Macros i brak wnętrz 2941 7

O temacie

Autor Myrron

Zaczęty 23.03.2015 roku

Wyświetleń 2941

Odpowiedzi 7

Myrron

Myrron

Użytkownicy
posty34
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam. Borykam się za następującym problemem. Edytowałem następujące meshe: "NewWorld_Part_City_P01.3DS" i "NewWorld_Part_City_P02.3DS" znajdujące się w "_Work\Data\Meshes\Level\NewWorld". Zapisałem je, wrzuciłem do meshes i otworzyłem spacerem. Tam zapisałem obydwa jako ".zen" do folderu "Worlds" i połączyłem opcją "macros". Z tych trzech elementów (bo jeszcze okręt) składa się "NewWorld_Part_City_01.zen". Nie dodawałem Esmeraldy, bo nie chciałem by była w moim świecie. Wszystko się zrobiło, obejrzałem mapę i zauważyłem, że wnętrza budynków zniknęły. Wszystkie, które były wewnątrz portali. Dodam, że jeżeli te dwa zeny są oddzielnie, to budynki miały wnętrza, dopiero po połączeniu zniknęły. Zapisałem mimo to jako ".zen" żeby sprawdzić czy coś się zmieni. Wczytałem i zauważyłem, że wczytało tylko niewielkie fragmenty w niektórych budynkach. Dziwna sprawa. Nie mam pojęcia co się dzieje więc zwracam się do Was forumowicze :)

Załączam też screen:
Spoiler
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Żadne części modeli nie nachodzą na siebie? 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Myrron

Myrron

Użytkownicy
posty34
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie, wszystko jest domyślnie idealnie dopasowane.
 

Sier4a

Sier4a

Użytkownicy
posty34
Propsy36
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Portale muszą być idealnie ze sobą połączone. A gdy nie są tworzą się właśnie oto takie błędy i bugi.
Coś musiało pójść nie tak podczas łączenia światów.
 
Zapomniana Droga - Oficjalna strona modyfikacji
http://zapomnianadroga.cba.pl/

Myrron

Myrron

Użytkownicy
posty34
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Są to światy z G2MDK, nic nie robiłem przy portalach. Oddzielnie działają, razem nie. Może ma znaczenie kolejność światów w macros?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Opisz co przerabiałeś, COŚ musiałeś zjebać. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Gornos

Gornos

Quest Pack Team
posty90
Propsy87
ProfesjaLvl designer
  • Quest Pack Team
Napisałeś, że edytowałeś MESHE,  tak więc prawdopodobieństwo, że naruszyłeś jakiś portal jest bardzo duże. Mogłeś po prostu zaznaczyć przez czysty przypadek jakiś portal, nawet tego nie zauważając i wyszło jak wyszło. Sprawdź jeszcze, czy oryginalne meshe z g2mdk się łączą prawidłowo (powinno tak być na 100%, chyba że masz jakieś "lewe" g2mdk :lol2:), a potem zmień ich kolejność i sprawdź czy wyszło tak samo. Jeśli tak, to będziesz wiedział, że zrobiłeś coś niepożądanego.
 

Myrron

Myrron

Użytkownicy
posty34
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Myrron

Macros i brak wnętrz
#7 2015-03-23, 21:34(Ostatnia zmiana: 2015-03-24, 15:50)
Dokładnie to uzupełniłem lukę w wodzie po okręcie, usunąłem kładkę prowadzącą na Esmeraldę i liny, do których była zacumowana. Oprócz tego usunąłem flagi Khorinis z murów. Po kilku godzinach jak zmieniłem kolejność ładowania, to wnętrza nareszcie wczytało. Ten sam problem jednak powrócił przy klasztorze. Chcę go otoczyć barierą. Próbowałem najpierw dodać barierę do .3DS klasztoru, nie czyta wnętrz. Potem oddzielnie bariera i klasztor złączone za pomocą macros, też nie czyta. Ostatecznie cały świat skleiłem macrosem wraz z uncompiled zenem, w którym były wszystkie voby, ale barierze nie zapamiętało ustawień jakie jej nadałem w trybie editmode, dodatkowo nie zapisało mi nic w mieście i pojawiła się Esmeralda. Tak się zastanawiam czy to ja robię coś nie tak czy spacer nawala.

EDIT. Problem chyba rozwiązany. Przed każdym macros musiałem wyłączyć i włączyć spacera, najwyraźniej funkcja "reset" nie działa jak powinna. Oczywiście nie zmienia to faktu, że nadal wczytuje mi okręt jeśli dołączam do macros uncompiled zen z vobami. To jednak, wydaje mi się, sprawa na oddzielny temat. Ten jest do zamknięcia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry