[WiP] Poradnik M&B w PDFie 10837 7

O temacie

Autor Leinnan

Zaczęty 7.04.2013 roku

Wyświetleń 10837

Odpowiedzi 7

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome

Leinnan
Administrator

[WiP] Poradnik M&B w PDFie
2013-04-07, 15:26(Ostatnia zmiana: 2013-04-09, 11:07)


Ściągajcie, oceniajcie, doradzajcie, a przede wszystkim piszcie czy jest sens coś takiego robić. Aby pobrać kliknijcie obraz u góry posta.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
przede wszystkim piszcie czy jest sens coś takiego robić
Nie, ale masz propsa za robociznę.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome

Leinnan
Administrator

[WiP] Poradnik M&B w PDFie
#2 2013-04-07, 19:57(Ostatnia zmiana: 2013-04-07, 19:58)
przede wszystkim piszcie czy jest sens coś takiego robić
Nie, ale masz propsa za robociznę.

Jeśli wrzucałbym to tylko na tM to zgodziłbym się, wrzuciłem jednak też na tawernę więc mam nadzieję że ktoś z tego skorzysta.:ok:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

[WiP] Poradnik M&B w PDFie
#3 2013-04-07, 20:11(Ostatnia zmiana: 2013-04-07, 20:12)
masz propsa za włosy na jajkach  :ok:
edit: o kurwa nie dość, że włosy na jajach to jeszcze Siuszko  :lol2:
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Dostałeś tego propsa, ale wypierdol sygnaturę.
Albo zmniejsz ją o jakieś... 80%?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Update. Od teraz można przeglądać dokument online+ nowy "rozdział"
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

[WiP] Poradnik M&B w PDFie
#6 2013-04-09, 11:29(Ostatnia zmiana: 2013-04-09, 11:29)
PIOTR PSIUSZKO HOHO

WOŁAJO NA MNIE STRAGAN
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

[WiP] Poradnik M&B w PDFie
#7 2013-04-11, 17:34(Ostatnia zmiana: 2013-04-11, 17:36)
I teraz postawie sie na miejscu gimbola ktory ma zajawke, chce modowac m&b i chce miec wszystko w jednym miejscu. na pierwszy rzut oka twoj poradnik jest ok (mimo ze w produkcji)

"kilka slow na poczatek"
czym ty chcesz mnie zachecic? dlaczego mam modowac m&b a nie obliviona/skyrima? co takiego jest w tej grze wspanialego ze robisz o niej poradnik? czy powstal jakis zajebisty mod do tej gry? czy ty zrobiles jakiegos zajebistego moda bym mogl ci zaufac ze twoja wiedza jest odpowiednio duza?

"potrzebne narzedzia"
Module System zgodny z wersja gry - co to jest ten module system i czemu musze to miec?
co to jest ten Python i wxpython i na chuj mi to?

dlaczego notepad++ jest potrzebny, skoro te samo moge zrobic w notatniku?

albo "Uwaga! Jeśli modujesz Warbanda, zamień w tutorialu liczbę 5 oznaczającą królestwo na 6,
a 6 na 7." - dlaczego? czy w warbandzie jest wiecej krolestw czy jak?

Napisales ten poradnik akurat w stylu ktory mnie wkurwia. Piszesz co trzeba zrobic, ale nie tłumaczysz dlaczego i nie podsuwasz odiorcy pod nos alternatyw. zupelnie tak samo jak jakis gostek na sandbox.fora.pl - tez sie wzial na poradnik, a nie mial zadnej wiedzy jak jakas opcja dziala. lecialy zdania "zeby to zrobic klikamy to" - a co gdy jednak klikne tamto?. poswiec wiecej czasu i opisz nawet banalne funkcje. pokaz roznice na modelu z normalmapa i bez by zrozumial od razu jak to dziala, wprowadz troche odbiorce do grafiki 3d. przede wszystkim tlumacz dlaczego tak powinien zrobic i co sie stanie gdy zrobi inaczej.

poza tym bledy typu nazwa poddzialu "folder moda" na koncu poprzedniej strony, "modelów", itp.

napisz sobie tez gdzies date ostatniej aktualizacji, nawet w wersji roboczej mozesz oznaczyc to co zostalo znacznie zmienione czy dodane (w spisie tresci czy gdzies)

jest ok, zdecydowanie lepiej miec wszystko w jednym pliku, moze zapros kogos do wspolpracy czy cos, szybciej przybedzie nowego materialu.

tez chcialem robic pdfa do sandboxa ale slusznie stwierdzilem ze nie ma sensu :lol2:
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry