Mody pliczków .dll Gothic 3 - czyli co w WoG.de piszczy... 12876 18

O temacie

Autor Squerol

Zaczęty 4.01.2015 roku

Wyświetleń 12876

Odpowiedzi 18

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Witam. jako że nie słychać tutaj, co dzieje się w moddingu Gothic'a 3, zamieszczam tutaj małe ciekawostki z tym związane.
Otóż, jeden użytkownik WoG.de, zandr, zaczął się bawić z mechaniką Gothic'a 3 i wyszły mu z tego nawet ciekawe rzeczy, jak te malutkie modyfikacje:

-G3_CombatSystemMod_v0.1 - mała modyfikacja systemu walki :
-usunięte animacje odrzutu do tyłu przy ciosach,
-animacje blokowania jak przed patchem 1.74 (odrzut do tyłu, nadal nie dostajemy obrażeń)
-modyfikacja systemu wytrzymałości, przy końcówce pasek zmienia kolor i możliwe jest tylko atakowanie cięciami, w dodatku animacje są spowolnione, przy niskiej wytrzymałości jesteśmy też wytrącani z bloku, wszystko to zwiększa znaczenie wytrzymałości w walce,
-możliwość blokowania tarczą ataków zwierząt, tylko większe potwory (jak np. Trolle i T-Rexy) są nie do zablokowania,
*Należy wziąć pod uwagę że jest to wczesna wersja moda i przez bugi i niezbalansowanie (walka z humanoidami za łatwa, z potworami zaś nie fair, jeżeli nie używamy tarczy), mod nie nadaje się na dłuższą zabawę z grą. Wiele ciekawych pomysłów i rozwiązań, ale brakuje doszlifowania. Na początku gra się ciekawie, lecz później jest coraz gorzej gdy na wierzch wszystko złe wychodzi.

-NoPauseGUI i NoStopGUI
- nie pamiętam co zmieniają osobno, ale po zainstalowaniu obu wreszcie otwieranie ekwipunku nie pausuje gry, tzn. w oknie ekwipunku możemy zginąć
*Zmiany zaimplementowane w najnowszym Update Packu, już nie należy instalować,

-Jeszcze wydano Update Pack do Patcha 1.75.14, też głównie z rączek zandr'a.
Zauważalne zmiany: (cały changelog po angielsku w temacie na forum wog.de, jest tego sporo)
-możliwe blokowanie ciosów potworów i przeciwników walczących pięściami za pomocą tarczy (poza T-Rexami, Trollami i Pełzaczami),
-możliwe blokowanie ciosów Ogrów i Demonów jedynie za pomocą tarczy i umiejętnością "Silne parowanie tarczą",
-umiejętności "Mistrz Dwóch Ostrzy" jest mocniejsza (powalamy NPC wyższych stopniem niż wcześniej, większy bonus do obrażeń),
-możliwość pełnego poruszania się przy otwartym oknie ekwipunku + gra nie zatrzymuje się w tychże oknach, można w nich zginąć,
-NPC'ci nie atakują pchnięciami potworów, jeżeli nie mają zatrutej broni,
-obalenia NPC'tów nie można już "combosować" (w NPC'ty nie trafiają ciosy gdy są w trakcie upadania na ziemię ),
-usunięto limit liczby walczących między sobą przeciwników,
-informacje z auto-grabieży wyświetlanie teraz z lewej strony ekranu, coś na wzór Risen'a,
-zmiany kosmetyczne (kolory tekstów, informacje o właściwościach przedmiotów, ikonki, itp.),
-możliwość auto-grabieży złóż rudy, PPM możemy również podnosić przedmioty z ziemi,
-upuszczanie pochodni na ziemię przy pomocy PPM,
-bohater nie chowa broni drzewcowej na plecy, nosi ją cały czas w ręce jak NPC,
-możliwość szybkiego pływania przy użyciu klawisza sprintu,
-gdy towarzysz bohatera zostaje w tyle (co się w Gothic'u 3 aż nadto zdarza), towarzysz włącza sprint dopóki nie dogoni bohatera,
-mimo że nie ma o tym wzmianki w changelog'u, każdy specjalny atak od każdego typu oręża można teraz normalnie zablokować, żadne ataki nie przełamują bloku (Orkowie i ludzie). Nie potrzeba nawet do tego tarczy,
Link do tematu:

Również Community Story Project nadal dzielnie się rozwija -

I jeszcze polonizacja QP, CM i Consequences, jakby kto nie słyszał -

Nagrałem krótki filmik obrazujący główne zmiany-
Spoiler
Fraps i Gothic 3 to kiepskie połączenie hehe


Jak narazie zalecam kombinację najnowszy Update Pack + QP + Content Mod 2.6.3 z Konsekwencjami 2.02 PL, Combat System Mod można sprawdzić jedynie jako ciekawostkę.
Modyfikacje bardzo zwiększają grywalność Gothica'a 3 ale biorąc pod uwagę fakt, że Gothic 3 to jeden wielki "bubel", gra nadal jest słaba... Wątpię, żeby kiedykolwiek ktoś ulepił coś "wspaniałego" z Gothic'a 3 hehe

INSTALACJA:
1. Community Patch 1.75.14
2. Update Pack
2b. Opcjonalne (niezalecane, jako ciekawostka, jak kto chce sprawdzić) - Combat System Mod
3. Quest Pack
4. Content Mod

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
W sumie ciekawe, ale bardziej bym wolał żeby ktoś zaczął robić jakieś większe mody do risena, z którym aktualnie można robić wszystko i więcej niż z gothiciem 1/2
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
W sumie ciekawe, ale bardziej bym wolał żeby ktoś zaczął robić jakieś większe mody do risena, z którym aktualnie można robić wszystko i więcej niż z gothiciem 1/2
Rozwiń, ostatnio szukałem modkita do Risena i gówno znalazłem.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Niby ktoś tak zrobił do modowania risena, ale wiadomo, że tak wygodnie jak modowanie gothica już raczej nie będzie :/
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
W sumie ciekawe, ale bardziej bym wolał żeby ktoś zaczął robić jakieś większe mody do risena, z którym aktualnie można robić wszystko i więcej niż z gothiciem 1/2
Rozwiń, ostatnio szukałem modkita do Risena i gówno znalazłem.

sdk: http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/886883-release-RisenSDK
edytor świata: http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1285405-TOOL-Risen-Editor-%28Galrath-434%29-new-official-thread
konwerter modeli: http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/751486-RELEASE-Risen-XMSH-Builder

tutaj przkład moda : http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1309370-release-Neuland-%28DTC%29

ogółem jest masa narzędzi i możliwości więcej niż w g2

tutaj repozytorium: http://svn.nicode.net/risensdk/

ogółem trza ogarniać c++ nieźle

dzięki scripts_extensions można edytować świat i dodawać co się chce w grze i zapisywać to..... w dodatku można przesuwać to myszką, obracać itp itd po prostu masa opcji w tym jest

na http://forum.worldofplayers.de/forum/forums/658-Risen-Modifications-and-Editing są tutoriale jak dodawać np własny świat, jak dodawać questy, dialogi oraz inne rzeczy oraz jak tworzyć paczkę już z gotowym modem do odpalenia w modstarterze, narzędzia już są od 3 lat ale dalej wszyscy robią w goticzku, mimo że risen ma lepszy silnik, ładniejszą grafikę, lepszy w sumie już edytor świata a nie spacer i pozwala na więcej.....
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

TadekKanalarz

TadekKanalarz

Użytkownicy
Łakamakafą
posty258
Propsy44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Łakamakafą
Tylko szejderów jakoś nie edytują i dalej mamy tropiki trochę
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
gotowym modem do odpalenia w modstarterze, narzędzia już są od 3 lat ale dalej wszyscy robią w goticzku, mimo że risen ma lepszy silnik, ładniejszą grafikę, lepszy w sumie już edytor świata a nie spacer i pozwala na więcej.....

Po prostu gothic jest bardziej znany, od risena. No i o wiele łatwiej się gothica moduje. A może sentyment po prostu? Powodów może być wiele.
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Tylko szejderów jakoś nie edytują i dalej mamy tropiki trochę

nikt ci nie zabrania zedytować wystarczy hlsl ogarniać chyba i tyle
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Do Risena wystarczy znać c++?
Przekonałeś mnie : O
Nie mam na myśli powyższego postu

TadekKanalarz

TadekKanalarz

Użytkownicy
Łakamakafą
posty258
Propsy44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Łakamakafą
Tylko szejderów jakoś nie edytują i dalej mamy tropiki trochę

nikt ci nie zabrania zedytować wystarczy hlsl ogarniać chyba i tyle
Jakbym miał skilsy dobre to dawno bym się tym zajął :F Tak tylko wspomniałem o tym, że MOOOOOŻE mógłby się tym ktoś pobawić kto ogarnia temat :P
Do Risena wystarczy znać c++?
Przekonałeś mnie : O
Nie mam na myśli powyższego postu
Czekamy Kurczaczku nasz szpecjalisto, przenieś nam Gothica 3 z QP4.2, CM2.6 i Konsekwencjami 2.6 ze swoimi pomysłami dodatkowo
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Do Risena wystarczy znać c++?
Przekonałeś mnie : O
Nie mam na myśli powyższego postu

Żeby napisać własne jakieś nowe rzeczy jak rutyny czy dodać nowe rzeczy(whatever) czy zmienić ogólnie coś w gameplayu - tak. Żeby stworzyć moda z nowym światem, postaciami i questami - chyba nie, bo edytuje się inne pliki które wiedzy o c++ nie wymagają z tego co mi wiadomo.

Podawałem link wyżej, świat edytuje się albo za pomocą edytora, albo ingame, ustawia się go aby był odpalany również w jakimś pliku i potem tworząc paczkę i odpalając ją w modstarterze. Dialogi i questy to też bodajże jakiś plik.

http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1302603-Tutorial-Sammelthread tutaj są tutoriale o większości podstawowych rzeczy aby stworzyć moda w którym będzie nowy świat, postacie oraz questy/fabuła, gdyby komuś chciało to się wszystko przetłumaczyć na polski to byłaby miazga :O Niestety ja ogarniam z niemieckiego praktycznie nic.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Zandr wydał nową wersję Update Pack'a (v1.03.13) LINK

Głowne zmiany:
+ gdy mamy otwarty ekwipunek możemy się swobodnie poruszać, skakać, biegać a nawet się skradać, oczywiście przeciwnicy mogą nas zabić przy otwartym ekwipunku (nie potrzeba już instalować modułów NoPauseGUI i NoStopGUI) Świetnie to zostało wykonane,
+ Informacje z auto-grabieży są wyświetlane z lewej strony ekranu, coś w stylu Risen'a,
+ nie wiem w której to wersji, ale w końcu usunięto limit walczących ze sobą na wzajem NPC'ów/potworów,
+ inne kosmetyczne zmiany (kolory tekstów, informacje dotyczące właściwości przedmiotów, ikonki, itp.)

To zauważone przeze mnie zmiany. Nie ma dokładnego changeloga co nowego dodano w danej wersji update'a.

Update jak zawsze kompatybilny z wszelkimi modami, oczywiście polecam najnowszego Content Moda 2.6.3 w polskiej wersji językowej

SkyneR

SkyneR

Użytkownicy
Kabaneri
posty16
Propsy5
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Kabaneri
Dzięki za informacje od razu zabieram się za instalacje Gothica 3 i zobaczę jak to się prezentuje w rozgrywce :D
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Zandr wydał nową wersję Update Pack'a (v1.03.13) LINK

Głowne zmiany:
+ gdy mamy otwarty ekwipunek możemy się swobodnie poruszać, skakać, biegać a nawet się skradać, oczywiście przeciwnicy mogą nas zabić przy otwartym ekwipunku (nie potrzeba już instalować modułów NoPauseGUI i NoStopGUI) Świetnie to zostało wykonane,
+ Informacje z auto-grabieży są wyświetlane z lewej strony ekranu, coś w stylu Risen'a,
+ nie wiem w której to wersji, ale w końcu usunięto limit walczących ze sobą na wzajem NPC'ów/potworów,
+ inne kosmetyczne zmiany (kolory tekstów, informacje dotyczące właściwości przedmiotów, ikonki, itp.)

To zauważone przeze mnie zmiany. Nie ma dokładnego changeloga co nowego dodano w danej wersji update'a.

Update jak zawsze kompatybilny z wszelkimi modami, oczywiście polecam najnowszego Content Moda 2.6.3 w polskiej wersji językowej


wow, te dwie pierwsze zmiany praktycznie zmienią ogromną część gameplaya gry :P jeszcze tylko mógłby ktoś przyszykować animacje to picia/żarcia w biegu i ogarnąć żeby można było pić/jeść w biegu jak w risenie 1 i byłoby świetnie
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

TadekKanalarz

TadekKanalarz

Użytkownicy
Łakamakafą
posty258
Propsy44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Łakamakafą
+ gdy mamy otwarty ekwipunek możemy się swobodnie poruszać, skakać, biegać a nawet się skradać, oczywiście przeciwnicy mogą nas zabić przy otwartym ekwipunku (nie potrzeba już instalować modułów NoPauseGUI i NoStopGUI) Świetnie to zostało wykonane,
U mnie jak zwykle to nie działa :lol:
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
U mnie jak zwykle to nie działa :lol:

Podaj co zainstalowałeś, jak zainstalowałeś, i czy używasz Alternatywnego Balansu (do niektórych zmian jest wymagany). Postaram się pomóc

TadekKanalarz

TadekKanalarz

Użytkownicy
Łakamakafą
posty258
Propsy44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Łakamakafą
Zainstalowany G3 -> CP1.75.14 -> Update Pack najnowszy -> questpack 4.2 -> CM2.6.3.
Włączyłem EQ i nie mogę poruszać postacią.
No i gram z tymi alternatywnym balansem i s.i.
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Zainstalowany G3 -> CP1.75.14 -> Update Pack najnowszy -> questpack 4.2 -> CM2.6.3.
Włączyłem EQ i nie mogę poruszać postacią.
No i gram z tymi alternatywnym balansem i s.i.
Nie mam bladego pojęcia co może być nie tak, przykro mi. Jedynie co mogę poradzić to reinstall albo ponowne pobranie Update Pack'a.

TadekKanalarz

TadekKanalarz

Użytkownicy
Łakamakafą
posty258
Propsy44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Łakamakafą
Wiele patchy miało naprawić bug z ekwipunkiem, ale żaden dla mnie nie działał :D Zresztą mi to nie przeszkadza zbytnio.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry