C++ Stan przycisku 5061 6

O temacie

Autor Ridic530

Zaczęty 17.09.2012 roku

Wyświetleń 5061

Odpowiedzi 6

Ridic530

Ridic530

Użytkownicy
posty73
Propsy3
  • Użytkownicy
Piszę sobie w c++ :///<><><>
int main()
{


    InitAll();
    SetVideo();
    InitMouse();

    BITMAP * bufor = create_bitmap( 800, 600 );

    BITMAP * testm1 = create_bitmap( 50, 50 );
    rectfill( testm1, 50, 50, 0, 0, makecol( 1, 55, 255 ) );
    rect( testm1, 48, 48, 0, 0, makecol( 0, 250, 30 ) );

    while( !key[ KEY_ESC ] )
    {
       //tutaj też jest kod ale poco on tu jak nie o niego chodzi
    }

    Exit();
    return 0;
}
END_OF_MAIN();

I nagle zachodzi potrzeba sprawdzenia stanu przycisku(wciśnięty czy nie)<< Chodzi żeby zrobić tak że po kliknięciu jest reakcja a nie razem z kliknięciem i w czasie jego trwania.

Tylko jak się za to zabrać?

Może ktoś już coś takiego robił i może pomóc(najlepjej żeby nie podawać gotowców bo to mi w niczym nie pomoże) Tylko jak się mniej więcej za to zabrać itp.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Kod przelatuje i się szybko kończy prawda ? :D

musisz zrobić pętle która będzie cały czas aktywna a w niej if`a z ESC

przykładowo w while wsadź boolean`da

i w jakimś następnym if np z literką Q jeżeli zostaje wciśnięta zmieniasz wartość booleanda który steruje pętla i tym samym wychodzisz z pętli.

Jest 6 nie wiem czy dobrze myśle.

Ridic530

Ridic530

Użytkownicy
posty73
Propsy3
  • Użytkownicy

Ridic530

C++ Stan przycisku
#2 2012-09-18, 14:14(Ostatnia zmiana: 2012-09-18, 14:44)
Chodziło mi...

Przykład z unity:

Input.GetButtonDown^ Ta metoda zwraca true jeśli klikniemy.


Input.GetButtonDown^ Ta metoda zwraca true po puszczeniu przycisku.


Ja chciałbym jakąś prostą wersje tego zrobić np.

Input.GetButtonDown w allegro C++ wygląda tak: mouse_b = 1 //kliknięcie lpm - 1jeśli nie naciskamy nic to wartość mouse_b = 0, LPM- 1;

Ja chcę zrobić tak że nie w czasie kliknięcia coś się dzieję tylko jak już kliknę
 


Ridic530

Ridic530

Użytkownicy
posty73
Propsy3
  • Użytkownicy
Dobra zrobiłem to ale w bibliotece SFML:) << polecam v2.0
 

Arek

Arek

Użytkownicy
posty56
Propsy7
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
A właśnie chciałem Cię zapytać czy nie jest to przypadkiem ALLEGRO :)  Też dość ciekawa alternatywa ;p
 

Ridic530

Ridic530

Użytkownicy
posty73
Propsy3
  • Użytkownicy

Ridic530

C++ Stan przycisku
#6 2012-10-03, 16:21(Ostatnia zmiana: 2012-10-03, 16:27)
Właśnie na allegro zrobiłem swój pierwszy program 2d :)

ale przerzutka na sfml ma swoje zalety...

Mam pytanie nie chciałby ktoś pomóc w tworzeniu gry w c++ z sfml znajomość sfml nie wymagana gdyż bardziej przydałaby się pomoc z innymi rzeczami oczywiście jeśli ktoś będzie współpracował otrzyma kod źródłowy gry
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry