XNA problem strzelania 3051 1

O temacie

Autor Vifi

Zaczęty 20.11.2012 roku

Wyświetleń 3051

Odpowiedzi 1

Vifi

Vifi

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
Dzień dobry.
Nie będę się zagłębiał kim jestem, ale robię projekt gry 2D na uczelnie w XNA.
Szło mi całkiem nieźle do momentu pisania strzelania.
Mam osobne klasy Pocisk, Enemy.
I teraz kiedy tworzę obiekt Enemy to zapisuję to w tablicy.
Tablice tą wysyłam do pocisku żeby wiedział z czym może mieć kolizję.
To fragment tworzący obiekt pocisku:
  //Strzelanie
            if (Mouse.GetState().LeftButton == ButtonState.Pressed)
            {

                if (DateTime.Now.Ticks-last.Ticks>0.2*(10000000))
                {
                   
                    pocisk = new Pocisk(gracz.getpos, Vector2.Normalize(gracz.getpos - pozycjacel), this);
                    Components.Add(pocisk);
                    pocisk.enemys = etab;
                    last = DateTime.Now;
                }
               
               
            }

Problem w tym że po stworzeniu obiektu pocisku tablica jest już nie aktualna, bo przesyłam ją tylko w czasie tworzenia obiektu Pocisku. Później już nie mam dostępu do obiektu Pocisku.

I w związku z tym chciałem aby obiekt pocisku sam pobierał z głównej klasy gry tablice.
Mój problem polega na tym że nie potrafię zrobić globalnej tablicy, takiej której mógłbym użyć w klasie Pocisku.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Rozwiązanie na szybko: użyć tablicy statycznej.

Inne rozwiązanie: na razie nie przychodzi mi do głowy.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry