Gothic 2 tworzenie plików .asc 4193 5

O temacie

Autor Nekron197

Zaczęty 21.11.2012 roku

Wyświetleń 4193

Odpowiedzi 5

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
Witam, dawno mnie nie było na forum, bo znudziło mi się modowanie... Ale teraz wracam i chciałem się zapytać jak można w Blenderze zrobić plik .asc zbroi. Opowiem co robiłem po kolei, ale mi się nie udało.
1. Zaimportowałem plik zbroi .asc do blendera i usunołem wszystko oprócz kości.
2. Zaczołem modelowanie nóg i reszty zbroi, według położenia kości.
3. Zakończyłem i eksportowałem także do pliku .asc
4. Wgrałem do gothic 2, ustawiłem skrypt, i uruchomiłem GothicStarterem.
Okazało się tylko tyle, że zbroja w ekwipunku normalnie jest, a po założeniu bezi staje się przezroczysty i tylko głowa jest widoczna. Zauważyłem też, że przy zaimportowanym pliku .asc model jest jakis inny, i ma inne kolory.
Jak zrobić taki właśnie model, aby się wyświetlał w grze?


Aha... Jeżeli zły temat to przepraszam i proszę o przeniesienie :)
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič

Mark56
Moderator

Gothic 2 tworzenie plików .asc
#1 2012-11-21, 20:31(Ostatnia zmiana: 2012-11-21, 20:33)
nie podpiąłeś go do kości , trzeba zrigowac.
youtube -> blender rigging -> zrob jak na video -> ciesz się swoim pancerzem v grze
 


Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
Niestety, kości importowane z Gothic to kreski z kwadratami, a kości blendera są zupełnie inne, no i cały czas ten sam efekt... Głowa jest reszty nie ma...
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
To tylko sposób "wizualizacji" tego szkieletu...:pokerface:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
To co ja tak naprawdę mam zrobić, aby ten model pojawił się na postaci? Połączyłem, a raczej próbowałem połączyć te kości, bo tych opcji co na filmie nie miałem, a one pojawiaja się wtedy, gdy sam wstawisz kość do modelu.
A i jeszcze chciałbym się zapytać jaki plik zawiera same kości bez modeli itd?
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
A i jeszcze chciałbym się zapytać jaki plik zawiera same kości bez modeli itd?
Żaden, bo zarówno "te kości" jak i "te modele" są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania mesha.

Swoja droga to może być przyczyna twojego problemu, chociaż nie podałeś ilości poly...
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry