Tworzenie NPC (Rutyna,Startup) 8242 19

O temacie

Autor Arkadiusz1998

Zaczęty 14.02.2015 roku

Wyświetleń 8242

Odpowiedzi 19

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
Witam was !

Chciałbym się dowiedzieć czy popełniłem błąd w wstawianiu postaci
OTO RUTYNA MOJEJ POSTACI:

// ------ TA anmelden ------
daily_routine = Rtn_Start_370;
};

FUNC VOID Rtn_Start_370 ()
{
TA_Stand_ArmsCrossed (07,00,21,00,"OCC_BARONS_DANCE");
TA_Stand_ArmsCrossed (21,00,07,00,"OCC_BARONS_DANCE");
};

W PLIKU Startup ustawiam byle gdzie coś takiego

Wld_InsertNpc (PAL_370_Lord_Patruick ,"OCR_BARONS_DANCE");MOJEJ POSTACI TAM NIE MA

Dodam że pobrałem mapę do Spacer2 pt: KOLONIA.ZEN i ustawiłem swoją postać na waypoint:
OCC_BARONS_DANCENie działa.... :ayfkm:
 

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy437
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
"Byle gdzie"?
Odsyłam do tutka: http://themodders.org/index.php?topic=73
 

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt

Arkadiusz1998
Labirynt

Tworzenie NPC (Rutyna,Startup)
#2 2015-02-14, 18:27(Ostatnia zmiana: 2015-02-14, 19:32)
Nie moge dodać nowego świata gdyż Spacer mi wywala błąd

Post połączony: 2015-02-14, 19:32
"Byle gdzie"?
Odsyłam do tutka: http://themodders.org/index.php?topic=73
Wywala mi błąd w Spacer2 ....
Mam też problem z dodaniem NPC np. Strażnik Bramy i nie wiem jak to zrobić .....
chciałbym ich kilku zrobić
 

BlueHooligan

BlueHooligan

Użytkownicy
posty14
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jaki błąd w Spacerze wyskakuje? Bez tego raczej ciężko rozwiązać problem. Wgl robisz to w G1 czy G2?
 
"Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana."

Napoleon Bonaparte

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
Jaki błąd w Spacerze wyskakuje? Bez tego raczej ciężko rozwiązać problem. Wgl robisz to w G1 czy G2?
piszę nowy skrypt świata na samym dole Startupa
// *********
// KOLONIA1.ZEN
// *********
func void STARTUP_KOLONIA1.ZEN ()
{
Wld_InsertNpc (PAL_370_Lord_Patruick,"OCC_BARONS_DANCE"); //// Pomiędzy { i }; dajemy takie linijki, a w nich instancje NPC i waypoint z naszego świata, co do robienia NPC i waypointów są odpowiednie tutki
};

func void INIT_SUB_KOLONIA1.ZEN ()
{
};

func void INIT_KOLONIA1.ZEN ()
{
B_InitMonsterAttitudes ();
B_InitGuildAttitudes();
B_InitNpcGlobals ();

INIT_SUB_KOLONIA1.ZEN ();
};
UŻYWAM GOTHIC 2 NK
Spacer wywala mi błąd
U:PAR:Unknown identifier : ZEN (line 4819)
czyli ten nowy świat
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
W funkcjach nie zapisujesz niczego po kropce...
Powinno być:
INIT_KOLONIA1itd...
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
W funkcjach nie zapisujesz niczego po kropce...
Powinno być:
INIT_KOLONIA1itd...
problem ze Spacerem został naprawiony z tym że moje postacie wciąż się nie pojawiają...

Możliwym problem jest brak posiadania Gothica 1 bo wtedy mi wszystko działało...
 

BlueHooligan

BlueHooligan

Użytkownicy
posty14
Profesjabrak
  • Użytkownicy
(...)(PAL_370_Lord_Patruick (...)
Może literówka w imieniu? Zobacz czy nazwy WP się zgadzają. 
 
"Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana."

Napoleon Bonaparte

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy437
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Wywal wszystkue ZEN z tego kodu.
 

TNTalib

TNTalib

Użytkownicy
posty17
Propsy10
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Miałem ten sam problem. U mnie nie wystarczyło dodać NPC w Startupie, musiałem wstawić go w Spacerze w wybranym miejscu, blisko waypointu. Tylko Spacer ma problemy z zapisem(przynajmniej w moim przypadku), więc swój edytowany świat zapisz na pulpicie(upewnij się, że będzie miał on unikalną nazwę, tak żeby nie musiało się nic podmieniać, po eksporcie świata ze spacera ręcznie możesz zmienić nazwę na jaką chcesz). Popróbuj z różnymi metodami zapisu, nie pamiętam którą ja wybrałem. Może ktoś inny ci doradzi jaką wybrać;)
 

BlueHooligan

BlueHooligan

Użytkownicy
posty14
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Niemożliwe, że to nie wchodzi. Na pewno są dobre waypoint'y?
 
"Ar­mia ba­ranów, której prze­wodzi lew, jest sil­niej­sza od ar­mii lwów pro­wadzo­nej przez ba­rana."

Napoleon Bonaparte

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
Niemożliwe, że to nie wchodzi. Na pewno są dobre waypoint'y?
zapisane są raczej dobrze jednak możliwe że jakieś NIE DZIAŁAJĄ
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
NIE DZIAŁAJĄ
Jeżeli waypoint nie jest połączony z waynetem to nie działają rutyny, jednak sama postać powinna się pojawić.

Dodatkowo TNTalib ma rację - Spacer miewa problemy z nadpisywaniem. Jego sposób na obejście tego problemu wydaje się najlepszym.

Oczywiście, Twoim problemem jest banał. STARTUP_KOLONIA1 nie jest nigdzie wywoływany. Dodaj STARTUP_KOLONIA1(); w INIT_SUB_KOLONIA1 lub bezpośrednio w INIT_KOLONIA1.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
NIE DZIAŁAJĄ
Jeżeli waypoint nie jest połączony z waynetem to nie działają rutyny, jednak sama postać powinna się pojawić.

Dodatkowo TNTalib ma rację - Spacer miewa problemy z nadpisywaniem. Jego sposób na obejście tego problemu wydaje się najlepszym.

Oczywiście, Twoim problemem jest banał. STARTUP_KOLONIA1 nie jest nigdzie wywoływany. Dodaj STARTUP_KOLONIA1(); w INIT_SUB_KOLONIA1 lub bezpośrednio w INIT_KOLONIA1.
wybacz mi moją nieudolność ale mógłbyś w postaci kodu pokazać jak powinno to wyglądać ? :)
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Teraz jestem w pracy rano ci podam kod.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
Teraz jestem w pracy rano ci podam kod.
oki Dziękuje :)
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
// KOLONIA1.ZEN
// *********
func void STARTUP_KOLONIA1()
{
INIT_SUB_KOLONIA1();
};

   func void INIT_SUB_KOLONIA1()
   {
      Wld_InsertNpc       (PAL_370_Lord_Patruick,"OCC_BARONS_DANCE");
   };

func void INIT_KOLONIA1()
{
   B_InitMonsterAttitudes ();
   B_InitGuildAttitudes();
   B_InitNpcGlobals ();
   
   STARTUP_KOLONIA1();
};
STARTUP_KOLONIA jest Ci właściwie niepotrzebny, chyba że przewidujesz parę setek tych linijek, na wszelki wypadek to dodałem, żebyś wiedział na przyszłość. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
// KOLONIA1.ZEN
// *********
func void STARTUP_KOLONIA1()
{
INIT_SUB_KOLONIA1();
};

   func void INIT_SUB_KOLONIA1()
   {
      Wld_InsertNpc       (PAL_370_Lord_Patruick,"OCC_BARONS_DANCE");
   };

func void INIT_KOLONIA1()
{
   B_InitMonsterAttitudes ();
   B_InitGuildAttitudes();
   B_InitNpcGlobals ();
   
   STARTUP_KOLONIA1();
};
STARTUP_KOLONIA jest Ci właściwie niepotrzebny, chyba że przewidujesz parę setek tych linijek, na wszelki wypadek to dodałem, żebyś wiedział na przyszłość.
U:PAR: Unknown identifier: INIT_SUB_KOLONIA1
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
// KOLONIA1.ZEN
// *********
 func void INIT_SUB_KOLONIA1()
   {
      Wld_InsertNpc       (PAL_370_Lord_Patruick,"OCC_BARONS_DANCE");
   };

func void STARTUP_KOLONIA1()
{
INIT_SUB_KOLONIA1();
};

 
func void INIT_KOLONIA1()
{
   B_InitMonsterAttitudes ();
   B_InitGuildAttitudes();
   B_InitNpcGlobals ();
   
   STARTUP_KOLONIA1();
};
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Arkadiusz1998

Arkadiusz1998

Labirynt
posty71
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Labirynt
// KOLONIA1.ZEN
// *********
 func void INIT_SUB_KOLONIA1()
   {
      Wld_InsertNpc       (PAL_370_Lord_Patruick,"OCC_BARONS_DANCE");
   };

func void STARTUP_KOLONIA1()
{
INIT_SUB_KOLONIA1();
};

 
func void INIT_KOLONIA1()
{
   B_InitMonsterAttitudes ();
   B_InitGuildAttitudes();
   B_InitNpcGlobals ();
   
   STARTUP_KOLONIA1();
};
BARDZO ci dziękuje a także wam bo wszystko mi działa :) 2 postacie mi się takie same pokazują nie wiem dlaczego ale przynajmniej są w grze  !
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry