[G2 Złota Edycja] Dodana broń staje się niewidzialna? 3860 10

O temacie

Autor Ravo

Zaczęty 10.11.2014 roku

Wyświetleń 3860

Odpowiedzi 10

Ravo

Ravo

Użytkownicy
Amor patriae nostra lex!
posty7
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Amor patriae nostra lex!
Witam serdecznie! :)

Mam pewien problem jeśli chodzi o dodanie broni. Model 3D wraz z teksturą jak najbardziej posiadam. Myślę że problem pojawia się w dodawaniu skryptu.

Wygląda on tak:

*/
// *****************************************************
INSTANCE ItMw_WiedzminMiecz (C_Item)
{
name = "Miecz Wiedzmina";  //NUR PALADIN

mainflag = ITEM_KAT_NF;
flags = ITEM_2HD_SWD;
material = MAT_METAL;

value = Value_PalZweihaender;

damageTotal  = Damage_PalZweihaender;
damagetype = DAM_EDGE;
range    RANGE_PalZweihaender;

cond_atr[2]    = ATR_STRENGTH;
cond_value[2]  = Condition_PalZweihaender;
visual = "WiedzminMiecz.3DS";

description = name;
TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
TEXT[3] = NAME_Str_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
TEXT[4] = NAME_TwoHanded;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};
// *****************************************************

Po 'reparsowaniu' skryptów w Gothic Starterze okazuje się że wszystko działa. Jednakże tutaj pojawia się problem. Po użyciu kodu broni i zespawnowaniu jej dzięki 'F2', nie ma tam nic. Jest nazwa 'Miecz Wiedzmina' ale mesh/model 3D jest niestety niewidzialny.

O co może chodzić? :hmmm:

@EDIT:

Przy okazji witam całe forum jak i osoby przeglądające ten temat. Mój pierwszy post na TheModders, mam nadzieję że uda mi się zostać na dłużej! :)
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Opcje są dwie:
1. Model jest w złym folderze (powinien być w _Work/Data/Meshes a tam w jakimkolwiek innym folderze oprócz _compiled)
2. Ma zbyt dużo trójkątów i w związku z tym gra go nie może wczytać.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Ravo

Ravo

Użytkownicy
Amor patriae nostra lex!
posty7
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Amor patriae nostra lex!
Opcje są dwie:
1. Model jest w złym folderze (powinien być w _Work/Data/Meshes a tam w jakimkolwiek innym folderze oprócz _compiled)
2. Ma zbyt dużo trójkątów i w związku z tym gra go nie może wczytać.

Cholera, w takim razie opcja numer 1 zostaje natychmiastowo wykluczona. Czyli pozostaje mi pozbyć się dosyć dużej ilości detali na mieczu. No trudno, nie można za dużo wymagać od tak starego silnika :D

Ogólnie tutaj wrzucam screen'a, tak na przyszłość:

Spoiler


Zedytuję tego posta po tym jak od nowa zrobię miecz. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Wielkie dzięki za odpowiedź, Zucklov! :)
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Maksymalna ilość trójkątów dla Gothica wynosi 4096. Sprawdzałeś ile ma ten model?
Kolejną możliwością jest zły eksport. Do poprawnego eksportu użyj opcji export w Wingsie 3D lub jeśli masz np. Blendera, wyeksportuj go do formatu 3DS z użyciem pluginu Kerraxa :ok:
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Ravo

Ravo

Użytkownicy
Amor patriae nostra lex!
posty7
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Amor patriae nostra lex!
Próbowałem stworzyć miecz od nowa, z o wieleee mniejszą ilością trójkątów (pomimo tego że pierwsza wersja nie przekraczała 4.000, zaledwie dochodziła do 500). Rezultat ten sam. Miecz jest niewidzialny.

Eksportowałem również z pomocą Wings3D oraz pluginu Kerraxa, ale problem wciąż występuje. Czyżby model był za mały? Zmniejszyłem obydwie wersje tak aby pokrywały się z oryginalnym Gothicowym dwuręcznym mieczem paladyna po otwarciu w Blenderze.

Wydaje mi się że chodzi tu właśnie o rozmiar bądź coś z modelem 3D.

Czekam na dalsze odpowiedzi. Każda pomoc się liczy! :D
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Jeśli eksportujesz model dając mu taką samą nazwę jak poprzedni, musisz usunąć skompilowany przez Gothica model, by mógł go na nowo skompilować. Wejdź do folderu _work/data/meshes/_compiled i usuń NazwaModeluMiecza.mrm
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Ravo

Ravo

Użytkownicy
Amor patriae nostra lex!
posty7
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Amor patriae nostra lex!
Jeśli eksportujesz model dając mu taką samą nazwę jak poprzedni, musisz usunąć skompilowany przez Gothica model, by mógł go na nowo skompilować. Wejdź do folderu _work/data/meshes/_compiled i usuń NazwaModeluMiecza.mrm

Dziękuję serdecznie, wszystko działa :) Trzeba tylko pokombinować trochę z wielkością, bo Gothic płata figle! :)

A tekstury gdzie dokładnie wrzucać, jeśli chodzi o foldery w grze? Czy może jakoś się je łączy z plikiem .3ds?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Wystarczy do folderu textures. Możesz w nim utworzyć folder, by umieszczać w nim swoje tekstury i łatwiej było je znaleźć :ok:
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Ravo

Ravo

Użytkownicy
Amor patriae nostra lex!
posty7
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Amor patriae nostra lex!
Wystarczy do folderu textures. Możesz w nim utworzyć folder, by umieszczać w nim swoje tekstury i łatwiej było je znaleźć :ok:

Kurde, pomocne to małe 'community' na TheModders :D Dzięki wielkie Splash!

Rozumiem że umiejscowienie tekstury w 'textures' nie 'złączy' jej że tak powiem automatycznie z modelem/plikiem .3ds? Muszę ją nazwać tak samo, czy Gothic ją jakoś wykryje? Z deczka czarna magia dla mnie, przepraszam jeśli marnuję czas ;)
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Tekstura nie musi być nazywana jak model. Po nałożeniu tekstury na model w programie graficznym, model ma "zapisane" jaką ma teksturę.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Ravo

Ravo

Użytkownicy
Amor patriae nostra lex!
posty7
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Amor patriae nostra lex!
Tekstura nie musi być nazywana jak model. Po nałożeniu tekstury na model w programie graficznym, model ma "zapisane" jaką ma teksturę.

Rozumiem. Sprawdziłem również, wszystko działa :ok:

Dzięki wielkie Splash!

Temat jak najbardziej do zamknięcia ;)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry