spacera. Zauważ, że dialogi w skryptach są w komentarzu ( // ). Oznacza to, ze parser nie czyta ich zawartości. Żeby wyświetliły się w grze musi je zebrać Spacer i skompilować do pliku OU. Tu masz poradnik jak to zrobić: http://themodders.org/index.php?topic=106

@Graveir taka składnia jest dozwolona i nie jest to błąd.

Edytowałem pierwszego posta w którym wyjaśniłem, że parsowałem skrypty w spacerze do pliku OU bez tego nie działałoby mi nawet "description" z tej opcji dialogowej wiem bo sprawdziłem.
 
Pomogłem ? Daj tego PROPSa to nic nie kosztuje

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
usuń pliki ou i zreparsuj jeszcze raz, odpalaj przez GothicStartera

gothic1210
  • Gość
@chicken Przecież mu się wyświetla!

Wklej to:
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
// GILDIA KUPCÓW
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
instance DIA_Halvor_Kupiec (C_INFO)
{
npc = VLK_469_Halvor;
nr = 3;
condition = DIA_Halvor_Kupiec_Condition;
information = DIA_Halvor_Kupiec_Info;
permanent    =  FALSE;
description = "Masz dla mnie jakieś zadanie ?";

};

func int DIA_Halvor_Kupiec_Condition ()
{
if Npc_KnowsInfo (hero, DIA_Halvor_Hallo)
{
return TRUE;
};
};

func void DIA_Halvor_Kupiec_Info ()
{

print ("działa");
AI_Output (other, self, "DIA_Halvor_Kupiec_15_00"); //Masz dla mnie jakieś zadanie ?
AI_Output (self, other, "DIA_Halvor_Kupiec_15_01"); //Cóż jesteś tu nowy. Być może przydałby mi się ktoś taki jak Ty.

};

Zreparsuj i powiedz czy wyskoczył ci napis działa. Dalej uważam, że pewnie źle kompilujesz dialogi.
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
@Outlander - u mnie były problemy, jak nie miałem tych 4 nawiasów(czasami nie widziało dialogu).
@chicken - domyślam się, że robi na bazie zwykłego G2 NK, więc ten dialog na pewno istnieje(jest to skrypt pierwszej rozmowy z Halvorem w porcie Khorinis).
@paulpolska - korzystanie ze spacera przy reparsowaniu skryptów i aktualizowaniu dialogów mija się trochę z celem, ponieważ czasami nie doczytuje niektórych zmian w skryptach. Dlatego dialogi polecam aktualizować przy pomocy Redefixa.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

paulpolska

paulpolska

Użytkownicy
posty604
Propsy31
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Ściągnąłem tego Redefixa jednak jest od po niemiecku więc rozumiem z tego tyle co z chińskiego.
 
Pomogłem ? Daj tego PROPSa to nic nie kosztuje

gothic1210
  • Gość
Zrobiłeś to co ci kazałem wcześniej? Jak efekt? 
 

paulpolska

paulpolska

Użytkownicy
posty604
Propsy31
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Ok pokombinowałem i działa dzięki każdemu za pomoc. Teraz tylko co do dubbingu

Dałem DIA_Halvor_Kupiec_15_00.wav i analogicznie DIA_Halvor_Kupiec_15_01.wav do folderu SOUND/SPEECH jednak dialogi nie są mówione. Czy format wav wymaga jakiś konkretnych specyfikacji ? Czy trzeba oprócz tych plików zrobić coś jeszcze ??
 
Pomogłem ? Daj tego PROPSa to nic nie kosztuje

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
www.imgur.com/lyV1o0R Screen do ustawień.
Pfad zum Gothic Ordner - wybierasz folder główny z zainstalowanym Gothic 2(u mnie to jak widać na zdjęciu C:\Gothic 2 Noc Kruka)
Zu Verwendeende *.src - wskazujesz, gdzie jest plik Gothic.src (u mnie C:\Gothic II Noc Kruka\_Work\data\Scripts\Content\Gothic.src)
Name der zu erstellenden - nazwa pliku tworzonego przy aktualizacji dialogów. Czyli po prostu OU zostawić.
Erstellen - jakie rozszerzenie ma mieć plik OU. Najlepiej zostawić bin, bo mniej zajmuje.
Klikasz Ubermehmen(nie znam niemieckiego zbyt dobrze, więc to pewnie po prostu oznacza Zaakceptuj).
Po zrobieniu tego wszystkiego usuwasz stary plik i klikasz Aktualisieren. Gotowe, dialogi zaaktualizowane.
Edit: Widzę, że nie potrzebnie się rozpisywałem, ale może na przyszłość ci się przyda "tutorial" do tego Redefixa. Co do braku dubbingu - z tego co pamiętam to faktycznie, były jakieś proponowane ustawienia pliku .wav
Edit2: Częstotliwość próbkowania najlepiej ustawić na 44100(lub 44,1 w zależności od programu do nagrywania dźwięku).
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

paulpolska

paulpolska

Użytkownicy
posty604
Propsy31
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Jeszcze raz dzięki za bardzo błyskawiczną pomoc od wszystkich. Jedynie z tym dubbingiem nie wiem co i jak ale niech ten temat jest aktywny gdyż taki wątek każdemu może się przydać bo dubbing to dobra rzecz w modzie także czekam na dalszą pomoc
 
Pomogłem ? Daj tego PROPSa to nic nie kosztuje

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
Jeszcze raz dzięki za bardzo błyskawiczną pomoc od wszystkich. Jedynie z tym dubbingiem nie wiem co i jak ale niech ten temat jest aktywny gdyż taki wątek każdemu może się przydać bo dubbing to dobra rzecz w modzie także czekam na dalszą pomoc
Posiadasz nadal problem z Dubbingiem ?
Ja ci pomogę tak jak umiem.

A więc do nagrywania wokalu używaj programu WavePad
Plik nazwij tak jak instancję danego dialogu np.
DIA_Rydzyk_abc_15_00
plik zapisz w formacie .wav
dźwięk musi posiadać format IMA ADPCM


Nagraj sobie swój wokal a potem go zapisz na pulpicie. Wklej go do folderu Speech ponieważ tam są dialogi o ile się nie myle ;)


obejrzyj ten poradnik (w razie niejasności). Jest bardzo przydatny:
https://www.youtube.com/watch?v=Gn4ezyNfFY4


W razie jakichś problemów pisz.
 

paulpolska

paulpolska

Użytkownicy
posty604
Propsy31
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Pomogło ale przydałoby się wiedzieć jak w tym WavePad redukować szum
 
Pomogłem ? Daj tego PROPSa to nic nie kosztuje

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
Pomogło ale przydałoby się wiedzieć jak w tym WavePad redukować szum
Nie znam tego programu, jednak na obróbce i redukcji szumów się znam. Poszukaj takiej opcji jak "Noise Reduction a jak nie będzie jej to mogę ci te wokale obrobić. Jeżeli wokal posiada zbyt duży szum to nie ma  sensu go redukować ponieważ to psuje jakość. Zmasteruje ci te wokale jeśli chcesz i wyślę  :P
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry