Dzień dobry.
Nie będę się zagłębiał kim jestem, ale robię projekt gry 2D na uczelnie w XNA.
Szło mi całkiem nieźle do momentu pisania strzelania.
Mam osobne klasy Pocisk, Enemy.
I teraz kiedy tworzę obiekt Enemy to zapisuję to w tablicy.
Tablice tą wysyłam do pocisku żeby wiedział z czym może mieć kolizję.
To fragment tworzący obiekt pocisku:
//Strzelanie
if (Mouse.GetState().LeftButton == ButtonState.Pressed)
{
if (DateTime.Now.Ticks-last.Ticks>0.2*(10000000))
{
pocisk = new Pocisk(gracz.getpos, Vector2.Normalize(gracz.getpos - pozycjacel), this);
Components.Add(pocisk);
pocisk.enemys = etab;
last = DateTime.Now;
}
}
Problem w tym że po stworzeniu obiektu pocisku tablica jest już nie aktualna, bo przesyłam ją tylko w czasie tworzenia obiektu Pocisku. Później już nie mam dostępu do obiektu Pocisku.
I w związku z tym chciałem aby obiekt pocisku sam pobierał z głównej klasy gry tablice.
Mój problem polega na tym że nie potrafię zrobić globalnej tablicy, takiej której mógłbym użyć w klasie Pocisku.