[Warcraft3] Podstawy warunków cz.2 - Warunki1/2 10409 6

O temacie

Autor Bezifabr

Zaczęty 17.01.2013 roku

Wyświetleń 10409

Odpowiedzi 6

Bezifabr

Bezifabr

Użytkownicy
posty25
Propsy10
  • Użytkownicy
Uwaga! Ten poradnik zawiera TYLKO podstawy warunków.

Witam. W tym poradniku opiszę wam poszczególne warunki.
Niektóre warunki mogą być skomplikowane, ale ja oprowadzę
was po krainie warunków ;)

Poziom trudności - ||||||||
Potrzebna wiedza - Podstawy wyzwalaczy.
Nauczysz się tu  - Opcje warunków.

    Czym dokładnie są warunki? Warunki pilnują hierarchii wyzwalaczy.
Jeśli nasz warunek nie zostanie spełniony, nici z uruchomienia akcji.
Przykładem jest prosta misja. Celem jest zabicie potwora, warunkiem
stan śmierci potworka (Stan dlatego, bo użyjemy podstawowego warunku
boolean comparison), a rozrusznikiem naszej misji jest umieszczenie
jednostki na regionie. Jeśli staniemy tam przed zabiciem potworka, to
nic się nie stanie, natomiast jeśli potworek będzie aktualnie martwy,
będzie można wtedy uruchomić wyzwalacz. W warunkach podstawą są tak
zwane zmienne, bez których się nie obejdziecie podczas tworzenia mapy.
    Opisałem wam to, czym jest warunek na przykładzie. Teraz przejdźmy,
do dokładniejszego opisu poszczególnych warunków:

Boolean Comparison - Warunek aktualnego stanu
Spoiler
Zmienna w edytorze BDLBQ. Jest to warunek, który sprawdza aktualny
stan jednostki, wyzwalacza, gracza, wieloschowku, oraz wielu innych.
Na razie uwzględnimy tylko warunki jednostek, wyzwalacza, gracza i misji.

Możliwości: Jednorazowy wyzwalacz, Misja zabicia celu(Możliwość buggów, kiedy wystarczy śmierć celu), usuwanie jednostek, kiedy gracz leavnie, misje dyplomatyczne i warunki przejścia misji (Misja wygrana/misja przegrana)
Ability Comparison - Warunek rzucania czaru
Spoiler
Zmienna w edytorze Zdolność. Jest to warunek, który działa w aktualnym
momencie. A dokładnie sprawdza rzucane zaklęcie. To prosty, ale przydatny
warunek.

Możliwości: Minigry z rzuceniem wybranego czaru, własne skróty klawiszowe
(można użyć dowolnych klawiszy), tworzenie skomplikowanych zaklęć, oraz inne wyzwalacze lub misje z użyciem wybranego czaru.
Buff Comparison - Warunek Premii/Efektów.
Spoiler
Zmienna w edytorze Premia/Efekt. Jest to jeden ze skomplikowanych
warunków. No może nie jest tak skomplikowane jak się go zrozumie, ale
sęk w zrozumieniu. Takie warunki będą się często powtarzać. Jeśli znacie
się na programowaniu, to szybko zrozumiecie. (Poradnik wkrótce)

Możliwości:Tworzenie skomplikowanych zdolności, ustawianie fajnych efektów.

Nie zajmowałem się tym warunkiem, więc jedyne co mi przychodzi do głowy to te dwie możliwości.
Destructible Comparison - Warunek Zniszczalnych dodatków
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Obiekt zniszczalny. Jest to ogólny warunek o obiektach zniszczalnych. W tym warunku znajdują się wszystkie opcje warunków zniszczalnych dostępne w
edytorze (nie licząc boolean comparison i destructible-type comparison).

Możliwości: Wrota na dźwignie, regenerujące się drzewa, losowanie obiektów (minigry itd.), misje ze zniszczeniem obiektu.

To były tylko propozycje, możliwości są nieskończone.
Destructible-type Comparison - Warunek Rodzaju zniszczalnych
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Rodzaj Obiektu Zniszczalnego. Jest to warunek, który pilnuje rodzaju obiektu zniszczalnego. Na przykład, jeśli ostatnio stworzony obiekt to Drzewo-Lato, wtedy warunek pozwala ruszyć dla wyzwalacza.

Możliwości: Minigra(prosty hazard), maszynę do tworzenia obiektów, które uruchamiają jakiś wyzwalacz(Też minigra :) )
Dialog Button Comparison - Warunek guzika dialogu
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Przycisk Okna. Jest to warunek tylko i wyłącznie o jednym zastosowaniu.

Możliwości: Tworzenie okna wyboru(jakieś wybory itd.)
Game Difficulty Comparison - Warunek Poziomu Trudności Gry
Spoiler
Ta warunek jest tak prosta, że nie potrzebuje zmiennej. Warunek ten pilnuje poziomu trudności gry. Stosuje się go głównie do własnych kampanii. Można użyć tego warunku, jako gotowa zmienna w zwykłej rozgrywce, za pomocą systemu wyboru.

Możliwości: Poziom trudności decyduje o rozgrywce.
Game Speed Comparison - Warunek Szybkości Gry
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Szybkość Rozgrywki. Jest to prosty, chodź łatwy do przeróbki warunek. Pewnie zauważyliście, że jak tworzy się rozgrywkę, to zawsze macie do wyboru szybkość. Ta opcja nie zadziała, dopóki sami tego nie zrobicie.

Możliwości: Decydowanie o grze poprzez szybkość.
Hero Skill Comparison - Warunek nauczonej zdolności
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Umiejętność Bohatera. Jest to warunek, który pilnuje uczonej zdolności w danej chwili. Często łączy się z ability comparison.

Możliwości: Dodawanie atrybutów poprzez zdolność.
Integer Comparison - Warunek Wartości Matematycznych
Spoiler
Zmienna w edytorze, to C. Jest to najczęściej używany warunek, podobnie jak Boolean Comparison. Możliwości bardzo dużo, niemal nieograniczone. Dlatego, więc ogólnie opiszę możliwości.

Możliwości: Wszystko co ma w sobie liczby(Misje itd.).
Item Comparison - Warunek przedmiotu
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Przedmiot. Jest to podstawowy warunek przedmiotów. Można tu dowolnie manipulować przedmiotami.

Możliwości: Przedmiot podniesiony uruchamia wyzwalacz, Kupiony przedmiot uruchamia wyzwalacz itd. (Jak mówiłem bardzo proste i podstawowe manipulowanie przedmiotami).
Item-Class Comparison - Warunek Klasy Przedmiotu
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Przedmiot-Klasa. Jest to bardzo prosty warunek, który decyduje o klasie przedmiotu (np. wzmocnienie, trwał itd.). Ściśle współpracuje z Item Comparison, jedynym wyjątkiem jest własna zmienna, która i tak opiera się na Item Comparison.

Możliwości: Dana klasa danego przedmiotu rusza wyzwalacz.
Item-Type Comparison - Warunek Typu Przedmiotu
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Przedmiot-typ. Jest to warunek podobny do Item-Class Comparison, tylko bardziej szczegółowy. Decydujemy tu o dokładnym przedmiocie. W tym przypadku warunek bardziej współpracuje ze zmiennymi.

Możliwości: Wyzwalacze, w których ważny jest typ przedmiotu.
Meele AI Comparison - Warunek przeciwnika komputerowego
Spoiler
Zmienna w edytorze, to SI do walki. Jest to warunek z rodzaju Game Difficulty Comparison. W przeciwieństwie do Game Difficulty Comparison, jest to warunek działający w interface zwykłej rozgrywki, jak i własnej kampanii.

Możliwości: Decydowanie o potędze gracza komputerowego za pomocą ustawień Łatwy/Normalny/Szalony.
Order Comparison - Warunek Ruchu/Porządku (moim zdaniem ruchu lepiej pasuje :) )
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Porządek. Jest to warunek, który opiera się na akcji Jednostki>Issue Order. Nie będę się rozpisywał o tym w tym temacie, tylko stworzę nowy temat na ten temat. :facepalm:   xD

Możliwości: Jeśli jednostka się ruszy, to wyzwalacz się uruchomi.
Player Comparison - Warunek Gracza
Spoiler
Zmienna w edytorze, to Gracz. Przyznam się, że ostatnio jest to mój ulubiony i najczęściej używany warunek. Możemy tu decydować o wszystkim związanym z graczem. Jednostki gracza, nazwa gracza, stan gracza itd.

Możliwości: Oddanie jednostki i inne warunki związane ze statusami, bądź jednostkami gracza.
Dzisiaj na tym kończę. Do zobaczenia i mam nadzieję, że poradnik się przydał. Bezifabr

---------------------------------------------------------------
Mój kanał na youtube: http://www.youtube.com/user/Bezifabr
 

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Niech Edek to usunie niepotrzebnie zaśmieca forum.
 

Dreamerion

Dreamerion

RaveN Studio
too old too cold
posty508
Propsy809
ProfesjaKompozytor
  • RaveN Studio
  • too old too cold
Dziwne. Czyli najpierw nazwałeś temat "NIE CZYTAĆ NIEDOKOŃCZONE: Niechcący wysłałem przed skończeniem postu ;p ", a potem "niechcący" wysłałeś posta?
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Dziwne. Czyli najpierw nazwałeś temat "NIE CZYTAĆ NIEDOKOŃCZONE: Niechcący wysłałem przed skończeniem postu ;p ", a potem "niechcący" wysłałeś posta?
Użytkownik Bezifabr edytował ten post 16 minut temu

Nazwę tematu też można zmienić

gothic1210
  • Gość
Dziwne. Czyli najpierw nazwałeś temat "NIE CZYTAĆ NIEDOKOŃCZONE: Niechcący wysłałem przed skończeniem postu ;p ", a potem "niechcący" wysłałeś posta?
Edytując pierwszy post możesz zmienić nazwę tematu.
 

Dreamerion

Dreamerion

RaveN Studio
too old too cold
posty508
Propsy809
ProfesjaKompozytor
  • RaveN Studio
  • too old too cold
Nie ma to jak być byłym moderatorem i o tym zapomnieć ;d
 

Bezifabr

Bezifabr

Użytkownicy
posty25
Propsy10
  • Użytkownicy
Nie ma to jak być byłym moderatorem i o tym zapomnieć ;d

Jak mieć sklerozę, to na całego! :D
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry