Półprzezroczysty obszar na modelu. 2308 2

O temacie

Autor Damian94

Zaczęty 17.03.2013 roku

Wyświetleń 2308

Odpowiedzi 2

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Ok, więc potrzebuję waszej pomocy: patrzcie, jakiego syfu mi Mental Ray narobił:



Chodzi o tą otoczkę wokół tekstury trawy. Tam nie powinno być nic, a jest widoczna półprzezroczysta tekstura plane'u. Format tekstur to .tga 32 bit. Silnik to Mental Ray. Na diffuse mam kanał Alpha zaraz pod resztą kanałów (RGB), mam również osobno zapisany plik .tga jako alphę.

Co tu się pochrzaniło?

I tak pytanie poza tematem: czy da się w Maxie włączyć transparency w Viewporcie bez używania trybu Realistic ? Czy jest to uwarunkowane od sprzętu? Od razu mówię, że Xoliul Shader nie wchodzi w grę, wywala jakiś bug podczas wybierania materiału.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta
co do pierwszego, mialem tak w blenderze. Zrobilem tak. Otworzylem w Gimpie ta teksturke i przestrzen ktora powinna byc przezroczysta gwałciłem :D  gumką, bo byly tam jakies pierdo-pół-przezroczyste-kolory.co do pierwszego, mialem tak w blenderze. Zrobilem tak. Otworzylem w Gimpie ta teksturke i przestrzen ktora powinna byc przezroczysta gwałciłem :D  gumką, bo byly tam jakies pierdo-pół-przezroczyste-kolory.

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Ja tak nie zrobię, bo jest coś takiego jak edge padding, i wokół źdźbła trawy robi się taki czarny overlay. Dlatego mam zblurowane kolory trawy wszędzie na diffuse. Musi być inny sposób.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry