Photoshop CS6 8734 14

O temacie

Autor Althar

Zaczęty 5.06.2013 roku

Wyświetleń 8734

Odpowiedzi 14

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Coraz częściej zaczynam tworzyć tekstury i generalnie robić prace 2D, dotychczas robiłem to w GIMP'ie, ale widzę, że PS ma kilka funkcji, których mi brakuje. Zastanawiam się jakiego PS'a kupić - CS6 normalny za 2700zł z komercyjną licencją (może się kiedyś przydać) czy edukacyjnego za 900zł, ale z licencją studencką(może być nie opłacalna w przyszłosci - np. założenie firmy).
Piracka wersja nie wchodzi w grę, bo będę go używał komercyjnie.
Proszę o wasze opinie.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
najabardziej rozwalilo mnie to:
"Piracka wersja nie wchodzi w grę, bo będę go używał komercyjnie."
 :lol2:
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
czekaj, chcesz wydawac 2700 bo moze sie kiedys przyda?
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Studencka ma ograniczenia odnośnie pracy komercyjnej, ściślej mówiąc nie można na niej zrobić nic na sprzedaż, coś jak legalny pirat.
Wychodzi na to że jedyną opcją dla Ciebie jest wersja komercyjna, jeśli dobrze mówisz jest to wydatek 2700 zł, jeśli masz taką kwotę do wyrzucenia na niepewną inwestycję, nie zadawałbyś pytania. Jeśli masz ambicję robić coś więcej niż ulotki do sklepu na rogu, do czego zresztą spokojnie wystarczyłby GIMP, to przygotuj się że jeśli nie masz umiejętności na poziomie co najmniej grafików z tego forum, będzie bardzo ciężko. Zwróć uwagę że przez "grafików" nie rozumiem osób które się grafikami nazywają, tylko tych którzy aktualnie robią coś ciekawego, patrz prace Jedairusza czy Wietrzyka chociażby.
Wracając do Twojego pytania, tak opłaca się, ale tylko jeśli wiesz że to Ci się zwróci, niech to będzie nawet i rok, ale jeśli masz pewność że Ci się to zwróci, to czemu nie?

Z innej beczki: "np. założenie firmy" to mnie rozjebało, przykro mi, po prostu skojarzyłem z Karolkiem.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Fraser
  • Gość
chcesz wydać 2700zł na oprogramowanie tak naprawdę nie mając żadnych umiejętności.
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy

Althar

Photoshop CS6
#5 2013-06-05, 16:24(Ostatnia zmiana: 2013-06-05, 16:25)
@eto: Chodziło mi raczej o możliwości i licencję - firma, np. sprzedaż.
Nad poziomem cały czas pracuję i jest on coraz lepszy.
Mam na myśli normalną, jednoosobową firmę graficzną, nie mam w planach super moda z tytanami i dualami  :lol2:  
Umiejętności mam narazie zadowalające, z perspektywą na bardzo dobre (przynajmniej według tych z którymi pracuję, a to też ludzie z mocnym portfolio).
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Podaj argumenty.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Podaj argumenty.
Czytaj przedstaw swoje prace.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Jak wydanie tej kasy ma cię "zmotywować" do nauki grafiki to śmiało ;d
W każdym razie pomysł dość hardkorowy
 

Fraser
  • Gość
@eto: Chodziło mi raczej o możliwości i licencję - firma, np. sprzedaż.
Nad poziomem cały czas pracuję i jest on coraz lepszy.
Mam na myśli normalną, jednoosobową firmę graficzną, nie mam w planach super moda z tytanami i dualami  :lol2:  
Umiejętności mam narazie zadowalające, z perspektywą na bardzo dobre (przynajmniej według tych z którymi pracuję, a to też ludzie z mocnym portfolio).

Tekstury do goticzka się nie liczą.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Photoshop CS6
#10 2013-06-05, 20:52(Ostatnia zmiana: 2013-06-05, 21:01)
Ale wy marudzicie. Jak uważa że mu potrzebny to niech sobie kupi.
Dodam tylko, że licencji studenckiej według mnie się nie opłaca - za dużo kosztuje żeby wybierać takie pół-rozwiązanie, nawet jeśli komercyjne używanie jest dozwolone.
Jeśli jest ważna tylko w momencie kiedy dana osoba jest ucząca się - a tak zapewne jest, nie upewniałem się, to nie opłaca się. Studenci tak szybko odchodzą :.C
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Buła po prostu jesteś cienias. Ja w tym roku kończę licencjat i jakoś nie zapowiada się, żebym odszedł.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Nie tyle co zmotywować, ale pomóc. Większość poradników jest na PS z funkcjami, których w GIMP'ie nie ma, lub podobny efekt osiąga się zupełnie inaczej.

Gdyby kogoś interesował aktualny poziom prac to tutaj:
https://www.dropbox.com/s/etrqg0x7gznzt2z/Capsule_UDK_rndr.jpg
https://www.dropbox.com/s/ej7ec5ywfes3p27/Fire_SlaughterBall_UDK_rndr.jpg
https://www.dropbox.com/s/w163g4le7jazjfs/BBGun_UDK_rndr.jpg
Rendery z viewportu UDK.
Wiem, że narazie nie ma to jakiegoś super next-genowego poziomu, ale jest lepsze od tego co było kiedyś.

Niby studencka jest dożywotnia, jedynym ograniczeniem jest to, że można z niej korzystać tylko prywatnie, chociaż dozwolony jest użytek zarobkowy.
 

kazzmir
  • Gość
jak masz kasę to zastanów się nad adobe cloud
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Własnie się zastanawiam, Cloud jest na abonament, a CS6 jednorazowo.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry