Dlaczego niektóre nowe pancerze lewitują lub zapadają się pod ziemię? 3071 6

O temacie

Autor Korek

Zaczęty 5.05.2013 roku

Wyświetleń 3071

Odpowiedzi 6

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Taki mały problem, a może raczej pytanie. Dlaczego niektóre nowe pancerze lewitują lub zapadają się pod ziemię? Chodzi o nowe .asc w G2NK (choć może występuje i w G1). Da się coś z tym zrobić?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Musiałbyś pokazać screen, niedokładnie wiem o czym mówisz.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Jak na złość... Chwilowo jest ok i nie mogę screena zrobić. Chodzi o to, że postać ubrana w jakiś nowy pancerz (nowe .asc), zapada się pod ziemię (max do kolan), albo biega w powietrzu (ok. 30cm gothicowych).
 

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
To sa takie male błedy przy dodawaniu nowych zbroi z przy zbrojach z woga tez tak jest . Czesto sie to zdarza na windows 7. I naprawia się to po ponownym właczeniu gothica. Dzieje się też czasami jeszcze tak że wszyscy npc maja na sobie ta nowa zbroje i swoja jednocześnie.

Jak pomogłem poczęstuj probsem
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
*propsem

I nie pomogłeś, tym bardziej że sam dodawałem zarówno swoje zbroje jak i niektóre z WoGa i nie doświadczyłem takich problemów, ani na Windows XP Professional SP2 x86, ani obecnie, Windows Seven Home Premium x64.

Powiedz dokładnie jak to robiłeś, .ASC został dopisany do .MDS?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
No tak, wiedziałem że muszę gdzieś dopisać, ale nie mogłem sobie przypomnieć gdzie. Dopisałem do .mds i już wszystko jest git. Dzięki Sawik.

Temat do zamknięcia.
 

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Dzieje sie tak gdy razem z nowa zbroja dodasz oryginalny odpowiednio rzerobiony asc jestem tego pewien na 100%.
I dobrze mowie ze to znika po ponownym wlaczeniu gotika bo jak wzialem zbroje z gotika przemalowalem dorobilem asc i wrzucilem to tak mialem i to z tymi 2 zbrojami na raz oraz z lewitacja.
Poprostu mi szybciej jest zrobic drugi asc niz bawic sie w numerowanie tekstur i martwienie sie czy zadziala.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry