Wieża psuje się w Spacerze 4210 11

O temacie

Autor Laren

Zaczęty 7.12.2014 roku

Wyświetleń 4210

Odpowiedzi 11

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Myślę ,że ten dział będzie odpowiedni do tego tematu jeśli nie proszę o przeniesienie dziękuję.
Mam pewien problem zrobiłem wieżę w Blenderze wszystko ładnie pięknie ale po włączeniu obiektu w spacerze ona po prostu się ''rozpadła'' znaczy poznikały niektóre ściany i wnętrze budynku. Została kompletna tylko góra bo jest zrobiona prosto.



i po:



Jak robiłem w 3dsmaxie nie miałem nigdy takiego problemu... miałem z formatowaniem na zen ale to inna bajka. Nie wiem dlaczego spacer psuje mi mój obiekt czy możecie mi coś poradzić w tej kwestii?
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Sprawdziłeś kierunek normalnych? 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Kierunek normalnych? To znaczy?
Jak to sprawdzić i naprawić?
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Odwróc w blenderze trójkaty tej wieży, ja tak miałem ze zbrojami : D
 

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
W jaki sposób? Jak to ma wyglądać może jest jakiś filmik na yt?
 

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Ctrl + N w Blenderze i wejdź w tryb tekstury to bedziesz widział czy coś jest nie tak.
 

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Kelten zrobiłem tak jak napisałeś i wygląda to tak samo jak w spacerze

Dostałem informacje od  mrdragothic że Gizborn wie jak to naprawić muszę go jakoś poszukać na forum...
 

Sier4a

Sier4a

Użytkownicy
posty34
Propsy36
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Witam. Jeśli chcesz naprawie ci to wystarczy odwrócić we właściwą stronę normale :) wyślij mi ten plik a ja ci to poprawie :)
 
Zapomniana Droga - Oficjalna strona modyfikacji
http://zapomnianadroga.cba.pl/

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Wiesz jak Ci to wyślę i mi to zrobisz to nigdy się nie nauczę sam więc jakbyś mógł to wytłumacz mi jak odwrócić normalne? co to jest ?
 

Sier4a

Sier4a

Użytkownicy
posty34
Propsy36
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Obejrzyj sobie ten filmik dokładnie o normalach jest od 9 min mniej więcej
https://www.youtube.com/watch?v=SUNsAPIguuw
Wszystko pięknie wytłumaczone. Pozdrawiam
 
Zapomniana Droga - Oficjalna strona modyfikacji
http://zapomnianadroga.cba.pl/

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Zmieniasz sposób zaznaczania na face'y i zaznaczasz te które mają być odwrócone na zewnątrz.
Wciskasz W dajesz opcję "flip normals " i wszystko jest już ok.
 

Laren

Laren

Użytkownicy
posty183
Propsy54
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Keten działa! Dzięki masz propsa nie wiem jak się go daje ale zaraz się nauczę :)
Sier4a dzięki za filmik:)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry