Sulejman Game 24456 44

O temacie

Autor Sulejman

Zaczęty 12.11.2012 roku

Wyświetleń 24456

Odpowiedzi 44

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
Planuję stworzyć grę cRPG, jednak na razie nie chcę pisać zbyt wiele o jej realiach i póki co ten temat będzie skupiał się na głównie na opisie technicznej stronie gry.

Jest ona tworzona w C++ z wykorzystaniem biblioteki OpenGL, projekt w obecnej formie powstaje od września 2012 roku.





Od razu uprzedzam, że większość modeli to placeholdery i w finalnej wersji będzie to wyglądało zupełnie inaczej.

Fanpage projektu na facebook.pl
Strona projektu na warsztat.gd
Pierwsze demo do pobrania
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Graficznie to to leży i kwiczy :D
 

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
Cytat: Sulejman#msg
Od razu uprzedzam, że większość modeli to placeholdery i w finalnej wersji będzie to wyglądało zupełnie inaczej.

Graficznie to to leży i kwiczy :D

Witamy na themodders.org :)
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Większość -> czyli część zostaje
 

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
Większość -> czyli część zostaje

Nie widzę powodu, aby wymieniać np. model drewnianej skrzynki. Ale nie o to chodzi. Rozumiesz, że to zdanie oznaczało mniej więcej tyle, że na razie do oceny jest głównie to, co zrobione w kodzie? Gratuluję, jesteś pierwszą osobą, która miała z tym problem :facepalm:
 

Godefroy93

Godefroy93

Rzeka
posty289
Propsy196
NagrodyV
Profesjabrak
  • Rzeka
Przydało by się poprawić niektóre rzeczy, oraz nieco ubrudzić beczki i skrzynki. To jest gra o podobnej kolorystyce.  Grafika kolorowa i różnorodna. Może tworząc grę, spróbuj wzorować się na niej graficznie.


Spoiler
Powodzenia w tworzeniu gry życzę.
 
"Pierre is enjoying his new bicycle!"



Spoiler
1.Co to są ryry?

Ryrami płynie woda

2.Obrybiacie bonk?

Tak! Obrybiamy bonk.

To nie zgydne z prywem!

3.Pierre lubi swój nowy rower!

Bardzo mnie to cieszy, a co to za Pierre?

To taki chłopak z wioski.

4.Ładna kurtka!

My alpiniści nazywamy to wiatrochronem.

Niech jej Pan pod żadnym pozorem nie zdejmuje!

Allo!,allo!

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)

Kelten
Gry (themodders@telegram)

Sulejman Game
Cytuj
Rozumiesz, że to zdanie oznaczało mniej więcej tyle, że na razie do oceny jest głównie to, co zrobione w kodzie?
Dokładnie,po co ma się skupiać na grafice, jak skończy silnik to zatrudni jakichś cyganów za miskę ryżu tygodniowo i mu to ogarną.
Tak na serio dobry silnik to połowa sukcesu, więc warto się na nim w pełni skupić.
PS:Brawo Sulej. tak trzymaj może w końcu ktoś skończy to co zaczął.
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Wygląda brzydko, to fakt, jednak nie to tutaj jest do oceniania. Liczy się przede wszystkim własny rozwój, a zgaduję, że dla Sulejmana największe znaczenie ma kod, więc ocenianie projektu przez samą grafikę jest po prostu błędne.

Takie rady ode mnie.
Nie szalej z dużymi projektami, skończ coś małego, gdzie "skończ" to słowo klucz.
Później możesz dołączyć do innego, poważniejszego projektu albo nawet próbować coś samemu, jednak to jest baardzo długa i ciężka droga.
 

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek

Sulejman

Sulejman Game
#8 2012-11-12, 19:54(Ostatnia zmiana: 2012-11-12, 19:57)
Przydało by się poprawić niektóre rzeczy, oraz nieco ubrudzić beczki i skrzynki. To jest gra o podobnej kolorystyce.  Grafika kolorowa i różnorodna. Może tworząc grę, spróbuj wzorować się na niej graficznie.


Spoiler
Powodzenia w tworzeniu gry życzę.

Dzięki za linki, ale w tej chwili na dobrą sprawę nawet nie mogę nikogo zapewnić, czy projekt będzie w tego typu realiach. Tak jak pisałem wcześniej na razie skupiam się na mechanice i nie mam gotowego projektu uniwersum gry i jej klimatu, a nie wykluczam również tego, że akcja będzie toczyć się w XXI wieku w przeciętnym polskim mieście :)

Takie rady ode mnie.
Nie szalej z dużymi projektami, skończ coś małego, gdzie "skończ" to słowo klucz.
Później możesz dołączyć do innego, poważniejszego projektu albo nawet próbować coś samemu, jednak to jest baardzo długa i ciężka droga.

Zrobiłem już sobie kilka mniejszych projektów (na warsztacie można zobaczyć dwa z nich) i stwierdziłem, że teraz coś takiego pomoże mi się bardziej rozwinąć niezależnie od tego, czy projekt zostanie ukończony, czy nie. Bo tego, czego się nauczę nikt mi nie odbierze jakby nie patrzeć :)
 

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=2IaWUr6m92U
[/media]
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Kamerą można jakoś sterować czy cały czas jest w takim położeniu?
 

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek
W momencie, gdy zadawałeś pytanie nie można było sterować kamerą, ale przyczyniłeś się do rozwoju projektu, bo dzięki twojemu pytaniu właśnie napisałem odpowiednią funkcję :P

Kiedy poruszasz myszą w lewo, lub prawo obracasz postacią, a razem z nią kamerą (a więc w tej osi kamera jest ZAWSZE pod identycznym kątem, jak postać). Poruszanie nią w pionie pozwala spojrzeć lekko z dołu, lub góry.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Jakaś konkretna architektura zarządzająca obiektami, czy raczej dość "standardowa" z masą klas dziedziczących po GameObject'cie?
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek

Sulejman

Sulejman Game
#13 2012-11-26, 22:04(Ostatnia zmiana: 2012-11-26, 22:05)
Jakaś konkretna architektura zarządzająca obiektami, czy raczej dość "standardowa" z masą klas dziedziczących po GameObject#msg1061347cie?

Może wykażę się brakiem znajomości teorii, ale co masz na myśli pisząc Game Object? Wpisałem w Google i większość wyników była związana z Unitya, a tem projekt nie jest tworzony w Unity, ani na żadnym gotowym silniku, piszę go od podstaw używając jedynie C++ i OpenGL. Obiekty są wczytywane do tablicy obiektów klasy, której pola przechowują informacje o modelu, teksturze, koordynatach i właściwościach, a metody odpowiadają za uzupełnianie tych danych i wykorzystanie ich do wyrenderowania danego obiektu. Wszystkie informacje są wczytywane z pliku tekstowego.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Może wykażę się brakiem znajomości teorii, ale co masz na myśli pisząc Game Object? Wpisałem w Google i większość wyników była związana z Unitya, a tem projekt nie jest tworzony w Unity, ani na żadnym gotowym silniku, piszę go od podstaw używając jedynie C++ i OpenGL. Obiekty są wczytywane do tablicy obiektów klasy, której pola przechowują informacje o modelu, teksturze, koordynatach i właściwościach, a metody odpowiadają za uzupełnianie tych danych i wykorzystanie ich do wyrenderowania danego obiektu. Wszystkie informacje są wczytywane z pliku tekstowego.

Możliwe, że to nie jest żadna oficjalna nazwa. Kumpel co nas nieco podszkalał używał tego terminu. Ogólnie jest to poziom niżej niż architektura komponentowa. Masz listę obiektów dla których wywołujesz update. Różne obiekty z dodatkową funkcjonalnością (gracz, pieniążki do zbierania) przciążają tą główną klasę.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Fartuess, OpenGL przecież nie jest obiektowy, więc po czym miałby dziedziczyć?  :wink:

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Ale C++ jest językiem obiektowym. Ogólnie mówiąc chodzi o to, że jest klasa po której dziedziczą wszystkie inne klasy, których obiekty mogą być umieszczane na scenie.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Sulejman Game
#17 2012-11-29, 23:42(Ostatnia zmiana: 2012-11-29, 23:46)
Ale C++ jest językiem obiektowym. Ogólnie mówiąc chodzi o to, że jest klasa po której dziedziczą wszystkie inne klasy, których obiekty mogą być umieszczane na scenie.
Nie jestem ekspertem C++, ale nie ma głównej klasy w C++! To nie Java czy C#, w których ma się główną klasę Object. W C++ nie ma czegoś takiego. Jeśli się mylę, to mnie oświeć i napisz, jak się nazywa taka klasa.

Reasumując, pisząc kod używający OpenGL oraz C++ nie korzysta się z jakiejś super klasy, bo:
- OpenGL nie jest obiektowy, więc nie ma po czym dziedziczyć,
- w C++ nie ma domyślnej klasy bazowej, po której się dziedziczy.

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Nie zrozumieliśmy się. Ja tu nie mówię o nadrzędnej klasie "Object" dla języka bo tak jak mówisz w C++ takiej nie ma. Ja mówię o klasie GameObject, która reprezentuje ogólny byt znajdujący się na scenie w grze(tj jest ładowany do Listy, która się znajduje w klasie sceny). W zależności od podejścia architektonicznego można tworzyć np klasy dziedziczące po GameObject'cie (PowerUp, Enemy, Player), które przeciążają metodę Update. Dzięki temu gdy scena przechodzi po liście i wykonuje update po kolejnych GameObjectach różne obiekty mogą wykonywać co klatkę nieco inny kod (polimorfizm). Jest to banalne do skodzenia, ale chyba najmniej wydajne rozwiązanie. Szybsza jest architektura komponentowa, w której do GameObjecta podpina się różne komponenty wykonujące dane czynności i nie trzeba przeciążać funkcji.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Sulejman

Sulejman

Użytkownicy
Piotrek
posty237
Propsy229
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Piotrek

Sulejman

Sulejman Game
#19 2012-12-08, 09:24(Ostatnia zmiana: 2012-12-08, 09:30)
Najnowsze materiały:



 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry