Oto mój tutorial dla was. Sam go napisałem więc proszę o informowanie, że jestem jego autorem przy ewentualnym jego kopiowaniu.
Jak sama nazwa wskazuje nauczę was dziś składania pancerzy do Gothic 2 Noc Kruka. Nie zawiera on wszystkich możliwości przerabiania modeli pancerzy, ale prezentuje podstawy tego procederu. Oto przykładowe efekty:
Są to pancerze skórzane w trzech klasach (od lewej) Okuty skórzany pancerz, Wzmocniony skórzany pancerz, Skórzany pancerz(oryginał). Wszystkie działają w grze.
Zatem do roboty!Najpierw potrzebny nam
3dsmax (ewentualnie inny program do 3d) z zainstalowanym
kerraxem. Oraz oczywiście pliki pancerzy z Gothic 2 NK. Możemy je pobrać z WoG’a, lub wypakować samodzielnie przy użyciu Gothic Sourcer’a.
Teraz odpalamy 3dsmax’a. Kerraxem importujemy jakiś pancerz który będzie bazą dla naszej zbroi. W moim przypadku jest to skórzany pancerz (czyli Armor_Leather_L.ASC), bo zamierzam zrobić jego ciężką wersję.
Teraz importujemy kerraxem pancerz którego elementy posłużą nam do ulepszenia naszego. Np. Pancerz Lestera (Armor_Lester.ASC). Ale uwaga tym razem zmieniamy ustawienia kerraxa!
Gdyby pancerz się nie pojawił. Naciskamy na klawiaturze CTRL+Z.
Tak scalone modele z jednym szkieletem edytujemy. Dla ułatwienia zaznaczamy wszystko oprócz szkieletu, klikamy prawy przycisk myszy i wybieramy Hide Unselected.
Teraz pod żadnym pozorem nie konwertujemy na EditablePoly ani na nic innego!
Zaznaczamy pancerz Lestera i przechodzimy do zakładki Modify i wybieramy EditableMesh.
Teraz możemy edytować go jak chcemy. Ja usunę wszystko oprócz metalowych elementów.
Oraz dopasuję je do skórzanego pancerza.
Po dopasowaniu wszystkiego, zaznaczamy model pancerza skórzanego, czyli naszej bazy. Przechodzimy do zakładki Modify, i wybieramy EditableMesh. Błąd który się pojawi ignorujemy (wciskamy YES).
Z ramki Edit Geometry wybieramy Attach i klikamy na element ze zbroi nr2. Gotowe!
Teraz eksportujemy kerraksem plik .ASC umieszczamy w folderze:
Gothic II\_Work\data\Anims\_compiled
Teraz piszemy skrypt pancerza parsujemy i to już wszystko.
Broń Was Innos żeby ciąć model, zwłaszcza bazowy! To zniszczy animację. Lepiej jest część modelu zmniejszyć i ukryć wewnątrz nowego.
Powodzenia!