1. WstępDługi czas oczekiwania dobiegł końca. Dzisiaj prezentujemy wam owoc naszej wieloletniej pracy. Bez zbędnego owijania w bawełnę: w linkach, które znajdują się poniżej macie odnośniki do pliku instalacyjnego, który zrobi za was całą robotę. Wy musicie wskazać tylko odpowiedni katalog. Poza spolszczonymi tekstami, spolszczenie wnosi lepsze, bardziej klimatyczne tekstury, które mieliście już okazję pooglądać w wersji BETA z listopada.
2. AutorzyOczywiście nie udałoby się to wszystko bez współpracy pewnych ludzi, tutaj pełny spis autorów:
Sztab Techniczny:Ventrue, majaczek, Regynild
Sztab Graficzny:Ventrue (Wiedźmin1331)
Sztab Tłumaczy:Regynild, Ventrue, Webcio, Baggio, tyson90, Taliasan, Robertboanerges, woyooo, fifka, Dave, davidstar, Rhaton, alek nekro, maciejh, majaczek, Ward
Ostateczne Poprawki:Robertboanerges, Tituf, Regynild, Luk, Ventrue
Testerzy:Regynild, Robertboanerges, Luk, Tituf, Stonnos111
Pozostali:Wielkie dzięki Avallachowi za wszelakie porady oraz bezcenną pomoc, a także za program TranslationUpdater.
3. Intro i...Nasze intro oraz animowana pokazówka z autorami.
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=CT14ajzZK40
[/media]
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=nCpEyMmIbi4
[/media]
4. GaleriaPorcja screenów coby zaprezentować to co was czeka:
5. LinkiNo i nareszcie linki, jest na tyle dużo hostingów, że wystarczy dla każdego.
6. InstalacjaWystarczy zainstalować Returninga z
"Full Pack ReBalance SnC v2", a potem to spolszczenie.
7. ChangelogReturning:Spoiler
- 3 nowe gildie główne: Nekromanci, Bractwo i Magowie Wody.
- Nowe gildie poboczne, m.in. Gildia Kupców, Gildia Zabójców i Gildia Myśliwych.
- 7 rozdział, oferujący nowe wyzwania i kilka bitew na większą skalę.
- Nowe lokacje:
Dolina Cieni,
Opuszczony Obóz Bractwa,
Zaginiona Wyspa,
Fort Azgan,
Miasto Orków,
Cmentarzysko Orków,
Stara Kopalnia,
Wolna Kopalnia,
Wyspa Etlu,
Wieża Mgieł,
Świątynia Śniącego
i wiele innych.
- Duże zmiany w starych lokacjach. Możliwe jest przejście za palisadę orków.
- Wiele rozbudowanych wątków pobocznych, m.in. zadania Opiekunów, oferujące unikalne nagrody.
- Nowe atrybuty bohatera: wytrzymałość - działająca podobnie jak w Gothic 3 oraz inteligencja - wplywająca m.in. na obrażenia zadawane przez magię.
- Kilka nowych umiejętności, m.in. Retoryka i Ulepszanie Pancerzy.
- Nowy podział klasowy orków. Niektórzy używają broni dystansowej.
- Możliwość wyboru poziomu trudności.
- Dziesiątki nowych broni, pancerzy, run i innych przedmiotów.
- Nowe potwory oraz bossy.
- Kolorowe odznaczenia na zwojach określające do jakiej specyfikacji one przynależą: Magowie Ognia, Magowie Wody, Nekromanci, Bractwo.
- I wiele wiele więcej…
ReBalance v2:Spoiler
- Zawiera wszystkie zmiany z poprzednich wersji.
- Dodane skrzynie z pułapkami - obowiązkowe na wysokich poziomach trudności, opcjonalne na niższych.
- Zatruwanie przez część przeciwników np. krwiopijców. Odtutką jest nowy eliksir Antidotum.
- Zmiany i poprawki w zużyciu wytrzymałości przez broń.
- Bohater "dyszy" gdy wytrzymałość spada poniżej 30% maksimum.
- Przy wytrzymałości 0 użycie broni powoduje spadek punktów trafień bohatera.
- Zmiana zachowań i AI części stworzeń.
- Dodano patrole orków.
- Orkowie potrafią pływać.
- Wprowadzono wydobycie rudy żelaza, węgla oraz wytapianie stalowych prętów.
- Runy działają tylko po nauczeniu.
- Dodano jednoręczne i dwuręczne kostury dla wszystkich magów.
- Guru bractwa mogą nosić maskę Śniącego
- Vatras leczy za darmo tylko nowicjuszy i magów wody.
- Zmiana wymagań i atrybutów części pancerzy.
- Możliwość nabycia szaty bojowej magów ognia w 5-tym roździale.
- Dodano kilka nowych misji i eliksirów.
- Gallahad potrzebuje tylko 4 listów.
- Poprawiono błędy z poprzednich wersji. Dodano nowe ;]
- Zmieniono nagrody dla uczniów Bospera i Harada.
- Nowe rodzaje skrzyń (grobowce i półki).
- Na niskich poziomach trudności regeneracja zdrowia wyuczona jest od początku, na innych do nauczenia po zdobyciu trzeciego kręgu magii (podobnie jest z regeneracją many).
- Vatras uczy regeneracji many w trzecim roździale.
- "Wyssanie życia" działa nie tylko na ludzi, ale też na stwory (nie wszystkie).
- Sen: na najwyższym poziomie maksimum 9 godzin na dzień. Na niższych możliwe wyłączenie ograniczeń.
- Dodano kilka hełmów.
- I wiele, wiele innych zmian…
Slash'n'Craft:Spoiler
Najważniejsze zmiany:
- Przyrost zdolności i atrybutów jedynie przez mikstury, rośliny, tabliczki i walkę danym typem broni. W zależności od używanej broni, przyrost siły, zręczności, punktów nauki, many (magia), wytrzymałości (broń ciężka) itd.
- Brak nauczycieli atrybutów. Uczyć można się jedynie kręgów magii, run, zdobywania trofeów myśliwskich, receptur, kowalstwa i reszty rzemiosła.
- Jednoczesna nauka atrybutów w parach broń jednoręczna-dwuręczna, łuki-kusze gdy rożnica w tych zdolnościach jest większa niż 30%.
Wymagania do gildii:
- Nekromanta: 40 mana + 40 inteligencja
- Guru: 20 inteligencja + 60 mana
- Mag Wody: 40 inteligencja
- Najemnik: 50 siła
- Mag Ognia i Strażnik bez wymagań
Pozostałe:
- Dodana zręczność za kradzież kieszonkową, oraz inne bonusy (np. za rzemiosło).
- Możliwe ulepszanie broni (poza bronią magiczną).
- Możliwe zniszczenie łyżki podczas gotowania, piły podczas cięcia itd. Dostępne u handlarzy.
- Nowe eliksiry zwiększające umiejętności (rozdział 3 i wyżej).
- Nauka języka Budowniczych roździelona roździałami.
- Usunięto wymagania zręczności dla kusz.
- Pomniejsze poprawki.
- Wiele innych zmian, sporo już zapomnianych.
Slash'n'Craft v1.1:Spoiler
- Dodano zdolność zmniejszającą obrażenia od pułapek.
- Dodano nieumarłych łuczników. Powodują negatywne efekty (Paladyni i Magowie Ognia są odporni).
- Zmiany w zatruwaniu - obniża wytrzymałość, oraz maksymalne punkty trafień o 20%.
- Zmiany w regeneracji wytrzymałości.
- Zmiany AI nieumarłych.
- Zmiany obrażeń mieczy nieumarłych (zmniejszone).
- Jaszczuroludzie kupili sobie kusze... I nauczyli się ich używać.
- Nowe hełmy.
- Poprawki w obrażeniach pułapek.
8. FAQ – odnośnie grySpoiler
1. Dlaczego nie dostajemy klucza do Górniczej Doliny?
Najpierw trzeba przejść wątek główny Nocy Kruka, czyli wyspę Jarkhendar.
2. Gdzie jest ornament Cavalorna?
Zamiast Lorda Hagena ma go teraz Lothar.
3. Do czego służy Inteligencja?
Zwiększa moc czarów i jest konieczna do używania retoryki.
4. Co to jest retoryka?
Pozwala nam wyłgać się z przestępstwa, stosować przekupstwo czasami nawet pomaga w zadaniach.
5. Jak nauczyć się Retoryki?
Z książki, którą trzeba ukraść w zadaniu - przeczytaj zanim oddasz.
6. Jak nauczyć się Akrobatyki?
Gdy mamy 70 pkt. zręczności, nauczy nas njej Buster.
7. Dlaczego za Nowy Poziom nie dodają się punkty trafień?
Podobnie jak w Gothic 3, trzeba się ich oddzielnie uczyć np. u Wulfgara.
8. Gdzie mogę zwiększyć Wytrzymałości??
Pomoże nam w tym np. Wulfgar lub Vatras.
9. Jak uczyć się Inteligencji?
Należy czytać księgi.
10. Jak nauczyć się Demonologii?
U Xardasa po zostaniu nekromantą.