nowy rozdzial 2696 4

O temacie

Autor Johntsy

Zaczęty 26.08.2013 roku

Wyświetleń 2696

Odpowiedzi 4

Johntsy

Johntsy

RaveN Studio
posty219
Propsy49
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio
jak sie dodaje nowy rozdzial do gothica?
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
B_Kapitelwechsel (1, NEWWORLD_ZEN);Rozdział (Nr_rozdziału, świat-nie wiem, mi newworld na każdym świecie działa);
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ktoś wie jak dodac nowe rozdziały do całkowicie nowego świata ?
Modyfikowałem plik B_Kapitelweschel.d oraz B_AddonWorld.d
W tym pierwszym dodałem swojego zena pod newworldem i oldworldem ale wyskakuje błąd tak jakby moja nazwa nie została nidzie zadeklarowana.
 

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty156
Propsy163
Profesjabrak
  • Użytkownicy

A.K.

nowy rozdzial
#3 2015-01-14, 20:32(Ostatnia zmiana: 2015-01-14, 20:37)
NEWWORLD_ZEN to stała, zadeklarowana w pliku Constants.d i jest to po prostu liczba.
const int NEWWORLD_ZEN = 1;
const int OLDWORLD_ZEN = 2;
const int DRAGONISLAND_ZEN = 3;
const int ADDONWORLD_ZEN = 4;

Nie wiem, czy te wartości mają jakieś głębsze znaczenie, ale patrząc w skrypty myślę, że wykorzystuje się je tylko w powiązaniu ze zmienną CurrentLevel, w funkcji odpowiadającej za wyświetlanie komunikatu "To za daleko" dla run teleportacji i w kilku funkcjach fabularnych.
Dlatego wydaje mi się, że wystarczy zadeklarować sobie dowolną stałą, np.
const int NAZWAMOJEGOSWIATA_ZEN = 5;i nie powinno byc problemów.
W startupie lub w funkcji odpalanej po wejściu do nowego świata przypisujesz zmiennej CurrentLevel wartość odpowiadającą stałej reprezentującej ten świat
CurrentLevel = NAZWAMOJEGOSWIATA_ZEN;
I już powinno działać:
B_Kapitelwechsel (1,NAZWAMOJEGOSWIATA_ZEN);
Myślę, że w większości przypadków zadziała też:
B_Kapitelwechsel (1,CurrentLevel);pamiętając oczywiście o "przestawianiu" zmiennej po zmianie świata.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pisać np:
B_Kapitelwechsel (1,2); ale taki zapis jest niezbyt praktyczny, bo trzeba pamiętać, albo za każdym razem sprawdzać, jaka liczba za co odpowiada. No i w razie zmiany numerów światów jest masa roboty, bo trzeba szukać tego w skryptach i modyfikować. A używając stałych zwykle wystarczy zmienić ich wartość w miejscu deklaracji.
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki za odpowiedź. Sprawdze to
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry