Nowy SVM, gotowanie, obiekty statyczne (ASC) 4246 15

O temacie

Autor Halk_Hogan_PL

Zaczęty 25.07.2014 roku

Wyświetleń 4246

Odpowiedzi 15

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Witam :)

Jako, że zabieram się za tworzenie już ciekawszych rzeczy to mam zbiór ogólnych pytań jakie mam dotyczące skryptów i nie tylko. :)
Szukałem długo ale żadnych poradników nie znalazłem.
No to zaczynamy: :P


1 pytanie:
Jak dodać całkowicie nowy SVM (czyli głosy postaci), bo zrobiłem w pliku SVM nowy instance jako 20, dodałem do folderu SFX i Speech wszystkie dźwięki w .wav, dodałem wpisy do SfxInst, próbowałem nawet do SfxInstSpeech. Ustawiłem NPCtowi voice na 20 i nic nie mówi tylko wydaje z siebie nowe odgłosy aaargh i śmierci te co dałem, a reszta tak jakby w ogóle nic nie mówił. Co robię źle? Może gdzieś coś trzeba dopisać?


2 pytanie:
Chcę zrobić całkowicie nową "profesję" - gotowanie (w kotle), tak jak w G1. Jak to zrobić? Chodzi mi o skrypty bo kocioł chyba już jest. :)


3 pytanie (odnośnie obiektów statycznych (asc/mdl) )
Zdekompilowałem oryginalne łóżko, przerobiłem je i wyeksportowałem. Gdy gothic kompiluje je z asc do mdl to wyskakuje takie coś:

Spoiler
A gdy podchodzę do łóżka to bezi mówi "Nie z tej strony". Po prostu nie da się na nim spać. :trollface: Nic nie ruszałem oprócz łóżka. O co chodzi? :hmmm:

Czekam na pomoc, kolejne pytania wkrótce. ^^
 

MajkeI

MajkeI

Użytkownicy
Front End Developer
posty698
Propsy169
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Front End Developer
Cytuj
2 pytanie:
Chcę zrobić całkowicie nową "profesję" - gotowanie (w kotle), tak jak w G1. Jak to zrobić? Chodzi mi o skrypty bo kocioł chyba już jest.
Musisz zrobić monolog, który będzie się uruchamiał podczas używania moba (kotła) a potem za pomocą zmiennej true/false określać, czy hero potrafi gotować czy nie. W razie problemów w dziale tutoriali jest coś o monologach, chyba o kowalstwie czy czymśtam

EDIT: Monologi tutaj
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Co do pytania 3. Przetłumacz to sobie. Jak nadal nie rozumiesz to masz 2 obiekty Bip01 co jest przez gothic uważana za podstawowa kość. (Może być tylko jedna )
 


Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Cytuj
2 pytanie:
Chcę zrobić całkowicie nową "profesję" - gotowanie (w kotle), tak jak w G1. Jak to zrobić? Chodzi mi o skrypty bo kocioł chyba już jest.
Musisz zrobić monolog, który będzie się uruchamiał podczas używania moba (kotła) a potem za pomocą zmiennej true/false określać, czy hero potrafi gotować czy nie. W razie problemów w dziale tutoriali jest coś o monologach, chyba o kowalstwie czy czymśtam

EDIT: Monologi tutaj
Dzięki, potem sprawdzę  :)


Co do pytania 3. Przetłumacz to sobie. Jak nadal nie rozumiesz to masz 2 obiekty Bip01 co jest przez gothic uważana za podstawowa kość. (Może być tylko jedna )
Nie możliwe bo obok łóżka są stoją tylko 2 same meshe człowieka. Żadnych kości tam nie ma...  :pokerface:
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
No kurde nie jeden mob zrobiłem to jak mowie ze kurna kości tam są to tam są. Jest minimalnie Bip01 (nie musi wygladac jak kość w twoim blenderze czy maxie bo gothic uznaje cokolwiek za kość jak się to nazywa bip01 albo ZS_costam). ZS_POS0_FORNT to tez kość i oznacza ona gdzie będzie "napasowana" kość bip01 npc który używa mob.

Ten error dostajesz z jakiegoś powodu ...
 


Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
No kurde nie jeden mob zrobiłem to jak mowie ze kurna kości tam są to tam są. Jest minimalnie Bip01 (nie musi wygladac jak kość w twoim blenderze czy maxie bo gothic uznaje cokolwiek za kość jak się to nazywa bip01 albo ZS_costam). ZS_POS0_FORNT to tez kość i oznacza ona gdzie będzie "napasowana" kość bip01 npc który używa mob.

Ten error dostajesz z jakiegoś powodu ...
W 3ds maxie 2014 wyraźnie widać kiedy to jest kość ale nieważne.

Ten error dostaję jak zdekompiluję byle jaki obiekty statyczny, zaimportuję ASC kerraxem a potem wyeksportuję nawet bez żadnej edycji.


Zmień tytuł tematu na mówiący krótko o poruszanych problemach (np "Nowy svn, gotowanie i animowane voby") - inaczej pójdzie on do kosza.
Poprawiłem
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Cytuj
W 3ds maxie 2014 wyraźnie widać kiedy to jest kość ale nieważne.
przecież napisałem
Cytuj
 gothic uznaje cokolwiek za kość jak się to nazywa bip01 albo ZS_costam)

Dodam jeszcze ze to co ci 3ds Max wyświetla jako kości "Gothicowe" są zwykle modele podłączone do siebie tworząc hierarchie na gorze której musi być bip01

Cytuj
Ten error dostaję jak zdekompiluję byle jaki obiekty statyczny, zaimportuję ASC kerraxem a potem wyeksportuję nawet bez żadnej edycji.
No to może być problem importu/exportu, kory jakimś sposobem zapisuje te objekty 2x. A wiec otwórz ten asc notatnikiem i usuń duplikaty
 


Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Cytuj
W 3ds maxie 2014 wyraźnie widać kiedy to jest kość ale nieważne.
przecież napisałem
Cytuj
 gothic uznaje cokolwiek za kość jak się to nazywa bip01 albo ZS_costam)

Cytuj
Ten error dostaję jak zdekompiluję byle jaki obiekty statyczny, zaimportuję ASC kerraxem a potem wyeksportuję nawet bez żadnej edycji.
No to może być problem importu/exportu, kory jakimś sposobem zapisuje te objekty 2x. A wiec otwórz ten asc notatnikiem i usuń duplikaty
Tyle, że nie ma żadnych duplikatów...(przynajmniej nie widzę)
Zaraz prześlę ASC to sam zobaczysz.

EDIT:
http://www.sendspace.pl/file/2f99e277724fc93dbe2b4fb/halk-hogan-lozko01

Dodam jeszcze ze to co ci 3ds Max wyświetla jako kości "Gothicowe" są zwykle modele podłączone do siebie tworząc hierarchie na gorze której musi być bip01
Przecież wiem bo na animacjach nie jestem taki zielony. :pokerface:
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Wychodzi na to ze u ciebie nie ma żadnego Bip01 a wiec go dodaj i zrób go parentem wszystkiego. Prawdopodobnie go usunąłeś bo nawet ZS'y nie maja nic jako "parent object"
 


Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Wychodzi na to ze u ciebie nie ma żadnego Bip01 a wiec go dodaj i zrób go parentem wszystkiego. Prawdopodobnie go usunąłeś bo nawet ZS'y nie maja nic jako "parent object"
Nic nie usuwałem, tak jak pisałem po importowaniu ASC od razu już tak jest. :ayfkm:
Tylko obiektów statycznych bo dynamiczne działają. A tak w ogóle to czym dekompilować mdl? Bo robię to gothic sourcerem ale jak widać coś jest zjebane.

Zaraz sprawdzę to co napisałeś.

EDIT:
Jakie ZS'y i jaki "parent object"? 
Pewnie wiem o co chodzi ale w nazwach to się nie mogę połapać. :pokerface:
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Wszystko co się nazywa "ZS_jakasnazwa" jest ZS a wiec kość na którą sie coś "podczepia"
Inne kości musza mieć nazwę "Bip01 dowolna nazwa".
Kość Bip01 musi  być "rodzicem" całego szkieletu obiektów dynamicznych jak i statycznych. Tego robi się pomocą linkowania . Jest taki przycisk o nazwie link i potem jakby podpinasz inne obiekty pod drugie. Jak je podepniesz to one ruszają się na podstawie swojego rodzica a wiec masz szkielet do gothica. Jak klikasz na torys objekt prawym i dajesz  Object Properties to jest tam napisane kto jest jego rodzicem i ile ma dzieci. Do tego jak eksportujesz kerraxem to pokazuje ci ta hierarchie w drzewku
 
 


Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Wszystko co się nazywa "ZS_jakasnazwa" jest ZS a wiec kość na którą sie coś "podczepia"
Inne kości musza mieć nazwę "Bip01 dowolna nazwa".
Kość Bip01 musi  być "rodzicem" całego szkieletu obiektów dynamicznych jak i statycznych. Tego robi się pomocą linkowania . Jest taki przycisk o nazwie link i potem jakby podpinasz inne obiekty pod drugie. Jak je podepniesz to one ruszają się na podstawie swojego rodzica a wiec masz szkielet do gothica. Jak klikasz na torys objekt prawym i dajesz  Object Properties to jest tam napisane kto jest jego rodzicem i ile ma dzieci. Do tego jak eksportujesz kerraxem to pokazuje ci ta hierarchie w drzewku
Wiem o tym. :pokerface: Nawet zrobiłem dla ścierwojada i człowieka system HI Solver, podłączając kości do punktów HI Solver, HI Solver do Dummy (każdy oddzielnie) a wszystkie Dummy do Bip01.
Powiesz może jaką techniką Ty robisz animacje?  :)



Jednak wciąż nie rozumiem co mam zrobić z tym łóżkiem.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Piszesz ze wszystko rozumiesz a tak naprawdę nie rozumiesz. Mob tez musi mieć szkielet. U ciebie brakuje kości Bip01. Wez i ja zrób.
np jako dummy albo nawet box to jest obojętne . Po prostu dajesz mu imię Bip01 i pozostałe kości podpinasz pod niego exportujesz i jest 
Jak masz gg albo skype mogę ci pomoc o wiele szybciej
Animuję klasycznie. jak potrzebuje to sobie zrobię helpera/albo te solvery na nogi albo ręce w zależności od animacji.
 


Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Piszesz ze wszystko rozumiesz a tak naprawdę nie rozumiesz. Mob tez musi mieć szkielet. U ciebie brakuje kości Bip01. Wez i ja zrób.
np jako dummy albo nawet box to jest obojętne . Po prostu dajesz mu imię Bip01 i pozostałe kości podpinasz pod niego exportujesz i jest 
Jak masz gg albo skype mogę ci pomoc o wiele szybciej
Ale gdzie mam to dodać?
Mam gg, skype tez. Podam ci na pw.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
pozycja Bip01 jest obojetna ale pamiętaj ze to jest tez punkt wokół którego się obiekt otacza w gothicu 
 


Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Razem z Markiem rozwiązaliśmy problem z obiektami statycznymi ASC.
Gotowanie sprawdzę później.
Zostało jeszcze SVM, wie ktoś może jak zrobić nowe?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry