- Zabroniona jest jaka kolwiek ingerencja w budowę modelu (edycja w programach 3d)
- Rozmiar tekstury jest określany w ramach danej bitwy.
- Dopuszczalne jest korzystanie z wszelkiego rodzaju typów tekstur, map wypukłości itp.
- W granicach rozsądku dopuszczalne jest korzystanie z concept artów, referencji, stocków bądź innych materiałów znalezionych w sieci.
- Przez czas trwania bitwy każdy z członków zobowiązany jest do regularnego zamieszczania postępów prac (work in progress).
- Dopuszczalna jest zmiana mapowania Unvarp UVW modelu.
- Każdy uczestnik jest zobowiązany dostarczyć wyniki prac zaprezentowane w wybranym engine gry, marmoset bądź viewporcie programu granicznego.
- Zasady bywają elastyczne oraz mogą być zmieniane przy danych bitwach na życzenie oraz z inicjatywy uczestników.
Model dostarczony do konkursu przez grafika 3d jest tylko i wyłącznie jego własnością. Zabrania się podpisywania pod pracą jak i publikowania poza portalem theModders.org bez wiedzy i zgody wykonawcy modelu.