ZEN Converter - The file you chose is no uncompiled ZEN file 4988 18

O temacie

Autor TuptuS_

Zaczęty 19.05.2014 roku

Wyświetleń 4988

Odpowiedzi 18

TuptuS_

TuptuS_

Użytkownicy
Gods of Destruction
posty44
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Gods of Destruction
Witam.


Kolejne pytanie bo za nic w świecie nie ogarniam postów na forum dotyczących tego problemu.

Chciałbym skonwertować górnicza dolinę z g1 do g2 - gdy konwertuję wyświetla się error typu:

The file you chose is no uncompiled ZEN file
Mój angielski jest bardzo słaby, ale zrozumiałem tyle, że chodzi o to, że nie posiadam zdekompilowanych plików/pliku świata (WORLD.ZEN - górnicza dolina). To po pierwsze.

Po drugie by te pliki otrzymać trzeba mieć Gothic Sourcer (o ile się nie mylę) - czytałem poradnik od Edka co i jak, ale nie wiem jaki plik mam wskazać i w jakiej opcji - prosiłbym o łopatologiczne wytłumaczenie działania tego programu.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Źle zrozumiałeś.

Włączasz Spacer, ładujesz świat, który chcesz przekonwertować, po czym klikasz File/Save Zen. Z nowym oknie przy "Zapisz jako typ" wybierasz Uncompiled Zen(ASCII). Zapisujesz. Możesz teraz konwertować.

Poza tym nie konwertuje się WORLD.zen, a jego podzeny, czyli Surface.zen, Freeminecamp.zen etc. Potem macrujesz całość.

Jeżeli to jest twoje pierwsze podejście do moddingu Gothica polecam zacząć od czegoś prostego. Samo naprawianie błędów/brakujących obiektów powstałych w wyniku Zen Convertera to dłuższa robota.
 

TuptuS_

TuptuS_

Użytkownicy
Gods of Destruction
posty44
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Gods of Destruction
Ok, działa. Dzięki props.

Nie zakładając tematu - Świat się pokazał w spacerze, teraz muszę wypakować textures i mesh z g1 do g2 by mieć całkowicie odwzorowany świat? Bo mam tekstury z g2 oraz brak większości starego obozu.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tekstury nie, chyba że G2 nie ma ich wszystkich, ale mesh ofc. I nie będzie to całkowicie odwzorowany świat. Będzie w nim brakować części animowanych obiektów, skrzynie będą puste(wszystkie), nie będzie jakichkolwiek obiektów do zbierania. No i tekstury mogą nie być animowane i wydawać złe dźwięki jak się po nich chodzi.

A, no i do tego trzeba przenieść część interaktywnych obiektów z G1 do G2, przykładowo młocarnia albo trupy-skrzynki z cmentarzyska orków. Trochę tego jest.
 

TuptuS_

TuptuS_

Użytkownicy
Gods of Destruction
posty44
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Gods of Destruction
To z itemami nie ma problemu chodzi mi o budynki itp. Bo teraz przykładowo nie mam wcale obozu bractwa (nic nie ma) widać tylko w białym tle łóżka, drabiny itp. Jak wypakuje te mesh to to się pojawi czy nie? I wpakować wszystkie mesh do g2 czy nie?

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wszystkie meshe świata z G1 do G2. Robiłeś kiedyś własny świat?
 

TuptuS_

TuptuS_

Użytkownicy
Gods of Destruction
posty44
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Gods of Destruction
Nie, nie robiłem własnego świata - pierwszy raz bawię się w moderkę Gothic :)

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To spróbuj najpierw zrobić swój świat, żeby załapać jak to tam działa. Przekonwertowanie World.zen jako start moddingu Gothica to strzał w stopę a nie dobry początek. Uwierz mi, been there. :F
 

TuptuS_

TuptuS_

Użytkownicy
Gods of Destruction
posty44
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Gods of Destruction
W spacerze już wszystko mam - zauważyłem tylko brak ogniska (pewnie brak tekstury) wpakuję wszystkie i będzie, zaraz przetestuję jak to się ma w gothic :)

W gothicu (bez wgrywania tekstur) ma się to tak, że podczas wczytywania do pierwszego W (NAPISZ WCZYTYWANIE) idzie okej, ale pokazuje się błąd:



Następnie wczytuje do drugiego W (NAPIS WCZYTYWANIE) i stoi, Gothic nie odpowiada.


Co można poradzić?

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Przekonwertowałeś wyłącznie World.zen czy również resztę zenów, tak jak ci pisałem? Jeśli nie, no to jeden problem. Drugi to taki, że jest masakrycznie dużo vobów, które nie mogą znaleźć plików obiektów.
 

TuptuS_

TuptuS_

Użytkownicy
Gods of Destruction
posty44
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Gods of Destruction
Czyli muszę wypakować mesh.vdf z g1 i wpakować w foldery w g2?
co do 1 to każdy świat.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Meshe nie. Musisz wypakować pliki z folderu Anims, znaleźć te, których nie ma w G2, następnie Gothic Sourcerem wypakować i wstawić do G2. W zasobach mojego modu, Wasteland Mod, możesz znaleźć je już gotowe. Tylko że Zen Converter psuje voby typu oCMobInter, więc potem trzeba własnoręcznie przywrócić nazwy obiektów w vobach.

Ale do tego dochodzi masa obiektów do zbierania, ich się nie da 'wypakować' z G1 i wstawić do G2. Musisz osobiście je usunąć i wstawić nowe. To tylko pewnie jakieś setki obiektów, poradzisz sobie.  :F
 

TuptuS_

TuptuS_

Użytkownicy
Gods of Destruction
posty44
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Gods of Destruction
co do Sorucera to jak to zrobić bo to dla mnie też czarna magia ...
a co do gotowego to nie chce - nigdy się nie nauczę jak będę brał gotowce :D

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie będę ci każdego kroku tłumaczył. Ja sam musiałem do tego dochodzić. :F Poszukaj poradnika w tutorialach, a jak nie to sam przejrzyj, Gothic Sourcer jest w miarę intuicyjny.
 

TuptuS_

TuptuS_

Użytkownicy
Gods of Destruction
posty44
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Gods of Destruction
Cytuj
Teraz omówię te formaty.
Static (mdl|asc): Są to pliki ze zbrojami (raczej mało używane).
Dynamic (mds/msb|mds): To są pliki skryptów animacji (to akurat bardzo
przydatne np. do włączników kufrów bardziej dla modderów g1(mds g1, msb
g2).
Morphmesh (mmb|mms): To używamy do łuków kusz i jak się nie mylę pewnych mobsi jak stół alchemika i inne (dla tych co w normalnym
formacie mają asc).

Które wybrać i następnie jaki plik :D? Wiem, że katuje bardzo, ale kto pyta nie błądzi :D Jak doprowadzisz mnie do sukcesu to obsypię Cię propsami xd
no i rozumiem, że opcja Tools -> Decompiler Mode -> xxx (tutaj nie wiem)

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
I tak musisz najpierw wiedzieć, których obiektów nie ma. Jak już to wiesz to potem nieważne którą opcje wybierzesz. Przy złej po prostu nie będziesz miał z czego wybierać, no bo przecież to rozszerzenia są różne. :lol2:
 

TuptuS_

TuptuS_

Użytkownicy
Gods of Destruction
posty44
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Gods of Destruction
Hm... to dużo szukania chyba z tym czego nie ma ;> Nie łatwiej dodać wszystko i po prostu istniejących plików nie podmieniać? O ile się tak da :D

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Musisz i tak najpierw rozpakować wszystko, więc sie wymiesza. No chyba że lubisz mieć burdel w plikach, wtedy no problem. No i każdy plik wypakowuje się oddzielnie Gothic Sourcerem, więc lepiej i tak mieć tylko to, czego nie było.
 

TuptuS_

TuptuS_

Użytkownicy
Gods of Destruction
posty44
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Gods of Destruction
Każdy plik tym programem...? i jakie pliki otwierać z jakiego folderu?

// temat do zamknięcia, poradziłem sobie :D
Dzięki Caesum za odpowiedzi :)


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry