Dlatego chciałem unikać dawania Ci gotowca... Teraz Ci go nie dam, niczego się nie nauczysz.
Postaram się napisać w najbardziej przejrzysty sposób.
- Zmienna to konstrukcja przechowujące dane. "jak kontener przechowujący towary" - przykład.
- Deklaracje zmiennej zaczyna się od symbolicznego słowa VAR, potem określa się typ_zmiennej, a na końcu jej nazwa ( unikalny identyfikator, który nie może się powtarzać ).
Deklaracja zmiennej:
var int nazwa;
Wzór:
var typ_zmiennej nazwa;
Do zmiennej przypisuje się wartość za pomocą
operatora =nazwa = 10; // przypisałem liczbę 10 do mojej zmiennej.
Dane jakie możesz przypisać do zmiennej są zależne od
typu_zmiennej.
Powinieneś dać rade napisać to.
Operatory to znaki matematyczne, np (jest tego więcej).: +, =, -
Zmienne w praktyce:
W pliku externals.d masz wszystkie funkcje.
FUNC C_NPC Hlp_GetNpc (VAR INT instanceName) { };
Funkcja posiada swój TYP ( jak zmienna ). Gdy jest on INT ( liczba ), to zwraca jakiś wynik w postaci INT (liczby).
Tutaj funkcja jest typu C_Npc, więc musisz zadeklarować zmienną o takim samym typie.
W nawiasach podaje się argumenty o wyznaczonym typie.
Teraz przykład:
var C_NPC nazwa; // deklaracja zmiennej C_NPC
nazwa = Hlp_GetNpc(tuWpiszInstanceNpc); // przypisujemy instance npc do naszej zmiennej.
Przy tzw. "pustych" funkcjach nic nie jest zwracane i nie można ich przypisać do żadnej zmiennej, ją się tylko wywołuje.
FUNC VOID AI_Wait ( VAR C_NPC n0, VAR float n1 ) { };
FUNC - słowo, które oznacza, że będzie to funkcja
VOID - tzw. pusta funkcja. - typ funkcji
Wzór na funkcje:
FUNC typ_funkcji nazwa (var int argument, var C_NPC argument2 ) {
// ciało funkcji
};
TYPY - można je dać jako typy funkcji i zmiennych.
- INT - typ liczbowy, przechowuje liczby
- STRING - typ tekstowy, przechowuje ciąg znaków ( jakiś tekst )
- FLOAT - typ zmiennoprzecinkowy, przechowuje liczby jak np. 3.5
Jeśli funkcja posiada któryś z tych typów, to musi zwracać wartość o takim samym typie