Witam. jako że nie słychać tutaj, co dzieje się w moddingu Gothic'a 3, zamieszczam tutaj małe ciekawostki z tym związane.
Otóż, jeden użytkownik WoG.de, zandr, zaczął się bawić z mechaniką Gothic'a 3 i wyszły mu z tego nawet ciekawe rzeczy, jak te malutkie modyfikacje:
-G3_CombatSystemMod_v0.1 - mała modyfikacja systemu walki :
-usunięte animacje odrzutu do tyłu przy ciosach,
-animacje blokowania jak przed patchem 1.74 (odrzut do tyłu, nadal nie dostajemy obrażeń)
-modyfikacja systemu wytrzymałości, przy końcówce pasek zmienia kolor i możliwe jest tylko atakowanie cięciami, w dodatku animacje są spowolnione, przy niskiej wytrzymałości jesteśmy też wytrącani z bloku, wszystko to zwiększa znaczenie wytrzymałości w walce,
-możliwość blokowania tarczą ataków zwierząt, tylko większe potwory (jak np. Trolle i T-Rexy) są nie do zablokowania,
*Należy wziąć pod uwagę że jest to wczesna wersja moda i przez bugi i niezbalansowanie (walka z humanoidami za łatwa, z potworami zaś nie fair, jeżeli nie używamy tarczy), mod nie nadaje się na dłuższą zabawę z grą. Wiele ciekawych pomysłów i rozwiązań, ale brakuje doszlifowania. Na początku gra się ciekawie, lecz później jest coraz gorzej gdy na wierzch wszystko złe wychodzi.
-NoPauseGUI i NoStopGUI - nie pamiętam co zmieniają osobno, ale po zainstalowaniu obu wreszcie otwieranie ekwipunku nie pausuje gry, tzn. w oknie ekwipunku możemy zginąć
*Zmiany zaimplementowane w najnowszym Update Packu, już nie należy instalować,-Jeszcze wydano Update Pack do Patcha 1.75.14, też głównie z rączek zandr'a.Zauważalne zmiany: (cały changelog po angielsku w temacie na forum wog.de, jest tego sporo)
-możliwe blokowanie ciosów potworów i przeciwników walczących pięściami za pomocą tarczy (poza T-Rexami, Trollami i Pełzaczami),
-możliwe blokowanie ciosów Ogrów i Demonów jedynie za pomocą tarczy i umiejętnością "Silne parowanie tarczą",
-umiejętności "Mistrz Dwóch Ostrzy" jest mocniejsza (powalamy NPC wyższych stopniem niż wcześniej, większy bonus do obrażeń),
-możliwość pełnego poruszania się przy otwartym oknie ekwipunku + gra nie zatrzymuje się w tychże oknach, można w nich zginąć,
-NPC'ci nie atakują pchnięciami potworów, jeżeli nie mają zatrutej broni,
-obalenia NPC'tów nie można już "combosować" (w NPC'ty nie trafiają ciosy gdy są w trakcie upadania na ziemię ),
-usunięto limit liczby walczących między sobą przeciwników,
-informacje z auto-grabieży wyświetlanie teraz z lewej strony ekranu, coś na wzór Risen'a,
-zmiany kosmetyczne (kolory tekstów, informacje o właściwościach przedmiotów, ikonki, itp.),
-możliwość auto-grabieży złóż rudy, PPM możemy również podnosić przedmioty z ziemi,
-upuszczanie pochodni na ziemię przy pomocy PPM,
-bohater nie chowa broni drzewcowej na plecy, nosi ją cały czas w ręce jak NPC,
-możliwość szybkiego pływania przy użyciu klawisza sprintu,
-gdy towarzysz bohatera zostaje w tyle (co się w Gothic'u 3 aż nadto zdarza), towarzysz włącza sprint dopóki nie dogoni bohatera,
-mimo że nie ma o tym wzmianki w changelog'u, każdy specjalny atak od każdego typu oręża można teraz normalnie zablokować, żadne ataki nie przełamują bloku (Orkowie i ludzie). Nie potrzeba nawet do tego tarczy,
Link do tematu:Również
Community Story Project nadal dzielnie się rozwija -
I jeszcze polonizacja QP, CM i Consequences, jakby kto nie słyszał -Nagrałem krótki filmik obrazujący główne zmiany-
Spoiler
Fraps i Gothic 3 to kiepskie połączenie hehe
Jak narazie zalecam kombinację najnowszy Update Pack + QP + Content Mod 2.6.3 z Konsekwencjami 2.02 PL, Combat System Mod można sprawdzić jedynie jako ciekawostkę.
Modyfikacje bardzo zwiększają grywalność Gothica'a 3 ale biorąc pod uwagę fakt, że Gothic 3 to jeden wielki "bubel", gra nadal jest słaba... Wątpię, żeby kiedykolwiek ktoś ulepił coś "wspaniałego" z Gothic'a 3 hehe
INSTALACJA:1. Community Patch 1.75.14
2. Update Pack
2b. Opcjonalne (niezalecane, jako ciekawostka, jak kto chce sprawdzić) - Combat System Mod
3. Quest Pack
4. Content Mod